Etichetarea Ambalajelor

Cuprins referat Cum descarc?

Etichetarea produselor alimentare. pag 3
Capitolul I Sinteza informatiilor din legislatie privind etichetarea produselor 
alimentare. pag 4
Capitolul II Analiza informatiilor prezentate in capitolul II. pag 7
Concluzii. pag 8
Bibliografie . pag 8


Extras din referat Cum descarc?

Etichetarea produselor alimentare
Comertul si societatea umana au evoluat influentandu-se reciproc. De-a lungul istoriei, perioadele de inflorire, de crestere economica si sociala, au insemnat si importante schimburi comerciale, atat in interiorul tarilor, regiunilor, continentelor,cat si in exteriorul lor. In aceasta lunga evolutie a comertului, se desprinde o practica ce starneste din ce in ce mai mult interes: activitatea de etichetare. 
Eticheta poate fi o simpla bucata de hartie atasata produsului sau un desen complex care este parte integranta a ambalajului. Chiar daca se prefera o eticheta mai simpla, legea obliga ca aceasta sa contina anumite informatii.
Marcarea este un mijloc de identificare a produselor si de informare a consumatorilor. De aceea, eticheta contine o serie de elemente de identificare a produsului si a de informare a consumatorului.
Elementele de identificare a produsului:
- denumirea produsului;
- denumirea fabricii producatoare sau a marcii fabricii;
- numarul standardului sau al normei tehnice;
- calitatea produsului;
- cantitatea ambalata;
- data fabricatiei, termenul de valabilitate.
Elementele de informare a consumatorului:
- compozitia chimica; 
- conditii de pastrare;
- indicatii de utilizare etc.
Prezentarea elementelor mentionate se face prin urmatoarele forme de marcare:
- etichetarea cu etichete litografiate;
- imprimare pe banderole litografiate;
- imprimarea pe amabalaje de hartie, carton, material plastic etc.;
- litografiere pe ambalaje de hartie superioara;
- stantare pe ambalaje metalice, din sticla, din plastic etc.
Capitolul I Sinteza informatiilor din legislatie privind etichetarea produselor alimentare
Pentru a fi la aceleasi standard cu celelelate tari europene, Guvernul Romaniei a aprobat HG 106/1996 cu privire la etichetarea produselor alimentare.
Scopul acestei hotarari este : etichetare corespunzatoare cu normele europene. 
In primul capitol numit "Dispozitii generale" sunt prezentate aspect privind normele metologice, termenii, expresii si informatiile utilizate la etichetarea produselor alimentare, dar si la prezentarea si publicitatea acestora. 
Art. 1 
Prezentele norme metodologice reglementeaza modul de etichetare a alimentelor livrate ca atare consumatorului final, precum si restaurantelor, spitalelor, cantinelor si altor agenti economici care prepara si furnizeaza hrana pentru populatie. 
Dispozitiile prezentelor norme metodologice se aplica si anumitor aspecte referitoare la prezentarea si publicitatea alimentelor. 
Art. 2 - sunt definitii urmatorii termenii: 
- eticheta- orice material scris, imprimat, litografiat, gravat sau ilustrat, care contine elemente de identificare a produsului si care insoteste produsul sau este aderent la ambalajul acestuia; 
- aliment nepreambalat - aliment vrac care nu este supus operatiunii de preambalare si care, pentru vanzare, este masurat sau cantarit in prezenta consumatorului;
- lot - un ansamblu de unitati de vanzare dintr-un aliment fabricat, prelucrat sau ambalat in conditii practic identice. 
Art. 3 prezinta scopul etichetarii- furnizarea de informatii corecte si necesare, usor de citit si care sa corespunda cerintelor din punct de vedere al nevoilor si al posibilitatilor financiare.
Art.4 prezinta o serie de informatii care sunt inscrise pe eticheta ambalajului si care nu trebuie sa induca in eroare consumatorii, cum sunt: caracteristicile alimentelor si natura lor, proprietatile alimentelor, sugestii ale alimentelor in privinta caracteristicilor speciale pe care ar putea sa le aiba etc.
Tot la acest articol mai sunt prezentate etichetare si modul prin care ea nu trebuie sa afecteze proprietatile alimentelor, dar si interdictii sau restrictii cum sunt:
- prezentarea alimentelor, mai ales in ceea ce priveste forma, aspectul, felul cum sunt utilizate, dar si modul cum sunt expuse;
- publicitatea alimentelor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Etichetarea Ambalajelor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!