Elemente de Marketing

Extras din referat Cum descarc?

Marketingul reprezinta atat o disciplina economica de studiu cat si o activitate comerciala care porneste de la cunoasterea curenta si in perspectiva a nevoilor cumparatorilor, spre a satisface operativ aceste nevoi 
El reprezinta totodata un concept fundamental ce semnifica organizarea produsului de conceptie a produselor, productia, desfacerea si activitatea de service si post-vanzare, pornind de la ideea de cunoastere a cerintelor consumatorului sau a utilizatorului, in scopul satisfacerii celor mai exigente cerinte ale acestuia.
Ca un concept modern, specific economiei de piata, marketingul consta in studiul cerintelor pietei si adaptarea productiei la cerintele acesteia; presupune desfasurarea tuturor activitatilor necesare pentru constatarea nevoilor si programarea disponibilitatilor de produse, efectuarea transferului de proprietate a marfurilor, distribuirea lor fizica si facilitarea intregului proces de cercetare legat de aceste probleme.
Marketingul cuprinde studiul pietei, publicitatea, promovarea vanzarilor, distributia, service -ul inainte, in timpul si dupa vanzare, relatiile cu publicul, estetica, etc 
Marketingul nu reprezinta deci o activitate de vanzare ci una de satisfacere a nevoilor consumatorilor, nevoi constientizate de oameni printr-un sentiment de lipsa, de insatisfactie, de care pot sa scape fie cautand unele obiecte care sa le satisfaca nevoile, fie incercand sa diminueze nevoile.
Obiective:
- intelegerea conceptului de ,,marketing" si acceptiunile marketingului;
- cunoasterea componentelor esentiale ale activitatii de marketing;
- orientarile evolutive in marketing;
- principalele functii ale marketingului;
- principalele forme de manifestare a cererii;
- marketingul in contextul globalizarii;
- principalele criterii de clasificarea marketingului
- forme de manifestare ale marketingului.
1. Marketingul si evolutia sa
Marketingul reprezinta:
- a) un ansamblu de activitati practice: studiul pietei, 
conceperea produselor si serviciilor, asigurarea unui design 
de succes, promovarea si publicitatea, distributia, asigurarea 
service-ului, relatiile cu furnizorii si clientii, etc.
- b) o disciplina economica de studiu care ofera celor 
interesati cunostinte multiple, abodate sistemic, in vederea coordonarii activitatilor desfasurate de o firma prin prisma conceptelor teoretice si a principiilor economiei de piata.
- c) o stiinta relativ noua, apanajul secolului XX, care are 
in centrul investigatiilor sale nevoile umane si satisfacerea 
la cel mai inalt nivel a acestora, orientand fluxul de marfuri 
de la producator la cumparator, pe principii de eficienta 
economica.
- d) o arta care pune in valoare inclinatia oamenilor spre
frumos, talentul oamenilor de a comunica, de a cere ceea
ce e mai bun pentru nevoile lor si ale semenilor lor, de a 
oferi si a primi bunuri si servicii pe masura dorintelor pe 
care le au.
Legaturile multiple stabilite intre conceptele


Fisiere in arhiva (1):

  • Elemente de Marketing.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!