Designul Sticlei de Whiskey

Referat
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 5 fișiere: docx, bmp
Pagini : 15 în total
Cuvinte : 3055
Mărime: 1.54MB (arhivat)
Publicat de: Traian Stoian
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Rodica Pamfilie

Cuprins

  1. Cuprins
  2. Capitolul 1: Scurt istoric al whisky-ului
  3. Capitolul 2: Clasificarea sticlelor de whisky in functie de diverse criterii
  4. Capitolul 3: Etapele evolutiei unei sticle de whisky
  5. Capitolul 4: Descrierea elementelor estetice ale sticlelor de whisky
  6. • Marcile - Jack Daniels, Teachers, Ballentines , Chivas Regal
  7. • Caracteristici estetice
  8. Capitolul 5: Evaluarea caracteristicilor estetice
  9. Schema de punctaj pentru evaluarea caracteristicilor estetice ale sticlelor de whisky
  10. Evaluarea fiecarei marci de whisky pe baza schemei create
  11. Stabilirea clasamentului marcilor de whisky alese din punct de vedere al valorii estetice pe baza punctajului mediu total determinat din fisa
  12. centralizatoare de analiza
  13. Solutii de imbunatatire a nivelului estetic in cazul fiecare marci analizate
  14. Capitolul 6: Tendinte in designul sticlelor de whisky
  15. Capitolul 7 : Concluzii

Extras din referat

Whisky (whiskey) este o bautura alcoolica rafinata foarte cunoscuta, obtinuta din cereale (grau, secara, orz, porumb) cu concentratia alcoolica de 43 % vol. Predominanta unei anumite plante in masa de cereale din care se distileaza whisky-ul arata in general tara de provenienta: secara - Canada, porumb – America, orz – irlanda, Scotia etc.

Potrivit studiilor efectuate piata interna de whisky a crescut, in acest an, cu circa 40% fata de anul trecut, pana la o valoare de peste 60 milioane de euro, ca urmare a micsorarii preturilor si a majorarii puterii de cumparare a populatiei, conform estimarilor principalilor importatori.

Inca de cand a aparut ,whisky-ul era considerat o bautura fina , supranumita si apa vietii. In lumea bauturilor , whisky-ul se situeaza pe un loc fruntas, fiind exclusiva cu un gust foarte rafinat.

Culoarea variaza de la galben inchis la brun deschis, cu un gust caracteristic de fum. Oricum, fiecare brand (tip) isi are proprietatile sale, datorate metodei de distilare, apei folosite, masei de cereale (maltificate / nemaltificate), vechimii etc. Si aceasta bautura se lasa la invechit in butoaie de stejar, iar vechimea da calitate acestuia. Exista whisky pur (straight) sau in amestec (blended) – mai multe tipuri de whisky se amesteca inainte sau dupa invechire. Acestea sunt in general mai slabe.

Dupa modul in care se scrie denumirea sa se poate observa originea: whisky – Canada, Scotia, Marea Britanie; whiskey – Irlanda, America. Se serveste in pahare tumbler mijlocii (40 ml), sec sau cu gheata.

Una din preferatele consumatorilor in materie de bauturi spirtoase fine este licoarea numita whisky (sau whiskey). O sticla de whisky reprezinta un cadou ideal pentru barbatul care bea putin, dar stie ce bea.

Am ales sa prezentam aceasta tema deoarece am considerat ca este originala si care poate fi usor receptata Un alt motiv ar fi modul interesant si fascinant prin care comerciantii isi atrag clientii cu ajutorul designului sticlei si a etichetei ( care ofera informatii utile in legatura cu produsul ).

In urmatoarele pagini vom incerca sa prezentam 4 marci importante de whisky , probabil cele mai apreciate pe plan mondial , oferind o analiza amanuntita asupra designului sticlelor acestora.

