Eticheta produsului alimentar - mijloc de informare

Previzualizare referat:

Extras din referat:

In ultima perioada industria alimentara a devenit un proces din ce in ce mai complex, conditii in care consumatorii, conform drepturilor pe care le au, trebuie sa beneficieze, atat din productia interna cat si din import, de o gama larga de produse alimentare care sa fie sigure si de buna calitate.

Evolutia miscarii consumatoriste si constientizarea din ce in ce mai mult de catre consumatori a riscurilor privind sanatatea si siguranta alimentelor a facut ca acestia sa fie din ce in ce mai preocupati si /sau ingrijorati de calitatea , gustul, aspectul si valoarea nutritiva a alimentelor.

Ei cer si se asteapta sa apara tot mai multe varietati de alimente, care insa trebuie sa fie produse si prelucrate in conformitate cu o buna practica de la ferma pana la punctul final, farfuria consumatorului.

Drumul parcurs de alimente de la producator pana la consumatorul final prezinta riscuri inerente, de contaminare microbiologica si chimica. Fiecare veriga, de la producatorul agricol pana la distribuitor raspunde de asigurarea securitatii produselor.

Produsul sigur este definit, de actele normative in vigoare, ca fiind produsul care in conditii normale sau previzibile, nu prezinta riscuri sau care prezinta riscuri minime, tinand seama de intrebuintarea acestuia.

"Consumatorii - dupa cum precizeaza un comisar european- au dreptul la informatii de baza, acest drept la informatie a fost ridicat la rang de drept datorita prevederilor Tratatului de la Amsterdam si acesta este un exemplu forte clar al beneficiilor Uniunii Europene, care lucreaza concret in favoarea cetatenilor, pentru nevoile lor fundamentale".

Principalele reglementari privind protectia consumatorilor:

- Ordonanta Guvernului nr.21/1992 privind protectia consumatorilor republicata in temeiul Legii nr.11/1994;

- Hotararea Guvernului nr.251/1994 privind stabilirea componentei si modului de organizare si functionare ale Consiliilor Consultative pentru Protectia Consumatorilor;

- Hotararea Guvernului nr.394/1995 privind obligatiile ce revin agentilor economici-persoane fizice sau juridice in comercializarea produselor de folosinta indelungata destinate consumatorilor;

- Hotararea Guvernului nr.665

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Eticheta Produsului Alimentar - Mijloc de Informare.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
7 pagini
Imagini extrase:
7 imagini
Nr cuvinte:
1 887 cuvinte
Nr caractere:
10 796 caractere
Marime:
127.32KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
eticheta, informatie, produse
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!