Marketingul reprezinta atat o disciplina economica de studiu cat si o activitate comerciala care porneste de la cunoasterea curenta si in perspectiva a nevoilor cumparatorilor, spre a satisface operativ aceste nevoi El reprezinta totodata un concept fundamental ce semnifica organizarea produsului de conceptie a produselor, productia, desfacerea si activitatea de service si post-vanzare, pornind de la ideea de cunoastere a cerintelor consumatorului sau a utilizatorului, in scopul satisfacerii celor mai exigente cerinte ale acestuia. Ca un concept modern, specific economiei de piata, marketingul consta in studiul cerintelor pietei si adaptarea productiei la cerintele acesteia; presupune desfasurarea tuturor activitatilor necesare pentru constatarea nevoilor si programarea disponibilitatilor de produse, efectuarea transferului de proprietate a marfurilor, distribuirea lor fizica si facilitarea intregului proces de cercetare legat de aceste probleme. Marketingul cuprinde studiul pietei, publicitatea, promovarea vanzarilor, distributia, service -ul inainte, in timpul si dupa vanzare, relatiile cu publicul, estetica, etc Marketingul nu reprezinta deci o activitate de vanzare ci una de satisfacere a nevoilor consumatorilor, nevoi constientizate de oameni printr-un sentiment de lipsa, de insatisfactie, de care pot sa scape fie cautand unele obiecte care sa le satisfaca nevoile, fie incercand sa diminueze nevoile. Obiective: - intelegerea conceptului de ,,marketing" si acceptiunile marketingului; - cunoasterea componentelor esentiale ale activitatii de marketing; - orientarile evolutive in marketing; - principalele functii ale marketingului; - principalele forme de manifestare a cererii; - marketingul in contextul globalizarii; - principalele criterii de clasificarea marketingului - forme de manifestare ale marketingului. 1. Marketingul si evolutia sa Marketingul reprezinta: - a) un ansamblu de activitati practice: studiul pietei, conceperea produselor si serviciilor, asigurarea unui design de succes, promovarea si publicitatea, distributia, asigurarea service-ului, relatiile cu furnizorii si clientii, etc. - b) o disciplina economica de studiu care ofera celor interesati cunostinte multiple, abodate sistemic, in vederea coordonarii activitatilor desfasurate de o firma prin prisma conceptelor teoretice si a principiilor economiei de piata. - c) o stiinta relativ noua, apanajul secolului XX, care are in centrul investigatiilor sale nevoile umane si satisfacerea la cel mai inalt nivel a acestora, orientand fluxul de marfuri de la producator la cumparator, pe principii de eficienta economica. - d) o arta care pune in valoare inclinatia oamenilor spre frumos, talentul oamenilor de a comunica, de a cere ceea ce e mai bun pentru nevoile lor si ale semenilor lor, de a oferi si a primi bunuri si servicii pe masura dorintelor pe care le au. Legaturile multiple stabilite intre conceptele
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).