Elaborarea Planului Strategic de Marketing al Organizatiei Globale

Cuprins referat Cum descarc?

A. Analiza situatiei prezente
1. Formarea competentelor in Romania - privire de ansamblu
2. Evaluarea cererii si a nevoilor
3. Evaluarea capacitatii nationale de raspuns
B. Analiza aspectelor critice si planul strategic
1. Constrangeri specifice si probleme prioritare
2. Obiective strategice
3. Evaluarea resurselor
4. Raspunsuri strategice recomandate
5. Program de actiune


Extras din referat Cum descarc?

FAZA I - Stabilirea telului propus
Competenta face parte din activele intangibile ale oricarei organizatii. Fara sa se regaseasca ca atare in bilant, ea contribuie insa esential la formarea valorii adaugate impreuna cu alte active de acelasi fel, precum reputatia, know how, imaginea sau proprietatea intelectuala. Aspectul strategic al dezvoltarii competentei consta in decizia privind o balanta justa in ceea ce priveste alocarea resurselor organizatiei intre activele tangibile si cele intangibile.

In cadrul elaborarii Strategiei Nationale de Export (SNE) prin ,,competente" se intelege capacitatea, abilitatea, cunostintele si experienta necesare pentru a administra sau decide cu privire la procurarea, gestionarea, utilizarea, monitorizarea resurselor unei organizatii in vederea imbunatatirii avantajelor competitive. In evaluarea competentelor sunt analizate zece componente esentiale ale competentelor manageriale pentru dezvoltarea competitivitatii:
1. Strategie: procesul de definire a domeniului de afacere, pietelor si segmentelor tinta, precum si a modalitatii de pozitionare competitiva pe piata/segmentul alese.
2. Marketing: activitati legate de relatia cu clientii companiei (promovare, vanzari, publicitate, relatii publice etc.).
3. Management logistic si al lantului de oferta: competente necesare pentru a aduce produsele pe piata (managementul surselor de aprovizionare, managementul transporturilor si asigurarilor, gestiunea stocurilor, procesul de export si import si documentatia, procesarea comenzilor, standarde si reglementari tehnice, livrare si distributie).
4. Managementul productiei: competente necesare pentru a produce la un cost acceptabil, la calitatea si cantitatea solicitate si la timp.
5. Managementul resurselor umane: competente necesare pentru recrutarea, formarea si promovarea personalului specializat, organizarea sistemului de motivare si responsabilizare a angajatilor, identificarea nevoilor de dezvoltare a competentelor. 
6. Finantare: competente de estimare si atragere a necesarului de finantare, de gestiune a fondurilor, managementul riscului valutar si financiar.
7. Active fizice: administrarea echipamentelor si dotarilor specializate si generale in concordanta cu volumul de afaceri si rezultatele financiare.
8. Retele si aliante: capacitatea de realizare de contacte, parteneriate si aliante strategice pentru indeplinirea obiectivelor companiei.
9. Gestionarea informatiei: fundamentarea procesului decizional pe un sistem de date credibile, utile, relevante si furnizate in timp reale. 
10. Alte competente generale si specifice: cunoasterea limbilor straine, abilitati de comunicare, de redactare, de analiza si sinteza, deprinderi tehnice, capacitate inovativa etc. 

Anchetele prealabile care au urmarit sa evalueze subiectul competentelor generale si profesionale in Romania scot in evidenta decalaje substantiale fata de standardele impuse fie de simple comparatii internationale, fie de asteptarile celor care trec prin procese de pregatire teoretica sau profesionala. Intr-o ierarhie a 41 de tari, in care elevii au fost supusi Testului International in Studiul Matematicii si Stiintei (TIMSS), Romania a ocupat pozitia 34 la matematica si 31 la stiinta , rezultat care ridica multe semne de intrebare legate de pregatirea de baza. Mai departe, exista carente in sistemul de evaluare si transpunere a cunostintelor in aplicatii si cazuri reale, cauzate nu numai de limitele capacitatilor tehnice, ci si de lipsa mecanismelor institutionale, de reglementare, know-how, care sa asigure legatura invatamantului cu practica . 

Toate se resfrang la nivel de baza asupra capacitatii firmelor de organizare manageriala. O recenta publicatie a Agentiei Nationale pentru Parteneriatul Universitatilor cu Mediul Economico-Social (APART) vine sa confirme caracterul inca problematic al asezarii pe baze institutionale si curiculare normale a pregatirii profesionale in vederea performantei economice. Potrivit publicatiei, comunitatea de afaceri continua sa considere calificarea oferita de universitatea romaneasca ca nefiind adecvata nevoilor lor si aceasta se justifica printr-o paleta larga de factori:

o Nu exista inca un sistem institutional de reglementare si monitorizare a calitatii in invatamantul superior
o Universitatile nu furnizeaza inca cu prioritate programe de formare care se bazeaza pe dezvoltarea aptitudinilor de cercetare-analiza-diagnoza, pe cultivarea capacitatii de a asuma responsabilitatea de a decide, de a conduce activitatea unui grup
o Conceptul de intreprindere inovativa nu este cunoscut in Romania
o Atitudinea sociala in Romania fata de antreprenoriat nu este intotdeauna pozitiva, iar la nivel guvernamental, politica de incurajare a spiritului antreprenorial este slaba
o Educatia continua in universitati ramane insuficient exploatata
o Interactiunea universitate-industrie nu este dezvoltata intr-un mod sistematic si coerent

Valoarea adusa de sistemul de dezvoltare a competentelor este astfel serios marginita la nivelul activitatilor de sprijin si se poate anticipa ca este insuficient dezvoltata la nivelul activitatilor primare de-a lungul lantului valorii (vezi Figura 1).


Fisiere in arhiva (1):

  • Elaborarea Planului Strategic de Marketing al Organizatiei Globale.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!