Factorii care influențează decizia de a amplasa un spațiu comercial într-o anumită zonă

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 2685
Mărime: 38.97KB (arhivat)
Puncte necesare: 7

Extras din referat

INTRODUCERE

Scopul acestui proiect este de a analiza diferiti factori care influenteaza decizia de a amplasa un spatiu comercial intr-o anumita zona din Braila. Am ales amplasarea unui magazin de cadouri, in acest oras. In acest magazin, clientii isi pot comanda tricouri, cani si alte obiecte personalizate, in functie de preferinte. Un spatiu care sa aibe acest specific dedicat cadourilor personalizate nu exista in Braila. Exista doar in complexul commercial Winmarkt un stand in care se pot comanda tricouri personalizate, dar este foarte mic, iar gama de cadouri din care poti alege nu este variata. Piata tinta este reprezentata de elevi si in special tinerii din acest oras.

Zonele alese din acest oras sunt:

Zona Barierei- este o zona foarte circulata, deoarce aici se intersecteaza doua cele 2 linii principale de transport in comun. Magazinul este practic situat la 5 minute de mers pe jos de o piata principala, Piata Concordia. Iar pe tot acest traseu sunt multe magazine, pe de o parte si de alta a strazii. De asemenea sunt scoli si gradinite si chiar si un liceu foarte bun din oras, care ar putea aduce multi clienti. In preajma pietei exista un alt magazin de cadouri numit Tropic Gifts, dar magazinul nostru s-ar diferentia de acesta prin posibilitatea de a-ti concepe propriul cadou, in functie de preferinte. In magazin va fi o zona amplasata unde clientii pot picta pe cani sau articole de vestimentatie cu vopsea speciala, astfel incat sa daruiasca creatia proprie. Cu siguranta tinerii vor fi atrasi de acest lucru. Un alt lucru care ne-ar diferentia de concurenta este faptul ca se vor organiza cursuri de pictura cu un professor specializat in domeniu. Dimensiunea punctului de desfacere insăşi poate crea distorsiuni ale ariei de piaţă. Un magazin mare va atrage clienţii altor magazine de acelaşi tip dacă oferă o posibilitate mai mare de a alege. Ce este important de mentionat este ca spatiul comercial este amplasat in preajma unui ansamblu foarte mare de locuinte, deci zona este de asemenea foarte populata.,

Zona Independentei – este o zona cu un flux mare de oameni datorită prezenţei celui mai mare complex comercial de tip mall din Braila, Winmarkt si langa el un alt complex de marime mai mica, unde se gasesc in special articole vestimentare, EuroStil. Este o zona in care oamenii vin in special pentru cumparaturi. Preturile din magazinul Winmarkt sunt destul de ridicate, deci clientele atrasa de Winmarkt ar putea sa aduca clienti insemnati magazinului. Magazinele mai mici din apropiere pot fi beneficiare ale atractivităţii celor mari.

Zona Centrului vechi – este foarte populata, iar oamenii vin in special aici pentru plimbari si relaxare, datorita arhitecturii impresionante din zona. Sunt multe magazine amplasate si in acest spatiu. Domeniul de acoperire a magazinelor din aceasta zona este diversificat, de la articole sportive pana la produse de panificatie si patiserie. Aici este amplasat si teatrul Maria Filotti si muzeul de istorie si un centru cu expozitie de arta, in special de obiecte ceramice. Este o zona bogata in cultura, deci ar atrage persoane care sunt interesate de acest domeniu.

Am considerat că toate cele trei zone sunt atractive pentru amplasarea magazinului prin fluxul mare de oameni, şi prin amplaseara în aceste locuri a unor magazine care atrag cumpărătorii. Este un avantaj pentru un magazin de cadouri prezenţa acestora deoarece sunt aducătoare de clienţi. Magazinele cu suprafeţe mari de vanzare au arii mari de influenţă, uneori mai greu de delimitat. In privinta magazinelor mai mici apare efectul de „evadare”: consumatorii efectuează o analiză comparativă, frecventand mai multe puncte de vanzare inainte de luarea deciziei de cumpărare.

