Elementele Specifice Mediului de Marketing

Extras din referat Cum descarc?

1. Elementele specifice mediului de marketing 
Mediul de marketing cuprinde totalitatea factorilor care pot avea o influenta asupra activitatii intreprinderii si asupra carora aceasta nu poate exercita un control. Ph. Kotler a definit mediul de marketing astfel: ,,ansamblul tuturor factorilor si fortelor externe intreprinderii susceptibile a afecta maniera in care ea dezvolta sau mentine schimburi cu pietele sale." 
1.1 Factorii socio-culturali
Factorii socio-culturali tin de nivelul de educatie,gradul de cultura, varsta, ocupatia, starea civila a fiecarui individ. Prin intermediul acestor factori, individul percepe intr-un mod mai subiectiv nevoia fata de produsul nostru. Persoanele cu un grad inalt de cultura si rafinament, au o predilectie asupra anumitor mirosuri si feluri de odorizante. Persoanele familiste la fel vor opta pentru anumite odorizante,fiind sfatuiti de soti sau chiar de copii. Ocupatia, stilul de viata,c at si sexul, desi mai putin pot determina anumite persoane sa fumeze, ceea ce implicit ii va determina sa cumpere si odorizante pentru a elimina mirosul de tigara din masina.
1.2 Factorii economici
Criza economica, care a atras dupa sine scaderea salariilor, cresterea ratei somajului si, din pacate, cresterea preturilor face ca anumite produse sa nu mai fie cautate sau cumparate. Astfel, odorizantele de masina fiind un produs de care indivizii nu au o necesitate vitala, ba chiar nici o necesitate acuta, piata sa poate fi influentata intr-un mod nefavorabil, ducand la scaderea vanzarilor. 
1.3 Factorii tehnologici
Mediul tehnologic are un rol important in atingerea scopurilor si obiectivelor propuse. Tehnologia poate determina modul de satisfacere a diferitelor trebuinte ale consumatorilor si influenteaza deciziile de marketing referitoare la noi produse si servicii, ambalare, promovare, distributie etc. 
In asemenea conditii, firma noastra nu poate decat sa profite de progresul tehnologic si sa se adapteze la noile cerinte ale pietei, ceea ce nu este foarte greu. Ba dimpotriva, aceasta poate avea un impact favorabil asupra produsului, pentru a face fata concurentei si a atrage cat mai multi cumparatori. 
Internetul prezinta o noua modalitate de a promova si chiar de a vinde produsul, intr-un mod mult mai accesibil, mai putin costisitor si foarte eficient, datorita faptului ca o mare parte din publicul caruia i se adreseaza odorizantele are acces la Internet si prefera sa faca cumparaturile in mediu din ce in ce mai mult in mediu online. 
1.4 Factorii naturali
Preocuparea pentru utilizarea de tehnologii nepoluante a luat amploare in ultimii ani, fiind investite substantiale resurse financiare in directia modernizarii si reconditionarii liniilor de productie. 
Astfel, a aparut noul val de produse "bio" si "eco" etc. Aceste notiuni presupun materialele din care se fabrica bunurile si anume cele naturale, care nu polueaza mediul inconjurator si nu au efecte nocive asupra organismului uman. Asadar, devenim obligati de a respecta aceste noi standarde pentru a satisface nevoile clientilor si sa folosim materiale naturale, care sunt usor dagradabile si nu polueaza sub nicio forma natura.
2. Cine vor fi cumparatorii?
2.1 Impartirea pe consumatori si nonconsumatori
Piata totala a produsului: odorizante de masini, poate fi impartita in doua mari categorii si anume: consumatori si nonconsumatori. In cazul acestora consumatorii pot fi considerati ca fiind persoanele care detin un autovehicul, dar si persoanele care fac parte din familii cu cel putin un autoturism. Nonconsumatorii ii putem clasifica in doua categorii si anume:
- nonconsumatorii relativi: sunt considerati posibili viitori utilizatori ai produselor oferite de firma. Acestia pot fi viitori posesori de autoturisme.
- nonconsumatorii absoluti sunt acele persoane ce nu pot fi convinse sub nici o forma sa utilizeze aceste produse. Aici putem incadra persoanele care nu poseda autoturism si nici nu au de gand sa procure unul, persoanele alergice la odorizante etc.


Fisiere in arhiva (1):

  • Elementele Specifice Mediului de Marketing.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!