Extras din referat
Dacă funcţionarea întreprinderilor cunoaşte o evoluţie datorită reţelei Internet şi comerţului electronic, la fel se întamplă şi cu comportamentul consumatorilor. Această informaţie ne duce cu gândul la o provocare, dar în acelaşi timp reprezintă o ocazie importantă pentru întreprinderile care vin în întampinarea nevoilor cyberconsumatorilor.
La ora actuală este considerat un fapt de necontestat că Internetul a bulversat comerţul. Inainte era foarte greu pentru consumatori să se informeze asupra celor mai bune preţuri şi servicii oferite. Căutarile necesitau timp şi bani, iar datele privind consumul erau păstrate într-un mod egoist. Furnizorul era cel care deţinea comanda, cel care dădea tonul consumului.
Astăzi, consumatorii (adepţi ai Internetului) pot găsi o multitudine de informaţii despre un produs oarecare sau un serviciu. Incepând cu acest moment consumatorul a fost cel care a preluat comanda. S-a produs astfel o schimbare spectaculoasă în sensul că acum consumatorul evaluează produsele în funcţie de o noua normă sau în funcţie de pertinenţa produsului vizavi de propriile nevoi.
Pentru a prospera , întreprinderile trebuie să adopte un model axat pe client, model în care principalul ``produs`` este satisfacerea clientului, şi nu bunurile sau serviciile pe care acestea le vând clientului. Intreprinderile trebuie să-şi fidelizeze clienţii on-line, trebuie să genereze loialitate pe website-urile dedicate acestui obiectiv.
Factorii care determină loialitatea clienţilor faţă de site-ul www.bancatransilvania.ro sunt următorii:
1. Conţinutul site-ului
Banca Transilvania dispune de un site tradus în 3 limbi (română, engleză, greacă), cu informaţii care reflectă foarte bine activitatea băncii.
Pagina Băncii Transilvania este modernă, animată, iar navigarea se face foarte simplu şi intuitiv. Unul dintre punctele forte ale site-ului este transparenţa costurilor. Se găsesc aproape toate informaţiile legate de un credit şi costurile acestuia (comisioanele sunt chiar subliniate, să iasă mai bine în evidenţă). De asemenea, pentru carduri există o listă cu toate comisioanele şi taxele implicate, cât şi dobânzile. Butonul “aplică online” care vă însoţeşte în aproape tot site-ul este practic aplicaţia ce se regăseşte la rubrica ``Contact``, modificată foarte puţin şi poziţionată într-un loc mai vizibil, sub un alt nume.
Site-ul www.bancatransilvania.ro vă oferă şi documentele necesare pentru un credit: adeverinţa pentru credit consum, de locuinţă, acord CRB şi Biroul de Credit. Simulatorul de credite este unul foarte reuşit oferind informaţii despre rata lunară, comisioanele, DAE pentru toate creditele, dar şi un plan de rambursare. Pe site-ul www.bancatransilvania.ro clienţii au posibilitatea de a completa o cerere prin care solicită băncii să fie contactaţi de un consilier în legătură cu un anumit produs de creditare.
Pentru cei care vor să se angajeze în cadrul băncii au posibilitatea să aplice online completând formularul existent pe site.
De asemenea, cei de la Banca Transilvania vă propun pe pagina lor să completaţi un ``e-chestionar``, în care vă exprimaţi părerea despre site-ul www.bancatransilvania.ro şi puteţi să propuneţi soluţii de îmbunătăţire.Toate datele existente sunt zilnic actualizate de webmasterul site-ului.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Fidelizarea Clientilor cu Ajutorul Internetului.doc