Export Business Plan

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 17 în total
Cuvinte : 2074
Mărime: 42.93KB (arhivat)
Publicat de: Mihnea Costache
Puncte necesare: 6

Extras din referat

I. PRODUCT ANALYSIS

The major products of the company are:

1) Aerated autoclaved concrete

2) Mineral basaltic wool

3) Terracotta tiles

4) Polystyrene

5) Roof tiles

6) Marble tiles

The product with best potential for international trade is:

1) Mineral basaltic wool

The reasons that make our product unique for an overseas market are:

1) Competitive price

2) High quality

Reasons for the international buyers to purchase our company's products are:

1) Competitive price

2) High quality

3) Good location

4) Low transportation expenses

5) Low import taxes

Inventory to sell overseas: 10% of the entire production – 400 tones

Products Reason for export success

1) Mineral wool High quality and a competitive price

Good location and low transportation expenses

Low import taxes

DECISION POINT: The product we have chosen to sell overseas is mineral basaltic wool.

II. GOAL SETTING

Our long-term goals for this business are:

- increase export sales by 10% - 30% annually

- increase production for exports by 50%

- the exports sales should have a 20% average of the company's total sales

- establish a distribution network with at least 5 distributors in each export country

- the cost for export production should be maintained constant

- increase market share up to 10% in each country

- increase the advertising budget by 60%

Our short-term goals are:

- attending to international fairs

- sending our company's presentation and offers to as many companies as possible

- increasing the company's image by advertising on foreign markets

- increasing the occasional sales on each market

- establish a business relation with a international spedition company

- attend export and other related seminars

Our two-year goal is:

- establish a durable business connection with 1 company (distributor) on each market

Action plan to reach our short-terms goals:

- to hire highly qualified personal to fulfill the company's tasks

- to adopt new ways of thinking and working (brainstorming, weekly meetings,etc.)

- to connect the company to all necessary media (Internet, Radio, TV)

- to have articles about the company in specialized magazines

- to connect the company to the Chamber of Commerce and International Trade (local headquarters)

III. INDUSTRY ANALYSIS

- Industry's growth for the next 3 years: 10%

- Industry's growth in the international market: 12%

Preview document

Export Business Plan - Pagina 1
Export Business Plan - Pagina 2
Export Business Plan - Pagina 3
Export Business Plan - Pagina 4
Export Business Plan - Pagina 5
Export Business Plan - Pagina 6
Export Business Plan - Pagina 7
Export Business Plan - Pagina 8
Export Business Plan - Pagina 9
Export Business Plan - Pagina 10
Export Business Plan - Pagina 11
Export Business Plan - Pagina 12
Export Business Plan - Pagina 13
Export Business Plan - Pagina 14

Conținut arhivă zip

  • Export Business Plan.doc

Alții au mai descărcat și

Proiect tranzacții test Prolemn Group

1.1 Obiect de activitate Test Prolemn Group s-a înfiinţat în 1999, activitatea de bază fiind prelucrarea lemnului, de la exploatare la prelucrarea...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Competitivitatea Întreprinderilor Mici și Mijlocii ale Republicii Moldova pe Piețele Externe

Introducere Actualitatea temei. Intensificarea activităţii ţărilor în curs de dezvoltare pe pieţele internaţionale şi confruntarea cu concurenţii...

Planul de marketing

INTRODUCERE În condiţiile în care la sfârşitul anului 2003, pe piaţa mondială de software, s-au înregistrat vânzări în valoare de aproximativ 76...

Investments în The Oil Branch and Their Recovery în The Circumstance of The Republic of Moldova

Introduction The investments in petroleum exploration and production (E&P) projects are frequently of medium/long term, with valuable embedded...

Macroeconomie - șomajul

DEFINIŢIE Şomajul este termenul folosit în cazul lipsei ocupaţiei plătite (locurilor de muncă) pentru forţele apte şi calificate corespunzător...

Cercetare de marketing Rama

Capitolul I: Studiu de caz la firma UNILEVER Prezentare: Web: www.unilever.ro Adresa: B-Dul Republicii 291 Ploiesti Anul înfiinţării: 29...

Hedging Folosind Contracte Forward și Futures pe Valute

1. Riscul valutar – hedging- solutia economiilor moderne 1.1 Principalele categorii de tranzactii bursiere Ultimii ani au adus o crestere fara...

Facilități și Restricții Naționale privind Localizarea și Delocalizarea unor Filiale ale Companiilor Multinaționale

Introducere Contextul actual marcat de intensificarea interacţiunilor între naţiuni, cu implicaţii directe asupra creşterii concurenţei, a...

Dezvoltarea unui portal web destinat gestionării comenzilor online pentru achiziția de produse farmaceutice și nonfarmaceutice de către farmacii

1. Definirea si descrierea problemei: rol, utilitate, public tinta etc. Proiectul abordat in cele ce urmeaza este consecinta directa a optimizarii...

Ai nevoie de altceva?