Curierat. evoluția

Referat
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 17 în total
Cuvinte : 3000
Mărime: 22.98KB (arhivat)
Publicat de: Virgil Bodea
Puncte necesare: 8

Extras din referat

Activitatea de curierat

Serviciul de curierat

Industria curieratului se divide în două categorii de bază. Principala diferenţã organizaţionalã dintre cele două tipuri de servicii se regãseşte în sistemele şi procesele angajate spre îndeplinirea sarcinii, cum ar fi livrarea mărfurilor.

Serviciile tip “a doua zi / azi-cu-mâine” reprezintã un sistem în care mărfurile sunt colectate într-o unitate de sortare centralã, posibilitatea de a le transporta către o altã unitate de sortare, înainte ca marfa să fie livratã destinatarului a doua zi.

Serviciile tip “în aceeaşi zi / azi-cu-azi” reprezintã sistemul prin care marfa este colectatã şi livratã de acelaşi curier.

Dezvoltarea surprinzãtoare a transportului prin curierat se datoreazã unor echipe de profesionişti care au ca scop final îndeplinirea cerinţelor clienţilor lor.

Navigaţia prin satelit are ca rezultat livrări mai rapide şi mai eficiente, un nivel mult mai ridicat al serviciilor oferite clienţilor, servirea promptã a clienţilor prin trimiterea la aceştia a celui mai apropiat vehicul, îmbunătăţirea serviciilor şi eficienţei şoferilor prin urmãrirea mişcãrilor vehiculelor, îmbunătăţirea monitorizãrii indicatorilor de performanţã pentru aderarea la standardele companiei prin logarea tuturor mişcãrilor vehiculelor şi statutul raporturilor, posibilitatea de localizare a mărfurilor oriunde şi oricând prin intermediul legãturilor prin satelit. Prin aceastã tehnologie poziţia vehiculelor poate fi depistatã în timp util, primind date referitoare la viteza, direcţia de deplasare şi statutul fiecãrui vehicul.

Tehnoligia modernã este consideratã de importanţã hotãrâtoare în oferirea serviciilor de cea mai bunã calitate. Sarcinile sunt depistate într-o secundã prin intermediul terminalelor fixate în vehicule cu ajutorul Sistemului Satelit de Poziţionare Globalã (GPSS). Toate vehiculele, inclusiv motocicletele şi bicicletele sunt echipate cu radiouri cu două benzi şi telefoane mobile. Clienţii din terminale şi toate unitãţile de internet sunt pregãtite să ajute la eficienţa volumului ridicat de solicitări.

Prioritatea principalã a companiilor de curierat este aceea de a întruni aşteptările clienţilor lor în cel mai mic detaliu. Astfel, fiecare companie are un “serviciu-client” (customer service) dedicat servirii clienţilor deja existenţi în baza de date a firmei, adãugând în acest fel valoare organizaţiei şi construind relaţii mutuale pe termen lung.

Sistemul de curierat în anii 1970

Sarcina curierilor spre sfârşitul anilor ’60 era aceea de a colecta şi livra pachetele clienţilor1, înapoindu-se apoi la bază. În aproape orice circumstanţã, punctul central al activităţii era securitatea. Contabilizarea colectărilor şi a livrărilor pentru care au semnat reprezenta totul. Primii curieri lucrau pentru bãnci sau guvern. Livrarea unui pachet printr-un curier nu era un lucru obişnuit şi a adus un nivel ridicat de prestigiu atunci când a apãrut.

La începutul anilor ’70, securitatea a rãmas factorul cheie în furnizarea serviciilor. Curierii se foloseau foarte rar, întrucât costul era foarte ridicat. Agentul curier contacta centrul de curierat de la telefonul clientului sau de la o cabinã telefonicã de pe stradã, acest lucru fiind o imagine nu tocmai profesionalã în faţa clientului. Dezavantajul acestui sistem îl reprezenta comunicaţia într-un singur sens de la agent către biroul de control al curieratului. Comunicaţia nu se putea realiza astfel în timp util. Dacă intervenea o problemã, compania de curierat nu-şi putea contacta agentul pe parcursul a jumătate din distanţa unei călătorii.

