Cum să creăm, cum să câștigăm și să dominăm piețele

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 4 în total
Cuvinte : 1605
Mărime: 13.02KB (arhivat)
Publicat de: Avram Stănescu
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Philip Kotler este fondatorul „managementului marketingului” modern, profesor de marketing internaţional la Şcoala Superioară de Management J. L. Kellogg, din cadrul Universităţii din Northwestern, SUA. Este licenţiat în economie al Universităţii din Chicago şi doctor în economie la Institutul de tehnologe din Massachusetts. A fost selecţionat de către revista „Financial Times” ca fiind al 4-lea Guru al managementului din toate vremurile, după Jack Welch, Bill Gates şi Peter Drucker, şi a fost numit de către Centrul European de Management (Management Central Europe) ca fiind „cel mai mare expert mondial în practici de strategii de piaţă”.

Dr. Philip Kotler a fost premiat de multe asociaţii şi organisme, primind multe premii şi distincţii. Printre acestea se numără premiul „Paul D. Converse” acordat de Asociaţia Americană de Marketing (AMA) pentru „contribuţii remarcabile aduse ştiinţei marketingului” precum şi premiul „Stuart Henderson Britt” pentru „Marketerul anului”.

Kotler a fost unul dintre primii câştigători desemnaţi pentru două premii foarte importante: titlul de „Profesor de marketing emerit al anului” acordat de Asociaţia Americană de Marketing (AMA), şi premiul „Philip Kotler” înmânat de Academia pentru Marketingul Serviciilor de Sănătate „pentru excelenţă în marketingul serviciilor de sănătate”. De asemenea, a primit şi premiul „Charles Coolidge Parlin”, care onorează în fiecare an o personalitate de frunte din domeniul marketingului.

Numeroase companii mari, atât americane, cât şi străine, au apelat şi apelează la serviciile sale de consultanţă pentru strategii de marketing. Este autorul a 25 de cărţi de specialitate d Numeroase companii mari, atât americane, cât şi străine, au apelat şi apelează la serviciile sale de consultanţă pentru strategii de marketing. Este autorul a 25 de cărţi de specialitate dintre care amintim:

1.Principiile marketingului

2.Managementul marketingului:analiza,planificare,emplementare si control.

3.Conform lui Kotler.

4.Marketing de la A la Z,si multe alte sute de articole pentru cele mai importante publicatii de profil,subiecte care trateaza acest subiect sensibil numit marketing.

Cartea “Kotler despre marketing – Cum să creăm, cum să căştigăm şi să dominăm pieţele” a luat naştere in urma rugaminţii redactorului şef de la presa libera Robert Wallace. Acesta şi-a dorit din partea profesorului Philip Kotler o carte despre marketingul pentru manageri.

„Kotler despre marketing” ne oferă un esenţial, mult aşteptat ghid de marketing pentru manageri, proaspăt scris pe baza conferinţelor de mare success ale autorului, susţinute în toată lumea, despre marketingul noului mileniu.

Poate mai important este faptul că această carte poate fi citită ca un discurs penetrant, de lungimea unei cărţi, discurs susţinut pe baza celor 14, cele mai frecvente întrebări ale managerilor puse de-a lungul celor 20 de ani în care Kotler a susţinut conferinţe în toată lumea. „Kotler despre marketing” răspunde la întrebări cum ar fi:

1. Cum putem observa şi alege segmentele de piaţă potrivite?

2. Cum putem să facem ca oferta noastră să difere de cea a concurenţei?

3. Cum ar trebui să răspundem cumpărătorilor noştri care ne presează să coborâm preţurile?

4.Cum putem să intrăm în competiţie cu firme din străinătate, care ne concurează prin costuri mai mici şi prin preţuri mai mici?

