Extras din referat
Philip Kotler este fondatorul „managementului marketingului” modern, profesor de marketing internaţional la Şcoala Superioară de Management J. L. Kellogg, din cadrul Universităţii din Northwestern, SUA. Este licenţiat în economie al Universităţii din Chicago şi doctor în economie la Institutul de tehnologe din Massachusetts. A fost selecţionat de către revista „Financial Times” ca fiind al 4-lea Guru al managementului din toate vremurile, după Jack Welch, Bill Gates şi Peter Drucker, şi a fost numit de către Centrul European de Management (Management Central Europe) ca fiind „cel mai mare expert mondial în practici de strategii de piaţă”.
Dr. Philip Kotler a fost premiat de multe asociaţii şi organisme, primind multe premii şi distincţii. Printre acestea se numără premiul „Paul D. Converse” acordat de Asociaţia Americană de Marketing (AMA) pentru „contribuţii remarcabile aduse ştiinţei marketingului” precum şi premiul „Stuart Henderson Britt” pentru „Marketerul anului”.
Kotler a fost unul dintre primii câştigători desemnaţi pentru două premii foarte importante: titlul de „Profesor de marketing emerit al anului” acordat de Asociaţia Americană de Marketing (AMA), şi premiul „Philip Kotler” înmânat de Academia pentru Marketingul Serviciilor de Sănătate „pentru excelenţă în marketingul serviciilor de sănătate”. De asemenea, a primit şi premiul „Charles Coolidge Parlin”, care onorează în fiecare an o personalitate de frunte din domeniul marketingului.
Numeroase companii mari, atât americane, cât şi străine, au apelat şi apelează la serviciile sale de consultanţă pentru strategii de marketing. Este autorul a 25 de cărţi de specialitate d Numeroase companii mari, atât americane, cât şi străine, au apelat şi apelează la serviciile sale de consultanţă pentru strategii de marketing. Este autorul a 25 de cărţi de specialitate dintre care amintim:
1.Principiile marketingului
2.Managementul marketingului:analiza,planificare,emplementare si control.
3.Conform lui Kotler.
4.Marketing de la A la Z,si multe alte sute de articole pentru cele mai importante publicatii de profil,subiecte care trateaza acest subiect sensibil numit marketing.
Cartea “Kotler despre marketing – Cum să creăm, cum să căştigăm şi să dominăm pieţele” a luat naştere in urma rugaminţii redactorului şef de la presa libera Robert Wallace. Acesta şi-a dorit din partea profesorului Philip Kotler o carte despre marketingul pentru manageri.
„Kotler despre marketing” ne oferă un esenţial, mult aşteptat ghid de marketing pentru manageri, proaspăt scris pe baza conferinţelor de mare success ale autorului, susţinute în toată lumea, despre marketingul noului mileniu.
Poate mai important este faptul că această carte poate fi citită ca un discurs penetrant, de lungimea unei cărţi, discurs susţinut pe baza celor 14, cele mai frecvente întrebări ale managerilor puse de-a lungul celor 20 de ani în care Kotler a susţinut conferinţe în toată lumea. „Kotler despre marketing” răspunde la întrebări cum ar fi:
1. Cum putem observa şi alege segmentele de piaţă potrivite?
2. Cum putem să facem ca oferta noastră să difere de cea a concurenţei?
3. Cum ar trebui să răspundem cumpărătorilor noştri care ne presează să coborâm preţurile?
4.Cum putem să intrăm în competiţie cu firme din străinătate, care ne concurează prin costuri mai mici şi prin preţuri mai mici?
5. Cât de departe putem merge în individualizarea produselor noastre?
6. Care sunt cele mai importante căi de creştere a unei afaceri?
7. Cum putem construi mărci mai puternice?
8. Cum putem reduce costurile de achiziţie a cumpărătorilor?
9. Cum putem să ne păstrăm cumpărătorii fideli pentru mai multă vreme?
10. Cum putem să ne dăm seama care cumpărător este mai important?
11. Cum putem măsura rezultatul obţinut în urma publicităţii, a promoţiilor şi a relaţiilor publice?
12. Cum putem îmbunătăţi productivitatea forţei de vânzare?
13. Cum putem stabili mai multe canale de distribuţie şi totuşi să le menţinem în relaţii bune?
14. Cum putem să convingem şi celelalte departamente să fie mai orientate spre cumpărător?
În prefaţă, domnul profesor Philip Kotler,constată că după studierea timp de 32 de ani a acestui domeniu, marketingul este intr-o continuă dezvoltare, descoperire şi aprofundare.
Philip Kotler spera ca aceasta carte,va imbogăţi cunoştiinţele de marketing ale managerilor care se confruntă cu problemele acestuia.
Cartea este alcatuită din 4 parţi,fiecare cuprinzand mai multe subcapitole:
Partea I-Marketingul strategic;
Partea II-Marketingul tactic;
Partea III-Marketingul administrativ;
Partea IV-Marketingul transformaţional;
Subiectul acestei recenzii este capitolul 7 “Obţinerea,păstrarea şi creşterea cumparătorilor”.
În trecut specialiştii în marketing credeau ca este cel mai important să ai capacitatea de a găsi noi clienţi. Astăzi însă accentul se pune pe menţinerea lor. Un client pierdut înseamnă pierderea vânzării imediat următoare şi, în plus, pierderea profitului pe care acel client l-ar fi adus în viitor dacă el nu ar fi fost pierdut. Compania trebuie să includă aici şi costul înlocuirii clienţilor pierduţi, care este cam de 5 ori mai mare decât costul menţinerii lor. Realitatea este ca marile companii sunt experte atât în menţinerea cât şi în găsirea de clienţi noi.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Cum sa Cream, Cum sa Castigam si sa Dominam Pietele.doc