Noile sisteme de comunicaţie viitoare aveau să schimbe imaginea industriei “azi-cu-azi”. A fost creat un schimb în serviciul de depozitare de la livrările de bunuri sigure la livrarea pachetelor urgente. Azi, 90% din curieratul folosit de către clienţi se bazeazã pe “timp de lucru precis”. Comunicaţiile prin radio au revoluţionat serviciile de curierat la începutul anilor ’70. Primele radiouri mobile erau scumpe, dar au fãcut posibile livrările urgente. Cu ajutorul unui radio mobil, un curier putea fi urmãrit, localizat şi direcţionat către urmãtoarea solicitare urgentã. Munca sigurã va continua, dar au devenit posibile o multitudine de noi direcţii în aceastã industrie.

Preview document

Curierat. evoluția - Pagina 1
Curierat. evoluția - Pagina 2
Curierat. evoluția - Pagina 3
Curierat. evoluția - Pagina 4
Curierat. evoluția - Pagina 5
Curierat. evoluția - Pagina 6
Curierat. evoluția - Pagina 7
Curierat. evoluția - Pagina 8
Curierat. evoluția - Pagina 9
Curierat. evoluția - Pagina 10
Curierat. evoluția - Pagina 11
Curierat. evoluția - Pagina 12
Curierat. evoluția - Pagina 13
Curierat. evoluția - Pagina 14
Curierat. evoluția - Pagina 15
Curierat. evoluția - Pagina 16
Curierat. evoluția - Pagina 17

Conținut arhivă zip

  • Curierat. Evolutia.doc

Te-ar putea interesa și

Proiectarea unei Firme de Curierat

Capitolul I 1.Tipuri de societati comerciale Tipuri de societati comerciale care functioneaza in Romania Persoanele juridice îsi pot desfăsura...

Legătura dintre logistică și tehnologia informației

Relatia dintre logistica si functia de tehnologie a informatiei INTRODUCERE Managerul de logistică trebuie să se ocupe în mod special cu două...

Analiza și Previziunea Serviciilor De Poștă și Telecomunicații în Franța în Perioada 1994-2004

CAP.I. ANALIZA SI PREVIZIUNEA SERVICIILOR DE POSTA SI TELECOMUNICATII ÎN FRANTA ÎN PERIOADA 1994-2004 Aceasta lucrare doreste a face o analiza...

Profilul prezentatorului de știri în televiziunile locale - Posturile locale de televiziune Argeș TV și Curier TV

INTRODUCERE Lucrarea Profilul prezentatorului de știri în televiziunile locale. Studiu de caz Argeș TV și Curier TV își propune să arate ce se...

Transportul Aerian în Cadrul Companiei de Curierat DHL

INTRODUCERE Transportul este o activitate veche de când lumea. Omul, ca să se hrănească a trebuit să-şi poarte trupul. Apoi copii. Apoi uneltele...

Strategia de afaceri la firma Fan Courier Express SRL

CAPITOLUL I ASPECTE TEORETICE CU PRIVIRE LA STRATEGIA FIRMEI 1.1. Noţiuni teoretice despre „conceptul de strategie” Rădăcinile etimologice ale...

Economia comerțului turismului și serviciilor - Cargus

CAPITOLUL 1 : SCURT ISTORIC CARGUS Cargus este o companie de curierat intern care a luat naştere în anul 1991. Pentru a înţelege cât mai bine...

Analiza și Evaluarea Operațiunilor Logistice la Nivelul Firmei de Curierat Urgent Curier

Cap.1. Caracteristicile firmei “Urgent Curier” 1,1, Date de identificare Denumire: URGENT CURIER SRL Adresă Sediu social: Str. Cap. Ivan...

Ai nevoie de altceva?