5. Cât de departe putem merge în individualizarea produselor noastre?

6. Care sunt cele mai importante căi de creştere a unei afaceri?

7. Cum putem construi mărci mai puternice?

8. Cum putem reduce costurile de achiziţie a cumpărătorilor?

9. Cum putem să ne păstrăm cumpărătorii fideli pentru mai multă vreme?

10. Cum putem să ne dăm seama care cumpărător este mai important?

11. Cum putem măsura rezultatul obţinut în urma publicităţii, a promoţiilor şi a relaţiilor publice?

12. Cum putem îmbunătăţi productivitatea forţei de vânzare?

13. Cum putem stabili mai multe canale de distribuţie şi totuşi să le menţinem în relaţii bune?

14. Cum putem să convingem şi celelalte departamente să fie mai orientate spre cumpărător?

În prefaţă, domnul profesor Philip Kotler,constată că după studierea timp de 32 de ani a acestui domeniu, marketingul este intr-o continuă dezvoltare, descoperire şi aprofundare.

Philip Kotler spera ca aceasta carte,va imbogăţi cunoştiinţele de marketing ale managerilor care se confruntă cu problemele acestuia.

Cartea este alcatuită din 4 parţi,fiecare cuprinzand mai multe subcapitole:

Partea I-Marketingul strategic;

Partea II-Marketingul tactic;

Partea III-Marketingul administrativ;

Partea IV-Marketingul transformaţional;

Subiectul acestei recenzii este capitolul 7 “Obţinerea,păstrarea şi creşterea cumparătorilor”.

În trecut specialiştii în marketing credeau ca este cel mai important să ai capacitatea de a găsi noi clienţi. Astăzi însă accentul se pune pe menţinerea lor. Un client pierdut înseamnă pierderea vânzării imediat următoare şi, în plus, pierderea profitului pe care acel client l-ar fi adus în viitor dacă el nu ar fi fost pierdut. Compania trebuie să includă aici şi costul înlocuirii clienţilor pierduţi, care este cam de 5 ori mai mare decât costul menţinerii lor. Realitatea este ca marile companii sunt experte atât în menţinerea cât şi în găsirea de clienţi noi.

Preview document

Cum să creăm, cum să câștigăm și să dominăm piețele - Pagina 1
Cum să creăm, cum să câștigăm și să dominăm piețele - Pagina 2
Cum să creăm, cum să câștigăm și să dominăm piețele - Pagina 3
Cum să creăm, cum să câștigăm și să dominăm piețele - Pagina 4

Conținut arhivă zip

  • Cum sa Cream, Cum sa Castigam si sa Dominam Pietele.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza concurenței și strategii competitive Kotler

CONCURENTA Pentru crearea unor mărci puternice, este nevoie de o foarte bună cunoaştere a concurenţei - concurenţă care devine tot mai crâncenă,...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Rolul și locul brand-book-ului în poziționarea produselor pe piață

Actualitatea temei. Cu ceva timp în urmă, imaginea brandului proiecta şi susţinea produsul, asta deoarece brandul însemna o calitate bună, la o...

Concurența pe Piața de Autoturisme în România

Productia, piata si concurenta în domeniul autoturismelor din România se afla înca de la începuturile lor sub influenta exigentelor interne si,...

Tehnici de poziționare pe piață a berii din România

O companie care se decide sa opereze pe o anumita piata vasta, va trebui întotdeauna sa recunoasca ca nu poate deservi toti clientii existenti pe...

Cercetarea Satisfacției Clienților cu Privire la Galeria Comercială a Hipermarketului Auchan Titan

Introducere Valoarea pieţei de retail în România a fost de 31,2 mld euro în 2007, iar specialiştii estimează în următorii zece ani o creştere de...

Rolul consumului în mecanismul creșterii și dezvoltării economiei la ciocolata Heidi

INTRODUCERE Consum, consumator şi comportament al consumatorului, iată câţiva termeni utilizaţi extrem de frecvent atât de către specialiştii din...

Marketing Online - Proiect

CUVÂNT DE ÎNCEPUT Să ştii să vinzi este o artă. Dar să ştii cu exactitate unde te poziţionezi ca brand sau ca şi companie, atât în prezent cât şi...

Marketing Online

Marketingul online – o noua moda? Un nou stil de viata? Câte putin din fiecare si chiar mai mult. Auzim din ce în ce mai des termenul de...

Oligopolul pe piața autoturismelor

Introducere Producţia, piaţa şi concurenţa în domeniul autoturismelor din România se află înca de la începuturile lor sub influenţa exigenţelor...

Ai nevoie de altceva?