Etica și estetica unui magazin

Referat
7.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 20 în total
Cuvinte : 4799
Mărime: 19.08KB (arhivat)
Publicat de: Augusta Ene
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Fulea Nicoleta

Extras din referat

Rolul eticii în deciziile de marketing

Abstract: Etica în marketing vizeaza aplicarea normelor si principiilor morale opticii si

practicii de marketing. Modalitatea de concretizare a normelor de etica o

reprezinta codurile si regulile generale de comportament elaborate de diferite

organizatii profesionale, de întreprinderi sau asociatii ale consumatorilor.

Acestea nu au caracter coercitiv precum normele legislative, trasând însa

directiile generale de conduita a organizatiilor care doresc sa respecte

principiile morale în cadrul actiunilor pe care le întreprind. Etica depaseste

cadrul legal deoarece acesta din urma nu poate include toate situatiile în care

sunt afectate, întro

masura mai mare sau mai mica, regulile morale.

Cea mai prestigioasa organizatie profesionala internationala din domeniul

marketingului, Asociatia Americana de Marketing, are în vedere, în cadrul misiunii sale,

si promovarea unor practici corecte în rândul operatorilor de marketing. În acest scop, a

elaborat un cod de etica la care sunt afiliati toti membrii organizatiei, iar nerespectarea

normelor incluse în cod atrage excluderea din rândurile acesteia. Astfel, orice operator

de marketing trebuie sa fie responsabil de consecintele tuturor activitatilor sale si sa se

asigure ca toate actiunile, deciziile si recomandarile sunt directionate a servi publicului

vizat: consumatori, organizatii si societatea în general. De asemenea, au fost definite

directiile de comportament la nivelul deciziilor legate de cele patru componente ale

mixului de marketing, precum si la nivelul practicilor din domeniul cercetarilor de

marketing.

Etica în politica de produs

În cadrul procesului de lansare pe piata a unui produs pot aparea o serie de

activitati în care se pune problema respectarii eticii. În faza generarii de idei noi, pot fi

aduse specificari cu privire la etica unor idei, la gradul în care produsul pe carel

vizeaza

este în conformitate cu nevoile consumatorilor si interesele societatii. În procesul de

selectie a ideilor de produs nou trebuie avute în vedere, alaturi de criteriile economice,

si aspecte precum siguranta produselor, la nivel individual si social. În etapa de

modelare tehnica si de piata a produsului trebuie sa fie testat modul în care consumatorii

folosesc produsul si masura în care acesta ar putea afecta nonconsumatorii sau mediul

ambiant.

Tot în cadrul acestei etape se va realiza ambalajul, fiind evaluata masura în care

este reciclabil si nu constituie o problema pentru mediul înconjurator. Ambalajul poate

induce în eroare consumatorii atunci când are dimensiuni semnificativ mai mari fata de

continut si acest lucru nu este necesar pentru pastrarea în bune conditii a produsului. O

astfel de tehnica este folosita pentru ca produsul sa para mai mare si pentru ca

producatorul sa câstige mai mult spatiu la locul vânzarii. De asemenea, ambalajul nu

trebuie sa antreneze cheltuieli excesive care nu justifica valoarea oferita si conduc la

cresterea pretului.

Modul de pozitionare a produsului poate conduce la o problema de etica, chiar

daca produsul în sine este etic. Exista situatii în care consumatorii pot percepe gresit

caracteristicile produsului, putândui

atribui o serie de beneficii pe care acesta nu le

detine, urmare a unui anumit mod de pozitionare. Din acest motiv, este necesar ca

modul de pozitionare sa dea posibilitatea deducerii caracteristicilor reale ale produsului.

Preview document

Etica și estetica unui magazin - Pagina 1
Etica și estetica unui magazin - Pagina 2
Etica și estetica unui magazin - Pagina 3
Etica și estetica unui magazin - Pagina 4
Etica și estetica unui magazin - Pagina 5
Etica și estetica unui magazin - Pagina 6
Etica și estetica unui magazin - Pagina 7
Etica și estetica unui magazin - Pagina 8
Etica și estetica unui magazin - Pagina 9
Etica și estetica unui magazin - Pagina 10
Etica și estetica unui magazin - Pagina 11
Etica și estetica unui magazin - Pagina 12
Etica și estetica unui magazin - Pagina 13
Etica și estetica unui magazin - Pagina 14
Etica și estetica unui magazin - Pagina 15
Etica și estetica unui magazin - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Etica si Estetica unui Magazin.doc

Alții au mai descărcat și

Politica de Vânzări

1.1 Elemente caracteristice vânzarilor de produse Vânzarea produselor reprezinta actul prin care se asigura valorificarea rezultatelor...

Pixul Logan - analiză în vederea fabricării și comercializării

I.PIATA 1.Descriere Obiectul de activitate al firmei „Byro” este productia si comercializarea pixurilor. Activitatea firmei se va desfasura în...

Comportamentul consumatorului

Introducere Proiectul are ca subiect central consumatorul, element important căruia orice întreprindere acordă o importanţă sporită. Am urmărit...

Atragerea și Fidelizarea Clienților

1. Piaţa firmei 1.1. Scurt istoric şi prezentare servicii companie Romtelecom este una dintre cele mai bine cotate companii din România, fiind...

Comportamentul consumatorului - lame de ras

Capitolul 1 În zilele noastre, aparatul de ras este o necesitate pentru marea majoritate a oamenilor şi mai ales a bărbaţilor, acesta fiind un...

Identificarea segmentelor de piață și alegerea piețelor țintă

INTRODUCERE Cunoastem deja ca nu toti consumatorii devin clientii unei firme sau ai unui magazin. Clientul va alege firma sau organizatia unde...

Responsabilitatea Socială Corporativă

Responsabilitatea etică şi socială în marketing. Un marketing intern eficace trebuie să fie dublat de un pronunţat simţ al responsabilităţii...

Analiza comportamentului consumatorului

Studierea comportamentului consumatorului cu privire la cumpărare presupune, în fapt, analiza comportamentului fiinţei umane, ceea ce nu este deloc...

Te-ar putea interesa și

Comunicarea cu Clientul de La Tranzacție la Relație

MOTIVAŢIE Am ales această temă din dorinţa de a atrage atenţia asupra unicităţii individului. O persoană care încearcă să comunice cu adevărat...

Comportamentul Etic în Afaceri Internatioonale

Ajungînd într-o altă ţară, într-o călătorie de afaceri, sau pentru a lucra cîţiva ani, dacă nu ştii nimic despre acel loc, acest lucru reprezintă o...

Comunicarea cu consumatorii

CAPITOLUL I : - NOŢIUNEA DE COMUNICARE - Din punct de vedere istoric termenul ‘’a comunica’’ este legat de cuvântul‘’comun’, el derivă din...

Curs Marketing

Capitolul I. Marketing – vedere generală 1.1. Importanţa marketingului Marketingul este folosit în multe organizaţii şi este important în...

Ai nevoie de altceva?