Elemente de Marketing

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Marketingul reprezinta atat o disciplina economica de studiu cat si o activitate comerciala care porneste de la cunoasterea curenta si in perspectiva a nevoilor cumparatorilor, spre a satisface operativ aceste nevoi

El reprezinta totodata un concept fundamental ce semnifica organizarea produsului de conceptie a produselor, productia, desfacerea si activitatea de service si post-vanzare, pornind de la ideea de cunoastere a cerintelor consumatorului sau a utilizatorului, in scopul satisfacerii celor mai exigente cerinte ale acestuia.

Ca un concept modern, specific economiei de piata, marketingul consta in studiul cerintelor pietei si adaptarea productiei la cerintele acesteia; presupune desfasurarea tuturor activitatilor necesare pentru constatarea nevoilor si programarea disponibilitatilor de produse, efectuarea transferului de proprietate a marfurilor, distribuirea lor fizica si facilitarea intregului proces de cercetare legat de aceste probleme.

Marketingul cuprinde studiul pietei, publicitatea, promovarea vanzarilor, distributia, service -ul inainte, in timpul si dupa vanzare, relatiile cu publicul, estetica, etc

Marketingul nu reprezinta deci o activitate de vanzare ci una de satisfacere a nevoilor consumatorilor, nevoi constientizate de oameni printr-un sentiment de lipsa, de insatisfactie, de care pot sa scape fie cautand unele obiecte care sa le satisfaca nevoile, fie incercand sa diminueze nevoile.

Obiective:

- intelegerea conceptului de ,,marketing" si acceptiunile marketingului;

- cunoasterea componentelor esentiale ale activitatii de marketing;

- orientarile evolutive in marketing;

- principalele functii ale marketingului;

- principalele forme de manifestare a cererii;

- marketingul in contextul globalizarii;

- principalele criterii de clasificarea marketingului

- forme de manifestare ale marketingului.

1. Marketingul si evolutia sa

Marketingul reprezinta:

- a) un ansamblu de activitati practice: studiul pietei,

conceperea produselor si serviciilor, asigurarea unui design

de succes, promovarea si publicitatea, distributia, asigurarea

service-ului, relatiile cu furnizorii si clientii, etc.

- b) o disciplina economica de studiu care ofera celor

interesati cunostinte multiple, abodate sistemic, in vederea coordonarii activitatilor desfasurate de o firma prin prisma conceptelor teoretice si a principiilor economiei de piata.

- c) o stiinta relativ noua, apanajul secolului XX, care are

in centrul investigatiilor sale nevoile umane si satisfacerea

la cel mai inalt nivel a acestora, orientand fluxul de marfuri

de la producator la cumparator, pe principii de eficienta

economica.

- d) o arta care pune in valoare inclinatia oamenilor spre

frumos, talentul oamenilor de a comunica, de a cere ceea

ce e mai bun pentru nevoile lor si ale semenilor lor, de a

oferi si a primi bunuri si servicii pe masura dorintelor pe

care le au.

Legaturile multiple stabilite intre conceptele

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Elemente de Marketing.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
16 pagini
Imagini extrase:
16 imagini
Nr cuvinte:
6 121 cuvinte
Nr caractere:
33 039 caractere
Marime:
35.54KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
bunuri, servicii
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!