Elaborarea Mixului de Marketing

Cuprins referat Cum descarc?

ARGUMENT 
CAPITOLUL I - ESENTA MARKETINGULUI 
CAPITOLUL II - CONCEPTUL DE MARKETING - MIX 
-IMPORTANTA MARKETINGULUI MIX IN POLITICA DE PIATA A INTREPRINDERII
-ALCATUIREA MIXULUI DE MARKETING
-VARIABILELE MIXULUI DE MARKETING
-CONCLUZII


Extras din referat Cum descarc?

ARGUMENT
Crearea unui program de marketing care sa plieze cerintele exprimate de consumatori reprezinta o competitie palpitanta pentru managerii fiecareii firme.
Programul de marketing cuprinde variabilele esentiale din a caror combinatie rezulta mixul de marketing:
-produsul
-pretul 
-distributia 
-promovarea
Un program de marketing eficient consta in aplicarea strategiei de piata care sa antreneze un ansamblu unitar de actiuni a caror rezultanta sa asigure atat satisfacerea optima a cererii exprimate cat si profitabilitatea eforturilor firmei.
Reflectarea strategiei de marketing alese in programul de marketing se realizeaza prin adoptarea de decizii privind mixul de marketing, nivelul si destinatia bugetului alocat realizarii acestuia.
Raportul permanent dintre fortele exogene firmei, specifice mediului extern, si resursele disponibile ale firmei (umane, financiare si materiale) determina mobilizarea acestora in proportii diferite pentru atingerea obiectivelor de marketing pe piata-tinta.
Varietatea si intensitatea influentelor ce se manifesta din mediul extern, cat si diversitatea ca volum si ca structura a resurselor disponibile determina concretizari diferite ale modulatiilor in care firma abordeaza piata.
Atunci cand exista diferente semnificative intre purtatorii cererii din punct de vedere al nevoilor exprimate, precum si al comportamentului de consum, managementul firmei poate tinti segmente diferite de consumatori. Aceasta segmentare a pietei determina diferite mixuri de marketing prin care se urmareste echilibrarea sinergiei firmei cu presiunea factorilor externi in contextul promovarii politicii sale globale.
Deciziile de produs, pret, distributie si promovare vor fi astfel modificate pentru a crea strategii specifice adaptate obiectivelor de piata ale firmei.
Cele patru elemente enumerate: produsul, pretul, distributia si promovarea, cunoscute ca ,,cei 4P din marketing",sunt acele variabile aflate in aria de contact a firmei cu exteriorul, piata, si pe care firma le poate modela adaptandu-le atat obiectivelor sale cat si oportunitatilor de piata.
Interrelationarea firmei cu piata se realizeaza prin intermediul produselor sau serviciilor care sunt oferite in anumite marje de pret si prin intermediul retelei de distributie.Produsele sau serviciile oferite sunt promovate prin intermediul fluxului de mesaje dare preced sau insotesc oferta firmei,creand imaginea satisfactiei in consum precum si a avantajelor pe care le vor obtine destinatarii acestora in urma cumpararii.
Firma isi poate mobiliza resursele interne,isi va intarii avantajele competitive in combinatii diferite,astfel incat sa-si realizeze cu maximum de eficienta obiectivele strategice prestabilite.
CAPITOLUL I
ESENTA MARKETINGULUI
Tranzitia spre economia de piata, process aflat in plina derulare in tara noastra a generat si continua sa genereze schimbari substantiale ale cadrului de desfasurare a activitatii intreprinderilor. In conditiile promovarii ferme a liberei initiative si a pluralismului formelor de proprietate - in cadrul carora propietatea private ocupa o pozitie predominanta In tot mai multe sectoare - s-a produs o crestere constanta atat a numarului si gradului de eterogenitate a intreprinderilor cat si a autonomiei acestora.De asemenea piata pe care actioneaza intreprinderile a inregistrat importante prefaceri sub aspectul volumului, structurii si , mai ales, al mecanismului sau de functionare.
Confruntate, astfel, cu o crestere continua a complexitatii si a exigentelor pietei , intreprinderile sunt obligate sa se adapteze "regulilor de joc" ale economiei de piata , sa gaseasca noi modalitati de implicare in mecanismul pietei, pentru a profita din plin de oportunitatile pe care le ofera si a evita riscurile.
Produs al economiei de piata , aplicarea si functionarea marketingului in procesul tranzitiei sunt marcate de o serie de particularitati ale cadrului in care actioneaza intreprinzatorii , ale mediului actual deosebit de turbulent , ce genereaza un grad ridicat de risc.
Termenul de marketing a aparut este de origine anglo-saxona si deriva din participiului present al verbului "market", a carui semnificatie este aceea de a desfasura tranzactii de piata , respective de a cumpara si a vinde .Privit prin prisma semnificatiei sale etimologice , marketingul ar defini , astfel , actul, procesul schimburilor in cadrul pietei. O astfel de acceptiune desi aparent corecta , apare insa ca fiind necorespunzatoare fata de realitate , neputand reliefa bogatia , complexitatea de semnificatii ale marketingului.
Marketingul vizeaza de fapt "realizarea activitatilor economice care dirijeaza fluxul de bunuri si servicii de la producator la utilizator sau consummator.Rezulta ca marketingul se refera la un complex de activitati economice; el are sub incidenta sa atat bunurile cat si serviciile de la producatori pana la purtatorii cererii ; el se refera atat la destinatarii bunurilor de consum final cat si la cei ai bunurilor de consum intermediar.
Marketingul de-a lungul timpului a fost studiat de mai multi cercetatori si au ajuns la acceptiuni diferite privind definirea marketingului.Astfel , profesorul W.J.Stanton este de parere ca " marketingul este un intreg sistem de activitati economice referitoare la programarea , stabilirea preturilor, promovarea si distribuirea produselor si serviciilor menite sa satisfaca cerintelor actuali si potentiali"
Caracterizandu-se la randul ei , printr-o serie de progrese - legate de abordarea sistematica , in interconditionarea lor , a activitatilor care alcatuiesc fluxul complet al bunurilor si serviciilor , subordonarea lor cerintelor de consum, luarea in consideratie nu numai a aspectelor prezente , dar si a celor potentiale - si aceasta definitie s-a dovedit a nu fii sufficient de satisfacatoare , impunand noi cautari.
O formulare mai concisa o datoram altor doi renumiti profesori americani , McCarthy si Perrault , potrivit carora marketingul semnifica suma tuturor eforturilor dirijate de catre o intreprindere in vederea satisfacerii consumatorilor sai cu un profit .Rezulta cu claritate faptul ca marketingul , conceptual in sine , vizeaza organizarea unei orientari simultane catre consumatori si spre profit , integrand eforturile organizatiei in aceasta optica.Fata de aceasta semnificatie alcatuita la nivel micro autorii respective evidentiaza si semnificatia ca process social a marketingului la nivel macro.


Fisiere in arhiva (1):

  • Elaborarea Mixului de Marketing.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!