Extras din referat
1. Elementele specifice mediului de marketing
Mediul de marketing cuprinde totalitatea factorilor care pot avea o influenţă asupra activităţii întreprinderii şi asupra cărora aceasta nu poate exercita un control. Ph. Kotler a definit mediul de marketing astfel: „ansamblul tuturor factorilor şi forţelor externe întreprinderii susceptibile a afecta maniera in care ea dezvoltă sau menţine schimburi cu pieţele sale.”
1.1 Factorii socio-culturali
Factorii socio-culturali ţin de nivelul de educaţie,gradul de cultură, vârsta, ocupaţia, starea civila a fiecărui individ. Prin intermediul acestor factori, individul percepe într-un mod mai subiectiv nevoia faţă de produsul nostru. Persoanele cu un grad înalt de cultură şi rafinament, au o predilecţie asupra anumitor mirosuri şi feluri de odorizante. Persoanele familiste la fel vor opta pentru anumite odorizante,fiind sfătuiţi de soţi sau chiar de copii. Ocupaţia, stilul de viaţă,c ât şi sexul, deşi mai puţin pot determina anumite persoane să fumeze, ceea ce implicit îi va determina să cumpere şi odorizante pentru a elimina mirosul de ţigară din maşină.
1.2 Factorii economici
Criza economică, care a atras după sine scăderea salariilor, creşterea ratei şomajului si, din păcate, creşterea preţurilor face ca anumite produse să nu mai fie căutate sau cumpărate. Astfel, odorizantele de maşină fiind un produs de care indivizii nu au o necesitate vitală, ba chiar nici o necesitate acută, piaţa sa poate fi influenţată intr-un mod nefavorabil, ducând la scăderea vănzărilor.
1.3 Factorii tehnologici
Mediul tehnologic are un rol important în atingerea scopurilor şi obiectivelor propuse. Tehnologia poate determina modul de satisfacere a diferitelor trebuinţe ale consumatorilor şi influenţează deciziile de marketing referitoare la noi produse şi servicii, ambalare, promovare, distribuţie etc.
În asemenea condiţii, firma noastră nu poate decât să profite de progresul tehnologic şi să se adapteze la noile cerinţe ale pieţei, ceea ce nu este foarte greu. Ba dimpotrivă, aceasta poate avea un impact favorabil asupra produsului, pentru a face faţă concurenţei și a atrage cât mai mulţi cumpărători.
Internetul prezintă o nouă modalitate de a promova şi chiar de a vinde produsul, intr-un mod mult mai accesibil, mai puţin costisitor si foarte eficient, datorită faptului că o mare parte din publicul căruia i se adresează odorizantele are acces la Internet și preferă să facă cumpărăturile in mediu din ce în ce mai mult în mediu online.
1.4 Factorii naturali
Preocuparea pentru utilizarea de tehnologii nepoluante a luat amploare în ultimii ani, fiind investite substanţiale resurse financiare în direcţia modernizării şi recondiţionării liniilor de producţie.
Astfel, a apărut noul val de produse “bio” şi “eco” etc. Aceste noţiuni presupun materialele din care se fabrică bunurile şi anume cele naturale, care nu poluează mediul înconjurător şi nu au efecte nocive asupra organismului uman. Aşadar, devenim obligaţi de a respecta aceste noi standarde pentru a satisface nevoile clienţilor şi să folosim materiale naturale, care sunt uşor dagradabile şi nu poluează sub nicio formă natura.
2. Cine vor fi cumparătorii?
2.1 Împărţirea pe consumatori şi nonconsumatori
Piaţa totală a produsului: odorizante de maşini, poate fi împarţită în două mari categorii şi anume: consumatori şi nonconsumatori. În cazul acestora consumatorii pot fi consideraţi ca fiind persoanele care deţin un autovehicul, dar şi persoanele care fac parte din familii cu cel puţin un autoturism. Nonconsumatorii îi putem clasifica în două categorii şi anume:
- nonconsumatorii relativi: sunt consideraţi posibili viitori utilizatori ai produselor oferite de firmă. Aceştia pot fi viitori posesori de autoturisme.
- nonconsumatorii absoluţi sunt acele persoane ce nu pot fi convinse sub nici o formă să utilizeze aceste produse. Aici putem încadra persoanele care nu posedă autoturism şi nici nu au de gând să procure unul, persoanele alergice la odorizante etc.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Elementele Specifice Mediului de Marketing.docx