Cum să realizezi o analiză swot

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Ceea ce este placut la o analiza SWOT, este ca iti ofera o perspectiva asupra continutului afacerii tale, fie ca esti un designer liber profesionist, fie presedintele-director general al unei corporatii multinationale.

Le poti oferi clientilor tai obisnuiti o analiza SWOT gratis.

Analiza poate fi orientata spre marketing, publicitate, tehnologie, Internet si chiar pe educarea salariatului sau a clientului. Cooperand cu clientul in pregatirea analizei SWOT vei ajunge sa ii cunosti afacerea mai bine. Si sa preiei un plan de actiune care sa se concretizeze intr-o afacere ulterioara pentru tine; din moment ce este un exercitiu realizat in cooperare, nu e nevoie sa vinzi rezultatul clientului.

O analiza SWOT este un mod concret de a-ti identifica Punctele tari si Punctele slabe. De a defini Oportunitatile sau Amenintarile cu care te confrunti.

Este usor, cu o cercetare inteligenta. Si o data incheiata, vei sti ce trebuie sa faci pentru a deveni mai competitiv.

Pentru a conduce o analiza SWOT, noteaza cateva raspunsuri la urmatoarele intrebari.

Punctele Tari:

De ce avantaje dispui pentru a atrage personal de calitate, pentru- a-ti presta serviciul sau chiar pentru a face ceea ce faci ?

- Ce faci foarte bine ? Exista un lucru pe care il realizezi mai bine decat altii ? Mai bine decat toti ceilalti ?

Priveste atat din perspectiva proprie, cat si din cea a persoanelor- cu care ai de-a face. Nu fi modest, fii realist. Asigura-te ca ai abordat subiectele principale: resurse umane, tehnologie, marketing sau finante.

Punctele Slabe:

- Ce ar trebui sa fie imbunatatit ?

- Ce nu faci bine ?

- Ce ar trebui sa eviti pentru a nu repeta greselile din trecut ?

Vad alte persoane puncte slabe pe care tu nu le observi ? Concurentii- tai se descurca mai bine ? Este esential sa fii realist si sa te confrunti cu adevarurile neplacute cat mai curand.

Oportunitati:

- Unde poti identifica, sau cum poti crea un avantaj concurential ?

- Care sunt directiile strategice majore ale afacerii tale ?

o Consolidare / Diversificare ?

o Specializare / Generalizare ?

- Oportunitatile pot proveni din:

- Schimbarile tehnologice.

- Schimbari ale normelor sociale, ale profilurilor populatiei si a stilurilor de viata

- Schimbari ale curentelor artistice

- Schimbari ale cererii pentru anumite tipuri de servicii, probabil legate de influenta deosebita a Internetului.

Amenintari:

- Cu ce obstacole te confrunti ?

- Ce actiuni ale concurentilor tai ar cauza pierderi de clienti, de furnizori sau diminuarea cotei de piata ?

- Se schimba specificatiile postului sau ale produselor si serviciilor tale ?

- Este schimbarea de tehnologie amenintatoare pentru pozitia ta pe piata ?

- Ai probleme cu cash-flow-ul ?

Acum sintetizeaza tot ce ai invatat si cumuleaza informatia intr-un Plan de Actiune - un document strategic care identifica actiunile prioritare ale unei intreprinderi ca reactii prompte la analiza SWOT.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Cum sa realizezi o analiza swot.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
6/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
1 pagini
Imagini extrase:
1 imagini
Nr cuvinte:
452 cuvinte
Nr caractere:
2 547 caractere
Marime:
6.97KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
analiza SWOT, firma, clienti
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!