Ceea ce este placut la o analiza SWOT, este ca iti ofera o perspectiva asupra continutului afacerii tale, fie ca esti un designer liber profesionist, fie presedintele-director general al unei corporatii multinationale.
Le poti oferi clientilor tai obisnuiti o analiza SWOT gratis.
Analiza poate fi orientata spre marketing, publicitate, tehnologie, Internet si chiar pe educarea salariatului sau a clientului. Cooperand cu clientul in pregatirea analizei SWOT vei ajunge sa ii cunosti afacerea mai bine. Si sa preiei un plan de actiune care sa se concretizeze intr-o afacere ulterioara pentru tine; din moment ce este un exercitiu realizat in cooperare, nu e nevoie sa vinzi rezultatul clientului.
O analiza SWOT este un mod concret de a-ti identifica Punctele tari si Punctele slabe. De a defini Oportunitatile sau Amenintarile cu care te confrunti.
Este usor, cu o cercetare inteligenta. Si o data incheiata, vei sti ce trebuie sa faci pentru a deveni mai competitiv.
Pentru a conduce o analiza SWOT, noteaza cateva raspunsuri la urmatoarele intrebari.
Punctele Tari:
De ce avantaje dispui pentru a atrage personal de calitate, pentru- a-ti presta serviciul sau chiar pentru a face ceea ce faci ?
- Ce faci foarte bine ? Exista un lucru pe care il realizezi mai bine decat altii ? Mai bine decat toti ceilalti ?
Priveste atat din perspectiva proprie, cat si din cea a persoanelor- cu care ai de-a face. Nu fi modest, fii realist. Asigura-te ca ai abordat subiectele principale: resurse umane, tehnologie, marketing sau finante.
Punctele Slabe:
- Ce ar trebui sa fie imbunatatit ?
- Ce nu faci bine ?
- Ce ar trebui sa eviti pentru a nu repeta greselile din trecut ?
Vad alte persoane puncte slabe pe care tu nu le observi ? Concurentii- tai se descurca mai bine ? Este esential sa fii realist si sa te confrunti cu adevarurile neplacute cat mai curand.
Oportunitati:
- Unde poti identifica, sau cum poti crea un avantaj concurential ?
- Care sunt directiile strategice majore ale afacerii tale ?
o Consolidare / Diversificare ?
o Specializare / Generalizare ?
- Oportunitatile pot proveni din:
- Schimbarile tehnologice.
- Schimbari ale normelor sociale, ale profilurilor populatiei si a stilurilor de viata
- Schimbari ale curentelor artistice
- Schimbari ale cererii pentru anumite tipuri de servicii, probabil legate de influenta deosebita a Internetului.
Amenintari:
- Cu ce obstacole te confrunti ?
- Ce actiuni ale concurentilor tai ar cauza pierderi de clienti, de furnizori sau diminuarea cotei de piata ?
- Se schimba specificatiile postului sau ale produselor si serviciilor tale ?
- Este schimbarea de tehnologie amenintatoare pentru pozitia ta pe piata ?
- Ai probleme cu cash-flow-ul ?
Acum sintetizeaza tot ce ai invatat si cumuleaza informatia intr-un Plan de Actiune - un document strategic care identifica actiunile prioritare ale unei intreprinderi ca reactii prompte la analiza SWOT.
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.