1.Scurt istoric al whisky-ului

Istoria producerii whisky-ului este in stransa legatura cu istoria scotienilor. Desi nu exista o data certa a momentului in care whisky-ul s-a produs pentru prima data, istoricii afirma ca, inca din antichitate, celtii practicau distilarea acestei bauturi, numind-o “Uisge beatha” – “Apa vietii”. De-a lungul anilor, perfectionandu-si aceasta arta, scotienii s-au afirmat printre liderii mondiali in materie de producere a whisky-ului.

Armatele scotiene erau conduse in lupta de catre cimpoieri, cantand. Acestia ii inspirau pe luptatori si semanau teroare in inimile dusmanilor. Pentru a rasplati curajul si spiritul lor de conducatori, s-a nascut in Scotia traditia de a pastra putin din whisky-ul cel mai rafinat pentru cimpoier ; traditia se pastreaza si astazi atunci cand acesta canta in cadrul aunarilor scotiene.

Documentele atesta faptul ca distilarea era o procedura cunoscuta si intalnita inca din 1494 – 8 boluri de malt fiind suficiente pentru a produce 1500 de sticle, ceea ce demonstreaza faptul ca exista inca de-atunci o forma clara de “productie de masa”.

In secolul al XVI-lea, whisky-ul a devenit extrem de popular printre scotieni. La inceputul secolului al XVII-lea, popularitatea in crestere a whisky-ului a determinat Parlamentul scotian sa introduca taxe atat pe malt, cat si pe produsul final, acestea fortand producatorii care nu isi puteau perminte sa plateasca taxele sa isi continue activitatea in secret – incepe deci perioada misterioasa a producerii ilicite a whisky-ului.

Pentru a impiedica continuarea activitatii ilegale a acestor producatori, consiliul a angajat colectori de taxe. Acestia ii cautau pe cei care produceau in secret whisky si care nu plateau impozitele obligatorii si deseori interveneau conflicte. Nu mult dupa aceasta, contrabanda cu whisky a avansat mult, fiind folosite toate tehnicile posibile pentru a ascunde producerea acestei bauturi si pentru a o transporta in secret. S-a dezvoltat chiar si o retea informationala pentru a-i avertiza pe oameni de apropierea colectorilor. Contrabanda a durat aproximativ 150 de ani.

De-abia in 1823 Ducele de Gordon a propus Camerei Lorzilor ca Guvernul sa legalizeze producerea whisky-ului, pentru a obtine mai mult profit. Astfel, a fost introdusa o noua lege, care a stabilit ca producatorii acestei bauturi sa plateasca o taxa fixa pentru licenta de numai 10 lire sterline pentru fiecare galon de whisky. Aproape instantaneu contrabanda a incetat, iar pana in ziua de astazi whisky-ul scotian a avut si are fani in intreaga lume

Astfel incepe istoria whisky-ului, aflata in stransa legatura cu cea a scotienilor, care s-au afirmat printre liderii mondiali in materie de producere a celebrei bauturi.

Preview document

Designul Sticlei de Whiskey - Pagina 1
Designul Sticlei de Whiskey - Pagina 2
Designul Sticlei de Whiskey - Pagina 3
Designul Sticlei de Whiskey - Pagina 4
Designul Sticlei de Whiskey - Pagina 5
Designul Sticlei de Whiskey - Pagina 6
Designul Sticlei de Whiskey - Pagina 7
Designul Sticlei de Whiskey - Pagina 8
Designul Sticlei de Whiskey - Pagina 9
Designul Sticlei de Whiskey - Pagina 10
Designul Sticlei de Whiskey - Pagina 11
Designul Sticlei de Whiskey - Pagina 12
Designul Sticlei de Whiskey - Pagina 13
Designul Sticlei de Whiskey - Pagina 14
Designul Sticlei de Whiskey - Pagina 15
Designul Sticlei de Whiskey - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • decebal.bmp
  • 1.docx
  • 2-5.docx
  • 6-7.docx
  • 8 restul.docx

Alții au mai descărcat și

Designul și estetica produsului - parfumurile

Introducere Parfumul este vechi de sute de ani. Egiptenii au fost cei care au introdus parfumul in cultura lor, apoi chinezii, hindusii,...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Ai nevoie de altceva?