Elaborarea Programelor si a Strategiilor de Pret

Extras din referat Cum descarc?

In ciuda rolului tot mai mare pe care-l au factorii independenti de pret in desfasurarea proceselor de piata actuale,pretul ramane un element hotarator,utilizat mai ales in conditii de concurenta monopolista sau de oligopol. 
Cum se stabilesc preturile?De-a lungul istoriei,ele au fost stabilite de catre cumparatori si vanzatori in urma negocierilor care au avut loc intre ei. 
A fixa un pret pentru toti cumparatorii este o idee relativ noua,ea impunandu-se ca o necesitate la sfarsitul secolului al XIX-lea,ca urmare a dezvoltarii comertului cu amanuntul pe scara larga. 
F.W. Woolworth,Tiffany and Co.,John Wanamaker au promovat o a??politica riguroasa de stabilire a unui pret unic",datorita numarului mare de articole pe care-l comercializau si a personalului numeros care trebuia sa fie organizat. 
Pretul este singura componenta a mixului de marketing care produce venituri,celelalte componente necesitand numai cheltuieli. 
Stabilirea preturilor si concurenta in acest domeniu este problema numarul unu cu care se confrunta multi directori de marketing.Cu toate acestea,numeroase firme nu reusesc sa adopte o politica adecvata,datorita greselilor pe care,de regula,cele mai multe dintre ele le comit:orientarea excesiva a preturilor dupa costuri;nerevizuirea preturilor la intervale care sa permita fructificarea schimbarilor intervenite pe piata;pretul este tratat ca un element distinct al mixului de marketing,fara a fi considerat o componenta intrinseca a strategiei de pozitionare a firmei pe piata;el nu difera suficient de mult de la un articol la altul,de la un segment de piata la altul sau de la o ocazie de achizitie la alta. 
Firmele isi stabilesc preturile in mod diferit.in cadrul firmelor mai mari,fixarea preturilor este treaba sefului serviciului specializat si a sefului liniei de produs 
Stabilirea pretului 
Este generata de crearea sau achizionarea unui produs nou,de utilizarea unui nou canal de distributie,de lansarea pe o noua piata a produsului sau de primirea unor noi oferte de afaceri. 
Firma trebuie sa decida asupra locului pe care-l va ocupa produsul pe piata din punctul de vedere al calitatii si al pretului.Cele 7 niveluri ale pietei sunt: 
Segmentul Exemplu(automobile) 
Maxim Mercedes-Benz 
Lux Audi 
Cerinte speciale Volvo 
Mijlociu Buick 
Comod/Facil Escort 
La fel,dar mai ieftin Hyundai 
Numai pretul Yugo 
In procesul de elaborare a politicii sale de pret,o firma trebuie sa tina seama de o serie de factori.In randurile care urmeaza,va voi prezenta cele sase etape ce trebuie parcurse in vederea stabilirii unui pret corespunzator: 
1)stabilirea obiectivului vizat prin practicarea unui anumit pret 
2)determinarea marimii cererii 
3)evaluarea costurilor 
4)analiza preturilor si ofertelor concurentei 
5)alegerea metodei de calcul al pretului 
6)alegerea pretului final 
Stabilirea obiectivului politicii de pret 
Strategia de pret este influentata in mare masura de decizia referitoare la pozitionarea pe piata a produsului. 
Prin stabilirea unui anumit nivel al pretului,o firma poate urmari realizarea unuia din urmatoarele sase obiective: 
SUPRAVIETUIREA:daca se confrunta cu supracapacitate,cu o concurenta puternica sau cu o modificare in strcutura nevoilor de consum ale populatiei,firmele isi propun drept obiectiv principal mentinerea pe piata. 
MAXIMIZAREA PROFITULUI ACTUAL:multe firme urmaresc sa stabileasca in asa fel pretul,incat acesta sa contribuie la maximizarea profiturilor lor actuale. 
MAXIMIZAREA VENITULUI ACTUAL:unele firme isi stabilesc pretul la un nivel care sa le permita maximizarea cifrei de afaceri. 
MAXIMIZAREA VOLUMULUI VANZARILOR:alte firme doresc sa-si maximizeze numarul de produse vandute,crezand ca acest fapt va duce la scaderea costurilor pe unitatea de produs si la cresterea pe termen lung a profiturilor. 
FRUCTIFICAREA LA MAXIMUM A AVANTAJULUI DE PIATA:multe firme prefera sa stabileasca un pret ridicat prin care sa fructifice avantajul de piata. 
PROMOVAREA UNUI PRODUS SUPERIOR CALITATIV:o firma isi poate propune sa castige pozitia de lider pe piata in ceea ce priveste calitatea produselor sale. 
ALTE OBIECTIVE:organizatiile nelucrative si cele din sectorul public isi pot propune atingerea altor obiective prin practicarea unui anumit pret. 
Determinarea marimii cererii 
De regula,intre cerere si pret exista un raport invers proportional,ceea ce inseamna,ca,cu cat pretul creste,cu atat cererea scade(si invers). 
In cazul bunurilor de "prestigiu",curba cererii are uneori o panta pozitiva.O firma producatoare de parfumuri a constatat acest lucru in momentul in care,crescand pretul produselor sale,vanzarile de parfum au crescut si ele in mod surprinzator. 
Factorii determinanti ai sensibilitatii la pret 
1.Valoarea de unicat a produsului:Cumparatorii sunt cu atat mai putin sensibili la pret,cu cat produsul este mai rar. 
2.Existenta unui inlocuitor:Cumparatorii sunt cu atat mai putin sensibili fata de pret,cu cat stiu mai putin de existenta unor inlocuitori. 
3.Dificultatea comparatiei:Cumparatorii sunt mai putin sensibili la pret in momentul in care le este greu sa aprecieze calitatea unui produs in comparatie cu cea a altui produs substituent. 
4.Marimea cheltuielilor totale:cu cat ponderea cheltuielilor de achizitie a produsului in cadrul veniturilor banesti ale cumparatorilor este mai mica,cu atat ei sunt mai putin influentati de nivelul pretului. 
5.Avantajele finale:cu cat cheltuielile de achizitie sunt mai mici in raport cu costul final al produsului,cu atat cumparatorii sunt mai putin sensibili la pret. 
6.Participarea la cheltuieli:daca costul aferent produsului va fii partial suportat de o terta parte,cumparatorii se vor arata mai putin interesati de pret. 
7.Asocierea in utilizare:cumparatorii sunt mai putin sensibili la pret in cazul in care produsul urmeaza a fi utilizat impreuna cu bunuri achizitionate anterior. 
8.Imaginea produsului:daca produsul pare sa beneficieze de o calitate si un renume superioare,cumparatorii vor fi mai putin interesati de pret. 
9.Posibilitatea de stocare:cumparatorii sunt mai putin sensibili la pret daca nu pot depozita produsul achizitionat.


Fisiere in arhiva (1):

  • Elaborarea Programelor si a Strategiilor de Pret.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!