Etica si Estetica unui Magazin

Extras din referat Cum descarc?

Rolul eticii in deciziile de marketing
Abstract: Etica in marketing vizeaza aplicarea normelor si principiilor morale opticii si
practicii de marketing. Modalitatea de concretizare a normelor de etica o
reprezinta codurile si regulile generale de comportament elaborate de diferite
organizatii profesionale, de intreprinderi sau asociatii ale consumatorilor.
Acestea nu au caracter coercitiv precum normele legislative, trasand insa
directiile generale de conduita a organizatiilor care doresc sa respecte
principiile morale in cadrul actiunilor pe care le intreprind. Etica depaseste
cadrul legal deoarece acesta din urma nu poate include toate situatiile in care
sunt afectate, intro
masura mai mare sau mai mica, regulile morale.
Cea mai prestigioasa organizatie profesionala internationala din domeniul
marketingului, Asociatia Americana de Marketing, are in vedere, in cadrul misiunii sale,
si promovarea unor practici corecte in randul operatorilor de marketing. In acest scop, a
elaborat un cod de etica la care sunt afiliati toti membrii organizatiei, iar nerespectarea
normelor incluse in cod atrage excluderea din randurile acesteia. Astfel, orice operator
de marketing trebuie sa fie responsabil de consecintele tuturor activitatilor sale si sa se
asigure ca toate actiunile, deciziile si recomandarile sunt directionate a servi publicului
vizat: consumatori, organizatii si societatea in general. De asemenea, au fost definite
directiile de comportament la nivelul deciziilor legate de cele patru componente ale
mixului de marketing, precum si la nivelul practicilor din domeniul cercetarilor de
marketing.
Etica in politica de produs
In cadrul procesului de lansare pe piata a unui produs pot aparea o serie de
activitati in care se pune problema respectarii eticii. In faza generarii de idei noi, pot fi
aduse specificari cu privire la etica unor idei, la gradul in care produsul pe carel
vizeaza
este in conformitate cu nevoile consumatorilor si interesele societatii. In procesul de
selectie a ideilor de produs nou trebuie avute in vedere, alaturi de criteriile economice,
si aspecte precum siguranta produselor, la nivel individual si social. In etapa de
modelare tehnica si de piata a produsului trebuie sa fie testat modul in care consumatorii
folosesc produsul si masura in care acesta ar putea afecta nonconsumatorii sau mediul
ambiant.
Tot in cadrul acestei etape se va realiza ambalajul, fiind evaluata masura in care
este reciclabil si nu constituie o problema pentru mediul inconjurator. Ambalajul poate
induce in eroare consumatorii atunci cand are dimensiuni semnificativ mai mari fata de
continut si acest lucru nu este necesar pentru pastrarea in bune conditii a produsului. O
astfel de tehnica este folosita pentru ca produsul sa para mai mare si pentru ca
producatorul sa castige mai mult spatiu la locul vanzarii. De asemenea, ambalajul nu
trebuie sa antreneze cheltuieli excesive care nu justifica valoarea oferita si conduc la
cresterea pretului.
Modul de pozitionare a produsului poate conduce la o problema de etica, chiar
daca produsul in sine este etic. Exista situatii in care consumatorii pot percepe gresit
caracteristicile produsului, putandui
atribui o serie de beneficii pe care acesta nu le
detine, urmare a unui anumit mod de pozitionare. Din acest motiv, este necesar ca
modul de pozitionare sa dea posibilitatea deducerii caracteristicilor reale ale produsului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Etica si Estetica unui Magazin.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!