Introducere Capitolul I: Piata produsului 1.1. Descrierea pietei 1.2. Mediul firmei Micromediul Macromediul 1.3. Analiza SWOT Capitolul II: Cercetarea de marketing 2.1. Scopul si obiectivele cercetarii 2.2. Rezultatele cercetarii 2.3. Concluziile cercetarii Capitolul III: Mixul de marketing 3.1. Politica de produs 3.2. Politica de pret 3.3. Politica de distributie 3.4. Politica promotionala Concluzii Referinte bibliografice
Introducere: Marca comerciala SA ,,Bucuria" este cartea de vizita a Moldovei. Astazi aceasta este cea mai mare intreprindere producatoare de produse de cofetarie din republica. De mai mult de sase decenii compania SA ,,Bucuria" aduce bucurie copiilor si maturilor, corespunzand intru totul sloganului - ,,Cu noi viata e mai dulce " Calitate permanent inalta, ingrediente naturale testate si un asortiment de productie deosebit de larg - iata principalele componente ale succesului SA ,,Bucuria", care au glorificat compania nu numai in patria sa, ci si departe de frontierele ei. Varietatea enorma de denumiri de bomboane, ciocolata, zefir, marmelada, biscuiti, alte dulciuri variate produse de SA ,,Bucuria" a devenit demult, de rand cu vinurile moldovenesti, un simbol specific al Moldovei. Si astazi, cand de pe conveierele SA ,,Bucuria" sunt obtinute in mediu 37 tone de produse de cofetarie, este greu de crezut ca istoria ,,legendei dulci" a tarii noastre a inceput in departatul an 1946 cu asocierea catorva manufacturi mici. Productia S.A. ,,Bucuria" este deosebit de larga si variata: peste 450 de denumiri. Asortimentul produselor de cofetarie s-a largit in ultimii ani, fapt care a influentat si cererea. Se bucura de o popularitate neschimbata bomboanele ca ,,Lapte de pasare", ,,Do-re-mi", ,,Inspiratie", ,,Moldova- , ,,Gloria", ,,Dorinta", ,,Livada Moldovei", ,,Meteorit", ,,Chisinaul de seara", caramelele ,,Frutic", ,,Fulgusor", ,,Racusori". O cerere activa a consumatorilor o au tortul, de exemplu ,,Lapte de pasare", precum si marmelada - ,,Jelli Frut", vafelele - ,,Artek", biscuitii - ,,Magie Plus". O contributie fara de pret o aduc magazinele specializate SA ,,Bucuria", amplasate astazi practic in toate raioanele tarii dar si peste hotare Timp de mai mult de saizeci de ani la conducere s-au aflat adevarati profesionali si patrioti ai intreprinderii natale, acesti oameni au creat renumele SA ,,Bucuria". In diferiti ani fabrica a fost condusa de catre 24 directori, care au adus a contributie fara de pret la dezvoltarea liderului industriei moldovenesti. Acesti oameni merita memoria si recunostinta noastra. Productia SA ,,Bucuria" a fost preamarita nu numai in Republica Moldova, ci si peste hotarele ei. Capitolul I: Piata produsului 1.1. Descrierea pietei Fabrica de cofetarie ,,Bucuria" si-a inceput activitatea de la o simpla producere mestesugareasca in anul 1946. Apoi a fost inzestrata ca o intreprindere de inalta mecanizare, care avea scopul de a satisface piata de consum cu un sortiment larg de produse de cofetarie. Intreprinderea avea statut de stat, mai apoi din 1992 trece la forma de arenda. In acelasi an din initiativa colectivului de munca si in conformitate cu Legea Republicii Moldova ,,Cu privire la societatile pe actiuni" a fost reorganizata in societate pe actiuni de tip inchis cu capital mixt: de stat si privat. In anul 1994 pe baza Legii Republicii Moldova ,,Cu privire la privatizare", S.A. ,,Bucuria" si-a schimbat titlul de proprietate si actualmente este privata 100% si se numara ca Societate pe Actiuni de tip deschis. Actionarii care detin mai mult de 5% sunt urmatorii: - ,,AL SAQR F.Z.E." 1094227 actiuni - 36.27%; - ,,Fucshia Lim." 837787 actiuni - 27.77%; - ,,Burex" S.R.L. 221840 actiuni - 7.35%. Intreprinderea reprezinta un interes economic pentru republica avand o activitate rentabila, ce-si onoreaza obligatiunile fata de Bugetul Consolidat, Casa Nationala, furnizorii de materie prima si materiale, colectivul de munca, etc. S.A. ,,Bucuria" nu este unica intreprindere care fabrica produse de cofetarie si trebuie de mentionat faptul, ca la moment concurenta unor grupe de produse de cofetarie este destul de mare. Avantajul productiei il constituie utilizarea la fabricarea produselor de cofetarie a principalelor bogatii ale republicii: a diferitor ingredienti din fructe, ce imbina in sine materia prima specifica ramurii - nuci, scortisoara, mac, ciocolata, etc. cu un gust exceptional si cu o aroma corespunzatoare.In structura de producere intreprinderea dispune de trei hale de producere fiecare inzestrate cu utilaj specializat si spatii de producere.lor si recomandarilor. Compania isi desface produsele prin intermediul firmelor de comert locale, ale magazinelor proprii si organizatiilor de comert angro. Pe piata externa, compania actioneaza prin intermediul dealerilor.
1. http://www.bucuria.md/ru/product/98 2. https://ro.wikipedia.org/wiki/Bucuria_(companie) 3. http://madein.md/ru/bucuria 4. http://www.yellowpages.md/rom/companies/info/1050-bucuria-sa 5. http://www.timpul.md/articol/o-privire-in-bucataria-fabricii-bucuria-71407.html 6. http://www.timpul.md/articol/atelierul-din-chiinau-unde-sunt-cele-mai-frumoase-decoraiuni-pentru-casa-124576.html 7. https://orasulmeuchisinau.wordpress.com/tag/fabrica-bucuria/
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).