Marketingul reprezinta atat o disciplina economica de studiu cat si o activitate comerciala care porneste de la cunoasterea curenta si in perspectiva a nevoilor cumparatorilor, spre a satisface operativ aceste nevoi
El reprezinta totodata un concept fundamental ce semnifica organizarea produsului de conceptie a produselor, productia, desfacerea si activitatea de service si post-vanzare, pornind de la ideea de cunoastere a cerintelor consumatorului sau a utilizatorului, in scopul satisfacerii celor mai exigente cerinte ale acestuia.
Ca un concept modern, specific economiei de piata, marketingul consta in studiul cerintelor pietei si adaptarea productiei la cerintele acesteia; presupune desfasurarea tuturor activitatilor necesare pentru constatarea nevoilor si programarea disponibilitatilor de produse, efectuarea transferului de proprietate a marfurilor, distribuirea lor fizica si facilitarea intregului proces de cercetare legat de aceste probleme.
Marketingul cuprinde studiul pietei, publicitatea, promovarea vanzarilor, distributia, service -ul inainte, in timpul si dupa vanzare, relatiile cu publicul, estetica, etc
Marketingul nu reprezinta deci o activitate de vanzare ci una de satisfacere a nevoilor consumatorilor, nevoi constientizate de oameni printr-un sentiment de lipsa, de insatisfactie, de care pot sa scape fie cautand unele obiecte care sa le satisfaca nevoile, fie incercand sa diminueze nevoile.
Obiective:
- intelegerea conceptului de ,,marketing" si acceptiunile marketingului;
- cunoasterea componentelor esentiale ale activitatii de marketing;
- orientarile evolutive in marketing;
- principalele functii ale marketingului;
- principalele forme de manifestare a cererii;
- marketingul in contextul globalizarii;
- principalele criterii de clasificarea marketingului
- forme de manifestare ale marketingului.
1. Marketingul si evolutia sa
Marketingul reprezinta:
- a) un ansamblu de activitati practice: studiul pietei,
conceperea produselor si serviciilor, asigurarea unui design
de succes, promovarea si publicitatea, distributia, asigurarea
service-ului, relatiile cu furnizorii si clientii, etc.
- b) o disciplina economica de studiu care ofera celor
interesati cunostinte multiple, abodate sistemic, in vederea coordonarii activitatilor desfasurate de o firma prin prisma conceptelor teoretice si a principiilor economiei de piata.
- c) o stiinta relativ noua, apanajul secolului XX, care are
in centrul investigatiilor sale nevoile umane si satisfacerea
la cel mai inalt nivel a acestora, orientand fluxul de marfuri
de la producator la cumparator, pe principii de eficienta
economica.
- d) o arta care pune in valoare inclinatia oamenilor spre
frumos, talentul oamenilor de a comunica, de a cere ceea
ce e mai bun pentru nevoile lor si ale semenilor lor, de a
oferi si a primi bunuri si servicii pe masura dorintelor pe
care le au.
Legaturile multiple stabilite intre conceptele
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.