Designul și Estetica Mobilierului

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 1914
Mărime: 17.92KB (arhivat)
Publicat de: Casandra Rădoi
Puncte necesare: 6
UNIVERSITATEA: “VALAHIA”, TÂRGOVIŞTE FACULTATEA: ŞTIINŢE ECONOMICE SPECIALIZAREA: MARKETING

Cuprins

  1. Cap. 1. ASPECTE TEORETICE PRIVIND ESTETICA MOBILIERULUI 4
  2. Cap. 2. STUDIU DE CAZ: DESIGNUL ŞI ESTETICA MOBILIERULUI 5
  3. 2.1. Mobilierul egiptean 5
  4. 2.2. Mobilierul din Grecia 6
  5. 2.3. Mobilierul roman 6
  6. 2.4. Mobilierul Art Nouveau 7
  7. 2.5. Mobilierul Art Deco 7
  8. Cap. 3. TENDINŢE ÎN DESIGNUL MOBILIER 8
  9. Concluzie 9
  10. BIBLIOGRAFIE 9

Extras din referat

Cap. 1. ASPECTE TEORETICE PRIVIND ESTETICA MOBILIERULUI

Estetica este „o disciplină, sau mai bine zis un program de preocupări, care s-a născut, inconştient sau nu, din nevoia simţită de o întinsă clasă de intelectuali de a vindeca lipsa sensibilităţii artistice prin judecăţi aşa-zis obiective, adică în fond străine de fenomenul substanţial al emoţiei ”

Mobila este unul dintre principalele obiecte necesare vieţii şi activităţii omului deoarece îndeplineşte cerinţe materiale prin funcţiunea sa practică şi în acelaşi timp un important rol estetic satisfăcând necesitatea de frumos

În crearea mobilierului se folosesc aceleaşi principii de realizare a caracterului şi a expresiei artistice ca şi în arhitectură: utilitate, solidaritate, frumuseţe. Orice piesă de mobilier nu poate fi începută fără o destinaţie precisă, fără a servi unui scop. Trebuie să existe raporturi strânse între frumos şi util, accentuarea uneia sau alteia între aspecte determinând rezolvări nepractice, monotone, nepersonale. Mobilierul înseamnă frumuseţea formelor utile

Mobilierul se poate defini prin simpla enumerare a categoriilor pe care le include (scaune, dulapuri, mese, paturi etc.) sau ca piesă fundamentală în aranjarea spaţiului interior, individualizând mediul, conferindu-i un caracter personal

Aceasta ne conduce la ideea că mobilierul îndeplineşte funcţii ce pot fi împărţite în două categorii: funcţii utilitare şi funcţii simbolice.

Funcţiile utilitare se referă la posibilităţile pe care le conferă mobilierul de a depozita, de a ordona, de a transporta obiecte, de a înlesni odihna sau exersarea unei activităţi şi, nu în ultimul rând, de a asigura conforul fizic şi psihologic al omului.

Funcţiile simbolice se vor referi aşadar la: funcţia estetică a mobilierului, funcţia de creare a mediului interior şi funcţia de reprezentare a „eu”-lui.

Funcţia estetică constă în concepţia specifică asupra frumosului. Produsul – mobilă devine, prin funcţia sa estetică, martorul cultural al unei epoci. Mobila este unul din bunurile a căror tradiţie, a căror istorie include nume mari, titluri de nobleţe, epoci şi secole.

Cap. 2. STUDIU DE CAZ: DESIGNUL ŞI ESTETICA MOBILIERULUI

Chiar dacă reconstrucţia unei locuinţe preistorice este practic imposibilă se pare că acestea aveau totuşi piese de mobilier, chiar dacă cele mai multe improvizate din piatră sau bucăţi de lemn, fiind în principal mese sau scaune grosolane

2.1. Mobilierul egiptean

Climatul foarte uscat al regiunii şi complicatele tradiţii sepulcrale sunt în parte responsabile pentru păstrarea în bune condiţii a numeroase piese : mese, scaune, bănci, etc. O altă sursă importantă de informaţie sunt picturile murale, care prezintă în repetate rânduri interioarele egiptene din epocă.

Preview document

Designul și Estetica Mobilierului - Pagina 1
Designul și Estetica Mobilierului - Pagina 2
Designul și Estetica Mobilierului - Pagina 3
Designul și Estetica Mobilierului - Pagina 4
Designul și Estetica Mobilierului - Pagina 5
Designul și Estetica Mobilierului - Pagina 6
Designul și Estetica Mobilierului - Pagina 7
Designul și Estetica Mobilierului - Pagina 8
Designul și Estetica Mobilierului - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Designul si Estetica Mobilierului.doc

Alții au mai descărcat și

Designul și estetica mobilei

CAPITOLUL 1: ISTORIA MOBILEI 1.1 MATERIALE SI DESIGN Din punct de vedere istoric materialul cel mai folosit in productia de mobilier este lemnul,...

Design Ambiental

Designul ambiental este un concept relativ nou pentru piata autohtona. Compex si personalizat, designul ambiental creeaza un tot unitar acolo unde...

Milka - design și estetică

INTRODUCERE Milka un brand de prestigiu al Kraft Foods International, situandu-se in segmentul premium al pietei ciocalatei din Romania vorbeste...

Designul bucătăriei moderne

CAPITOLUL I. DESIGNUL ȘI ESTETICA AMBIENTULUI Designul ambiental nu are nicio legatură cu arhitectura, cel puțin așa susțin anumiți autori,...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Design și Estetică

Introducere: Cursul se adresează studenţilor înscrişi la programul de studiu ID, organizat de facultatea Marketing şi face parte din planul de...

Te-ar putea interesa și

Elaborarea strategiei de comunicare comercială pentru marca Mobexpert

Suntem liberi sa avem idei. Dar cele mai frumoase idei un sunt neaparat si cele mai scumpe. In fond, a avea stil nu este deloc o chestiune...

Proiect de practică la firma SC Margi-Arianna SRL

CAPITOLUL I PREZENTAREA SOCIETĂŢII COMERCIALE, OBIECT DE ACTIVITATE, ORGANIZAREA FIRMEI 1.1. DENUMIREA SOCIETĂŢII : S.C. MARGI-ARIANNA S.R.L....

Studiu comparativ între Ikea și Mobexpert

Introducere Piaţa mobilei este o piaţă importantă la nivelul tuturor ţărilor în principal datorită naturii acestui bun, dinamica sa fiind una de...

Demers Strategic pt Mobexpert

I.Introducere 1.Contextul elaborarii strategiei Strategia de comunicare pentru marca Mobexpert a fost elaborata in vederea cladirii si...

Loreal

Plan proiect de grup – Tehnici Promotionale 1. Analiza preliminara a produsului/serviciului ales • Analiza conjuncturii de macromediu (PEST) •...

Rolul Compartimentelor Companiei Ikea la Orientarea Acesteia Către Clienti

I. Introducere Filosofia CRM constă în recunoaşterea faptului că o relaţie de lungă durată cu clienţii poate fi unul dintre cele mai importante...

Tehnici de Comunicare - Sensiblu

1. Prezentarea generaă a magazinului – SensiBlu Sensiblu este cea mai mare reţea de farmacii sub acelaşi brand din România, fiind singura cu...

Tehnici promoționale - târg de rechizite

Herlitz Herlitz! Un brand internaţional şi un sistem de lucru occidental. De mai mult de 100 de ani numele Herlitz reprezintă calitatea pentru...

Ai nevoie de altceva?