De la managementul calității totale (MCT) la managementul responsabilității totale (MRT)

Extras din referat Cum descarc?

Managerii din trecut trebuiau sa faca fata atat exigentelor clientilor privind calitatea cat mai buna, cat si concurentei straine, ce devenea din ce in ce mai puternica. Astazi, ei trebuie sa faca fata unor exigente diversificate plecand de la practicile de lucru si relatiile cu furnizorii, pana la investitori, clienti si actionari.
Confruntate cu un set complex de obiective venite din partea investitorilor, firmele de top incearca sa se adapteze sistemelor si practicilor care stateau la baza managementului calitatii, adresate mai nou problemelor complexe de asumare a responsabilitatii in munca. Astfel, ia nastere un nou set de practici manageriale interdependente care imbina atat mangementul calitatii, cat si al responsabilitatii totale.
Lucrarea de fata se axeaza pe legaturile dintre metodele acceptate ale managementului calitatii totale si caracteristicile metodelor in devenire ale managementului responsabilitatii totale, de abordare asupra managementului responsabilitatii in studierea companiilor.
Firmele americane nu acordau in anii '80 atentie managementului calitatii, desi aveau numeroase plangeri din partea clientilor privind calitatea produselor. In schimb, japonezii se ocupau in permanenta de imbunatatirea proceselor de implementare a calitatii. Astfel au fost introduse dupa al doilea razboi mondial, metode de control a calitatii in Japonia. In acest fel a crescut foarte mult perceptia pietei asupra calitatii produselor japoneze, acestea fiind foarte apreciate.
Firmele americane au simtit pe pielea lor competitia japoneza datorita faptului ca acestia produceau marfuri foarte bune calitativ la preturi relativ scazute. Astfel, in anii '80 a inceput revolutia calitatii care a cuprins atat SUA (s-a introdus Baldridge Award), cat si Europa (introducerea standardelor de calitate ISO si a European Quality Award).
Astazi, atentia activistilor pentru munca , conditiile de munca, drepturile omului si mediului, politici de angajare si concediere a crescut foarte mult cu ajutorul internetului. Pentru a concura cu succes pe piata, companiile trebuie sa acorde a atentie deosebita calitatii produselor si a serviciilor oferite, pentru ca neacordarea acestora poate duce firma la faliment. 
Lucrarea de fata, precizeaza faptul ca s-au realizat cercetari continue pentru a se putea identifica practicile de management din interiorul lanturilor globale de aprovizionare. S-au observat asadar, companii care integreaza exigentele si presiunile externe cu practica responsabila.
Cercetarea s-a efectuat pe mai multe companii multinationale si


Fisiere in arhiva (1):

  • De la Managementul Calitatii Totale (MCT) la Managementul Responsabilitatii Totale (MRT).doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!