Industria telefoanelor mobile inteligente si evident a sistemelor de operare care ruleaza pe acestea a crescut extraordinar de mult in ultimul deceniu. Smartphone-urile fac la ora actuala parte din viata de zi cu zi a majoritatii oamenilor, datorita faptului ca pretul lor este unul foarte variabil, fiind accesibil pentru toate tipurile de cumparatori. Cu toate aceste, pe piata sunt doua mari companii care au monopolul pe piata sistemelor de operare pentru dispozitivele mobile: - Apple cu sistemul de operare iOS, care ruleaza pe un brand propriu de telefoane mobile, iPhone - Google cu sistemul de operare Android, care ruleaza pe o scara foarte larga de marci de device-uri: LG, Motorola, Oneplus, HTC, Huawei, Sony etc. La sfarsitul anului 2010, o noua companie doreste sa intre in lupta pentru detinerea suprematiei in domeniul mobile, nimeni altul decat gigantul Microsoft, cu sistemul de operare Windows Phone. Aceasta decizie se dovedea pe urma a nu fi una foarte inspirata, datorita faptului ca pe piata existau deja doua companii care detineau monopolul si care ajunsesera din toate punctele de vedere la un nivel foarte ridicat: Google si Apple. Cu toate ca Microsoft dispune de niste resurse extrem de bogate, ei pur si simplu nu au reusit sa concureze pe o piata orientata mobile, piata care i-a declarat destul de rapid ca si "irelevanti". Acest lucru se poate observa si din statistica prezentata mai sus, oferita de cei de la IDC (International Data Corporation), unde Windows Phone pierde teren extrem de rapid in comparatie cu ceilalti competitori. Motivul principal al neputintei lor era faptul ca atat Google cat si Apple au atentia atintita asupra domeniului mobile, pe cand Microsoft, datorita monopolului pe care il au cu produsele Windows (desktop OS) dar si Office, pur si simplu nu avut cum sa faca domeniul mobile prioritar. Cunoastem foarte bine succesul pe care l-a avut si inca il are Apple cu produsul iPhone si cata energie si resurse au investit in el. In schimb, in cadrul companiei Microsoft, divizia de mobile nu a intrat nici macat in top cinci ca si prioritate pentru o foarte multa vreme. Datorita unor motive evidente, atentia lor era atintita spre Windows, Office, Online Services, Servers. Pe de cealalta parte, Microsoft incerca sa concureze cu Android, avand in spate giganti ca si Google, Samsung si intreaga comunitate de "open source". Pe langa sistemul de operare in sine, Google dispunea de avantaje clare si in ceea ce priveste alte servicii cheie: motorul de cautare, harti, mail-ul. Este extrem de dificil pentru o companie sa intre pe o piata unde deja sunt in competitie niste companii extrem de puternice. Chiar daca de la bun inceput, prognoza pentru Microsoft in legatura cu produsul Windows Phone nu era deloc una favorabila, ei au continuat sa investeasca destul de mult in acest domeniu. Poate ca ultima incercare mai serioasa a fost odata cu aparitia versiunii de Windows 10, care rula atat pe PC cat si pe telefoane, insa nici cu aceasta nu au reusit sa isi atraga mai multi clienti de partea lor. Se pare ca incet incet renunta la aceasta ramura, deoarece nu si-a mai sustinut nici ea platforma prin lansarea de telefoane noi, din familia Lumia sau lansarea unui eventual model Surface, despre care s-a tot vorbit. Bineinteles ca impactul financiar pe care l-a avut acest in urma acestui insucces a fost unul semnificativ, deoarece au fost alocate numeroase resurse. Totusi, datorita notorietatii si succesului pe care il are in alte ramuri, socul a putut fi absorbit destul de usor si nu au avut pierderi semnificative din punct de vedere al imaginii pe piata internationala. Pentru a preveni astfel de situatii era nevoie de o mai buna informare in ceea ce priveste concurenta care deja exista la momentul respectiv pe piata, de vazut in cat timp putea ajunge cel putin la nivelul competitorilor si daca sunt resurse necesare pentru a veni cu ceva in plus, ceva nou prin care sa poti atrage de partea ta clienti.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).