Estetica Marfurilor

Extras din referat Cum descarc?

I. Introducere
Merchandisingul este specific punctului de vanzare si reprezinta un complex de actiuni care sa conduca la vanzarea unui produs.Ca si marketingul,merchandisingul este, totodata, o stiinta si o arta. Este stiinta pentru ca se bazeaza pe cunoasterea organizata, pe cercetare si pe rezultate previzibile. Este arta pentru ca nu se poate dezvolta fara creativitate. Daca ne propunem sa influentam comportamentul consumatorului in punctul de vanzare, este clar ca dorim sa-l determinam sa faca cumparaturi pe care nu si le-a planificat de acasa, amorsand practic o cumparare de impuls. Desigur, astfel de cumparaturi nu pot avea valori mari in raport cu resursele de care dispune cumparatorul, dar statisticile arata ca nu numai in supermarketuri vanzarea pentru foarte multe din produsele expuse se bazeaza pe impuls, ci chiar si intr-un domeniu ca cel al cosmeticelor o treime din achizitii sunt neplanificate. 
Nu reprezinta manipularea marfii, asezarea pe raft, cateodata (rar astazi) efectuata de catre furnizor. Nu este munca de etalare a marfii, de decorare sau de promovare, chiar daca cateodata aceasta ii apartine. 
Nu este nicidecum, cum multi inca o mai cred, singura munca din prezentarea produselor, chiar daca este indispensabila si indisociabila.
Este mai curand, in conceptia sa frantuzeasca, provenit din autoservire:
o noua forma a tehnicilor de vanzare, ale caror axe principale sunt asortimentul, prezentarea, animarea si gestiunea;
ansamblul de actiuni care tind spre cea mai buna valorificare posibila a produsului fata de distribuitor si consumator;
ajutorul adus unui produs vandut la libera alegere, care trebuie sa se apere de unul singur;
o evolutie a metodelor comerciale in paralel cu evolutia rapida si permanenta a tehnicilor distributiei moderne, care are nevoie de o colaborare obiectiva intre producatori si distribuitori.
In Statele Unite, in sensul formulei care-i caracterizeaza pe prietenii nostri americani, este definitia Dr.-ului Keppner in general retinuta:
,,Produsul potrivit, la locul potrivit, in momentul potrivit, la pretul potrivit, in cantitatea potrivita."
In Franta, marchandising-ului i-au fost date multe definitii, ici colo, dupa cum vroia fiecare sa-l vada; si dupa cum toata lumea il face sau crede ca-l face, termenul merchandising semnifica deseori un lucru diferit in functie de interlocutori. De exemplu se confunda deseori promotorii, etalajistii (cei care aranjeaza marfa in rafturi), demonstratorii, aprovizionerii, si chiar reprezentantii cu adevaratii merchandiseri. Chiar daca fac deseori parte dintr-o politica de merchandising, ei nu sunt decat mijloacele. 
Merchandising vine de la cuvantul marfa. De unde putem spune ca este ansamblul mijloacelor care ajuta produsul sa se scurga spre punctul de vanzare. 
Academia de stiinte comerciale da urmatoarea definitie:
,,Merchandising-ul este o parte a marketing-ului care inglobeaza tehnicile comerciale, permitand prezentarea, in cele mai bune conditii materiale si psihologice, produsul sau serviciul de vandut cumparatorului potential. 
Merchandising-ul tinde sa substituie unei prezentari pasive a produsului sau serviciului o prezentare activa facand apel la tot ceea ce poate sa-l faca mai atractiv: conditionarea, fractionarea (portionarea), ambalajul, expunerea, etalarea, etc."


Fisiere in arhiva (1):

  • Estetica Marfurilor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!