Dorna vs Borsec

Extras din referat Cum descarc?

Analiza comparativa a  comunicarii de marketing pentru marcile Dorna si Borsec
Partea I
1.Demersurile comunicationale ale marcii Dorna in perioada 2007-2008.
1.1.Emitatorul
Marca Dorna este o marca inregistrata de catre  The Coca-Cola Company. Odata cu achizitionarea de catre Coca-Cola HBC, in 2002, a apelor minerale Dorna, de la principalul producator de ape minerale, Dorna Apemin, s-a cunoscut, practic, o relansare a activitatii de productie si comercializare a apelor minerale. La momentul achizitiei, Dorna Apemin avea vinzari anuale de circa 90 milioane de litri apa minerala. Practic, s-au preluat toate produsele si marcile de apa minerala ale liderului de atunci: Izvorul Alb, Poiana Negri si Dorna. Cele doua fabrici de imbuteliere Dorna, situate una la Dorna Candreni, cealalta la Poiana Negrii sint alaturi de izvoarele de apa minerala carbonata, Dorna si Poiana Negri, si de apa plata - Izvorul Alb.(Sursa: http://www.evenimentul.ro/articol/apele-minerale-dorna-.html)
1.2 Publicitatea 
- Mediile si suporturile publicitare alese pentru marca Dorna
Mesajul publicitar al marcii Dorna este transmis prin intermediul spoturilor tv, afisajelor stradale, pancartelor si prin intermediul internetului.
Spoturile tv sunt transmise pe majoritatea canalelor tv cu o audienta mai mare ,precum: PRO TV,Antena 1,Prima Tv, National Tv,Acasa Tv,TVR1, la ore de varf,intrerupand emisiuni precum "Dansez pentru tine",sau telenovele ce sunt urmarite de sute de romani,precum "Regina".Deasemnea o alta modalitate de publicitate este sponsorizarea unor emisiuni cu rateing ridicat.
La metrou a rasarit iarba printre scarile rulante, pentru ca apa  Dorna a adus natura in  subteran prin afisele sale.Deasemnea afisele stradale se mai gasesc in zone precum: Piata Romana,Unirii,Gara de Nord etc.
Internetul este unul dintre cele mai folosite cai de a face publicitate produsului dorit,punand imagini sau filmulete pe pagina de web ,  indiferent de profilul sau.
- Analiza mesajelor publicitare 
Spotul TV al noii campanii Dorna ne impresioneaza o data in plus prin valorile de productie de inalta clasa. Alaturi de spotul TV, campania dezvolta o componenta de outdoor si una de materiale pentru punctele de vanzare. <<Este o campanie frumoasa, eleganta si unitara. Se vede ca Dorna ne inspira - si ma refer atat la agentie cat si la client. Iar feed-back-ul pozitiv din piata dovedeste ca Dorna ii inspira si pe consumatorii carora ne adresam. Ceea ce ne da certitudinea ca intr-un timp scurt am reusit sa facem din Dorna cu adevarat un brand. Mai e mult de munca, dar tocmai asta e vestea cea buna.>> - spune Beatrice Trifan, Group Account Director, McCann.
Un pas important a fost deja facut prin noua campanie de imagine care vorbeste despre Dorna ca sursa de energie naturala in viata agitata a orasului.
Mesajele publicitare ale marcii Dorna se bazeaza pe emotie. 
Dupa Max Pages ,,conduita emotionala" este un sistem de comunicare primitiv, ancestral, universal  si poate ca in aceasta consta forta remarcabila de sugestie si influenta a spoturilor publicitare care reusesc decupaje emotionale bine puse in valoare.Acest proces de decupaj emotional ajuta la declansarea unor ,,energii" umane extrem de eficiente in cazul deciziei cumparatorului.
La o prima analiza a spectrului emotional folosit in spot vom observa urmatoarea desfasurare. 
Un prim segment, cel al secventelor cu tanarul care loveste sacul de box, segment care ar putea fi caracterizat prin furia cu care se antreneaza.
Un al doilea segment, cel al miresei, care se pregateste pentru ceremonie, unde spectrul se desfasoara amplu: interes, surpriza, bucurie, vinovatie si dragoste.
Urmeaza un al treilea segment in care avem secventele prezentand un grup de tineri jucand fotbal. Este un segment care se remarca din punct de vedere emotional prin sugerarea interesului pentru a castiga o lupta.


Fisiere in arhiva (1):

  • Dorna vs Borsec.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!