Extras din referat
CLASAT PE POZITIA 9 ÎN CADRUL CATEGORIEI BRANDURI
Arctic este cel mai mare producator autohton de aparatura electrocasnica.
Compania Arctic a fost înfiintata în anul 1968, având ca activitate de baza productia de aparate frigorifice.
Compania a fost privatizata în 1997, iar în 2002 grupul Arçelik a devenit actionarul majoritar si initiatorul unora dintre cele mai dinamice schimbari din istoria companiei.
Arçelik A.S., cea mai mare corporatie industriala din sectorul privat din Turcia, se situeaza între cei mai importanti 3 producatori europeni de aparate electrocasnice.
Arçelik a investit 35 milioane euro dupa preluarea Arctic, iar ca rezultat, toti indicatorii s-au triplat.
Cifra de afaceri a companiei a atins 150 milioane euro în 2005, capacitatea de productie a crescut la 900.000 unitati, în timp ce exporturile au ajuns sa reprezinte 65% din productia locala.
Arctic detine o cota de piata de 30% si are totodata cea mai mare notorietate pe piata locala de electrocasnice – 97,4.
Arctic are în prezent cea mai extinsa gama de electrocasnice – 80 de produse, adresându-se cumparatorilor moderni, care îsi doresc calitate si fiabilitate, garantate de un brand cu peste 35 de ani de expertiza. Arctic se adreseaza celor care cauta confort, produse eficiente din punct de vedere energetic, cu tehnologie si design modern.
La toate acestea se adauga faptul ca Arctic ofera cel mai bun raport calitate/pret, o retea de service nationala si garantie extinsa, cea mai mare de pe piata de electrocasnice.
Pentru români, Arctic este brandul puternic si matur care le întelege nevoile, aspiratiile si stilul de viata.
Tocmai de aceea, multe dintre valorile românilor sunt si valori proprii brandului Arctic.
Fie ca vorbim de familie, confort, bunastare, siguranta, încredere în viitor sau ambitie, acestea sunt valorile unui brand care vorbeste românilor pe limba lor si care încurajeaza initiativa si crede în puterea fiecaruia dintre noi de a-si urma visul si de a-l realiza.
I Introducere
Agentia Odyssey Communication semneaza campania de promovare pentru noua gama de produse Arctic. Sub titlul „Primesti mai mult in noua familie Arctic” agentia realizeaza comunicarea noii game de produse ce cuprinde toate electrocasnicele marcii sub un nou design unitar. Frigidere, masini de spalat, aragazuri au acum, dupa cum spun reprezentantii marcii, o noua abordare la nivelul comunicarii.
Campania se va derula sub sloganul „Primesti mai mult in noua familie Arctic!”. Mixul de comunicare cuprinde spot TV, promovare in serialul “La Bloc” - cu momente de sponsor si product placement, reclama si advertoriale in presa, scrisa, materiale promotionale si evenimente. Componenta TV cuprinde sase spoturi: patru cu durata de 30 secunde – cate unul pentru fiecare categorie de produse: frigider, masina de spalat, aragaz si televizor si doua remindere cu durata de 15 secunde.
Conceptului creativ si spoturile realizate de Odyssey au trecut prin regia lui Lawrence Giacomelli..
II Analiza situatiei de marketing a anuntatorului
1. Piata
Piata electrocasnicelor din Romania este una dinamica. Volumul vanzarilor a fost la nivelul anului 2005 de aproximativ 1,796,000 unitati in 2005, ceea ce reprezinta 26.2% total al vanzarilor.
Competitivitatea sectorului este sustinuta de un volum important de investitii de modernizare
Sectorul realizeaza un export semnificativ, in special pe piata UE, existand conditii pentru cresterea acestuia in urmatorii ani.
Segmentarea pietei s-a realizat in functie de marca si pret in mod special dar sunt importante si anumite aspecte precum: consumul electric, caracteristicile tehnice si service-ul. Principalele categorii de produse sunt: frigidere, cu o pondere de 23.7% din total piata, televizoare - 41.3%, masini de spalat - 18.3% si aragaze - 16.7%.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Electrocasnicele Arctic.doc