CAP. I ARIA DE PIAŢĂ A MAGAZINULUI PANDORA

Aria de piata a magazinului cuprinde trei zone. Acestea sunt: zona primara, zona secundara si tertiara.

- Zona primară se delimiteaza in jurul punctului de vanzare. Atrage 60 – 80 % din cumpărătorii din zonă si detine cea mai mare densitate a clientilor.

- Zona secundară cuprinde aproximativ 20 % din cumpărători. Fidelitatea clienţilor este relativă, unii cumpără doar ocazional.

- Zona terţiară (limitrofă) – furnizează un procent scăzut de clienţi reprezentati de clientii ramasi.

Preview document

Factorii care influențează decizia de a amplasa un spațiu comercial într-o anumită zonă - Pagina 1
Factorii care influențează decizia de a amplasa un spațiu comercial într-o anumită zonă - Pagina 2
Factorii care influențează decizia de a amplasa un spațiu comercial într-o anumită zonă - Pagina 3
Factorii care influențează decizia de a amplasa un spațiu comercial într-o anumită zonă - Pagina 4
Factorii care influențează decizia de a amplasa un spațiu comercial într-o anumită zonă - Pagina 5
Factorii care influențează decizia de a amplasa un spațiu comercial într-o anumită zonă - Pagina 6
Factorii care influențează decizia de a amplasa un spațiu comercial într-o anumită zonă - Pagina 7
Factorii care influențează decizia de a amplasa un spațiu comercial într-o anumită zonă - Pagina 8
Factorii care influențează decizia de a amplasa un spațiu comercial într-o anumită zonă - Pagina 9
Factorii care influențează decizia de a amplasa un spațiu comercial într-o anumită zonă - Pagina 10
Factorii care influențează decizia de a amplasa un spațiu comercial într-o anumită zonă - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Factorii Care Influenteaza Decizia De a Amplasa un Spatiu Comercial intr-o Anumita Zona.docx

Alții au mai descărcat și

Analiza Structurii Funcționale a Suprafeței de Vânzare

Introducere Comerţul reprezintă o categorie economică, proprie producţiei de mărfuri, care exprimă relaţiile economice ce se stabilesc între...

Instrumente de Marketing Direct Utilizate de Oriflame

Introducere Într-o epocă în care totul evoluează cu o rapiditate nu foarte uşor de urmat pentru întreprinderile existente, în care progresul...

Coordonarea Funcțiilor de Marketing în Realizarea Scopurilor Compuse

CAPITOLUL I 1. COORDONAREA FUNCŢIILOR DE MARKETING ÎN REALIZAREA SCOPURILOR PROPUSE Funcţiile marketingului decurg din definiţia acestuia, dar...

Amenajarea și Organizarea Spațiului de Vânzare în Cadrul Supermarketului Fidelio

Organizarea interioară a suprafeţei de vânzare reprezintă, într-o anumită măsură, modul de prezentare a magazinului. Atât în proiectarea noilor...

Produse Noi

Definirea produselor noi In activitatea de productie si in activitatea comerciala noutatea produselor in zone si grade foarte diferite, este...

Strategia de Piață și marketingul-mix

Necesitatea adaptării firmei la cerinţele mediului social-economic în care îşi desfăşoară activitatea reprezintă o condiţie hotărâtoare a...

Trăsăturile și funcțiile marketingului

Marketing, ca si concept – teoretic si orientare a activitatii practice (tehnico – economice) a intreprinderii se distinde prin trei trasaturi de...

Seminarii Tehnici Comerciale

Seminar nr.1 Locul şi rolul proceselor secundare şi principale în sistemul tehnologic al magazinului Magazinul este un “vânzător” de prim ordin,...

Te-ar putea interesa și

Amenajarea ergonomică a unui supermarket

Cap. I. Introducere I.1. Ergonomia este o ştiinţă cu un caracter federativ, care pe baza interdisciplinarităţii integrează aportul tehnicii,...

Marketing 2

Rezumat: Urmărind o specializare a produselor şi serviciilor practicate, firmele au în vedere specializarea pentru un anumit tip de serviciu sau...

Ai nevoie de altceva?