Erorile Legate de Sondajul pe Bază de Chestionar

Referat
6/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 3607
Mărime: 16.97KB (arhivat)
Publicat de: Olivia Stănescu
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Silviu Anghel

Extras din referat

Cum pot fi evitate erorile legate de sondajul pe baza de chestionar?

Erorile care apar in sondajele pe baza de chestionar provin in general din calitatea informatiei adunate. In mod evident, informatia colectata trebuie sa fie cat mai precisa cu putinta. Cu toate acestea, o precizie absoluta este aproape imposibil de obtinut in sondaje in care , de ex. respondentii sunt rugati sa-si raporteze comportamentul sau atitudinea pe care o au in diverse situatii.

Multe probleme apar aici din cauza chestionarului însusi :

- întrebari ambigui ;

- efecte de ordine intre întrebari ;

- efecte de ordine intr-o întrebare ;

- codarea inadecvata a raspunsurilor ;

Majoritatea problemelor aparute nu pot fi prevazute, deci nici evitate de cercetator. Amintim:

a. întrebarile puse gresit de chestionator;

b. esecul respondentului in a întelege întrebarea ;

c. esecul cercetatorului in a înregistra raspunsul exact sau complet;

d. neatentia in timpul interviului, din cauza plictiselii sau oboselii respondentului;

e. greselile chestionatorului cauzate de oboseala si/sau plictiseala;

f. tendinta subiectului de a raspunde cu o întrebare;

g. imprecizia memoriei in legatura cu comportamentul ;

h. inexactitatea vis-a-vis de aspectul temporal;

i. subiectii sunt rugati sa descrie stari despre care nu au nici un fel de atitudine constienta;

j. respondentul minte din cauza perceptiei eronate pe care o are in legatura cu subiectul;

k. dorinta respondentului de a-l impresiona pe chestionator ;

l. tendinta constienta ori inconstienta a respondentului de a nu recunoaste anumite atitudini sau comportamente ;

m. încercarea respondentului de a influenta directia studiului si de a oferi raspunsuri considerate a duce spre o anumita concluzie.

In anul 1982, Kalton si Schuman analizeaza unele dintre aceste aspecte.

Ei ajung la concluzia ca orice interviu poate fi conceput si structurat intr-o asa maniera incat efectele negative enumerate sa fie evitate sau macar minimalizate.

INTREBARI ADRESATE INCORECT DE CHESTIONATOR

Reporterul deseori apeleaza la trucuri proprii pentru a mentine interesul subiectului. Foarte des, acesta parafrazeaza o întrebare in scopul de a face sa para mai conversationala. Cei care concep un chestionar si apoi îl utilizeaza chiar ei in interviuri constata ca de fapt o întrebare care pare atât de potrivita pe hârtie de cele mai multe ori suna foarte anormal când o verbalizam. Acolo unde cel care adreseaza întrebarile este si cel care a conceput chestionarul se accepta ca unele modificari fata de starea initiala a chestionarului sa apara in timpul interviului. Autorul este la curent cu directia si continutul chestionarului si va avea grija sa nu denatureze sensul si scopul propuse. Cu atât mai mult, autorul are ocazia sa efectueze un exercitiu pilot in scopul identificarii metodelor optime de întocmire a chestionarelor in viitor.

In orice caz, când altcineva parafrazeaza continutul, este foarte probabil ca directia întrebarilor sa fie schimbata, in concluzie, raspunsurile sa fie diferite. O instruire minutioasa a chestionatorului îl va obliga pe acesta din urma sa pastreze cu exactitate ordinea întrebarilor sau cuvintele folosite in chestionar. Daca chiar si dupa instruire reporterul va simti nevoia sa o faca, nu e exclus sa avem de a face chiar cu întrebari prost concepute. Rolul chestionatorului este acela de a purta o conversatie cu respondentul in sprijinul initiatorului sondajului. Cel care creeaza chestionarul trebuie, la rândul sau, sa vina in sprijinul acestui demers.

Preview document

Erorile Legate de Sondajul pe Bază de Chestionar - Pagina 1
Erorile Legate de Sondajul pe Bază de Chestionar - Pagina 2
Erorile Legate de Sondajul pe Bază de Chestionar - Pagina 3
Erorile Legate de Sondajul pe Bază de Chestionar - Pagina 4
Erorile Legate de Sondajul pe Bază de Chestionar - Pagina 5
Erorile Legate de Sondajul pe Bază de Chestionar - Pagina 6
Erorile Legate de Sondajul pe Bază de Chestionar - Pagina 7
Erorile Legate de Sondajul pe Bază de Chestionar - Pagina 8
Erorile Legate de Sondajul pe Bază de Chestionar - Pagina 9
Erorile Legate de Sondajul pe Bază de Chestionar - Pagina 10
Erorile Legate de Sondajul pe Bază de Chestionar - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Erorile Legate de Sondajul pe Baza de Chestionar.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Eficiența Serviciilor în Relație cu Exigențele Consumatorilor

INTRODUCERE Experienţa internaţională oferă numeroase exemple cu privire la rolul deosebit de important pe care l-au avut serviciile în progresul...

Studierea Comportamentului de Cumpărare al Consumatorilor de pe Piața Sibiană pentru Produsul Cafea

Introducere Marketingul urmăreşte, prin funcţiile sale ca orice activitatea economică să genereze şi să fie fundamentată de creşterea eficienţei...

Mixul de Marketing în Servicii

Capitolul 1 MARKETINGUL SERVICIILOR Marketingul este ansamblul de acţiuni care într-o economie de piaţă au ca obiect să prevadă, să constate,...

Anchetă statistică privind impactul internetului asupra populației din Suceava, ca mijloc nou de informare și comunicare

1. Identificarea problemei decizionale De vreo câţiva ani tot auzim vorbindu-se despre Internet, despre poştă electronică, despre informaţii care...

Marketing

Argument Studierea comportamentului consumatorului a devenit o preocupare a specialiștilor în marketing, întrucât ei pot afla cum își aleg...

Opinia publică - sondaje de opinie

1. Opinia publica Etimologia cuvantului opinie derivă din latinescul opinari care inseamnă a gandi, a crede, a formula o parere si este expresia...

Procesul Bologna

1. Definirea temei de cercetare Tema de cercetare a acestui proiect este: “Opinia studenţilor cu privire la Procesul Bologna. Studiu de caz pe...

Marketing

TEMA NR. 1 INTRODUCERE ÎN MARKETING Concept cu conotaţii adânci, cu rezonanţă şi atracţie deosebite; Un INTERES special, a manifestat la...

Ai nevoie de altceva?