Cum poți vinde

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 4 în total
Cuvinte : 1522
Mărime: 8.77KB (arhivat)
Publicat de: Livia Scarlat
Puncte necesare: 0
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ion Preda

Extras din referat

În opinia lui Zig Ziglar “TOATA LUMEA LUCREAZA ÎN VÂNZARI; TOTI LUCRAM ÎN DOMENIUL VÂNZARILOR; trebuie sa întelegem ca toti, indiferent de profesie suntem agenti de vânzari.” Deoarece în final ne vindem forta de munca si suntem direct interesati sa o vindem cât mai convenabil atât pentru noi cât si pentru cumparator.

În limba norvegiana verbul “a vinde” este derivat din selje, care înseamna “a sluji”. Pentru a va slujii clientii, trebuie în primul rând sa le întelegeti foarte clar nevoile. Oamenii cumpara pentru ca AU NEVOIE de ceva sau DORESC acel lucru. Daca îi putem oferii cuiva motivele pentru a cumpara si scuzele necesare pentru a face acest gest, atunci sunt toate sansele ca vânzarea sa aiba loc. Agentul de vânzari de succes este CONDUS DE DORINTELE CLIENTULUI SI ORIENTAT SPRE NEVOILE ACESTUIA! Nu faceti greseala de a considera lipsite de importanta dorintele clientilor deoarece acestia (clientii ) sunt impulsionati atât de ceea ce doresc cât si de nevoile pe care le au.

Consumatorul este suveran; în virtutea acestui principiu, consumatorul nu este un “pion negânditor” care sa fie manipulat pentru a cumpara orice îi ofera comerciantul convingator. De regula, comportamentul consumatorului este hotarât si este orientat spre un scop. Produsele sau serviciile sunt acceptate sau respinse pe baza extinderii la care ele sunt percepute ca fiind relevante pentru nevoile si stilul de viata propriu. Altfel spus, este posibil ca individul sa ignore si sa zadarniceasca toate eforturile de promovare facute de marketig.

Oamenii cumpara întodeauna ceea ce vor, chiar mai mult decât ceea ce le trebuie. Oamenii cumpara ceea ce doresc atunci când doresc acel lucru mai mult decât banii pe care trebuie sa-i dea pe produs. De câte ori nu am vazut familii extrem de sarace, în care toti membrii fumau, beau sucuri si se uitau la televizor. În literatura de specialitate aceasta atitudine a consumatorului este numita – CONSUM OSTENTATIV – care este o forma exceptionala a consumului în competitie, în care consumatorul îsi afiseaza vizibil un statut social mai sus decât îl are în realitate. In acest caz agentul de vânzari trebuie sa tina cont de etica si de moralitatea vânzarii deoarece când vindeti ceva, si o faceti asa cum trebuie, nu aveti cum sa stiti ce rezultate directe si indirecte va avea acea vânzare. Profesionisti interesati de cariera lor se straduiesc întotdeauna sa actioneze cât mai corect în orice situatie. Construind-usi cariera pe o fundatie morala, care include cinstea, caracterul, integritatea, încrederea, dragostea, loialitatea. În discutiile purtate între agentii de vânzari angajati la diverse firme de distributie se spune adesea “UN AGENT DE VÂNZARI BUN ESTE ACELA CARE POATE VINDE FRIGIDERE ESCHIMOSILOR.” Afirmatie ce conduce la o idee gresita – totul trebuie vâdut cu orice pret. Vânzarea fiind un proces pe care îl desfasurati pentru sau cu clientul, si nu un proces pe care îl impuneti clientului.

În acest sens, poate cu exceptia medicului si a preotului, nimeni nu e mai potrivit sa rezolve problemele asa cum sunteti voi “ CONVINGATORII DE PROFESIE “. Deoarece trebuie sa-l puteti convinge pe un alt om sa devina mai eficient si sa aiba mai mult succes datorita produselor, bunurilor sau serviciilor pe care i le puteti oferii.

Profesionistul din vânzari are de înfruntat probleme referitoare la calatorii, relatii de familie, sanatate, toate fiind din ce în ce mai acute. Agentii de vânzari de succes din secolul în care tocmai am intrat sunt foarte buni manageri. Ei trebuie sa se organizeze tinând cont de timp, zona, obiceiuri personale si viata, în general. Cu cât îsi organizeaza mai bine viata, cu atât vor conduce mai bine o afacere.

Profesionistul de azi întelege clar ca poti termina scoala, dar educatia nu o termini niciodata. Poate ca ai terminat scoala destul de usor, dar nu este la fel de usor sa-ti continui educatia. Educatia este o experienta care dureaza o viata. Accesul rapid la informatie, internetul fiind o astfel de cale, este o necesitate în vânzari, astefel în prezent datorita tehnologiei comenzile se pot face direct la producatori, economisind timp ceea ce duce la o crestere a profitului.

Niciodata în urma unei cercetari nu se va putea face o predictie perfecta a comportamentului consumatorului, dar o proiectare corecta si eforturile de cercetare bine orientate pot dezvalui, în mod semnificativ, greseli de marketing si pot orienta aceasta activitate pentru viitor.

Gasirea clientilor este cea mai importanta cheie catre succesul în vânzari. Asa cum o calatorie de o mie de kilometri începe cu un singur pas, tot asa pâna nu ai un client nu ai sanse sa faci o vânzare. Centrul de influenta este sursa principala de clienti. Agentii de vânzari trebuie sa identifice persoane cu influenta într-o anumita comunitate, cartier, piata, organizatie si stabilesc o relatie cu acesta. Încurajând aceste persoane ca, mai departe, sa va prezinte prietenilor si cunostintelor, puteti câstiga un numar foarte mare de clienti foarte buni.

Unul din primele lucruri pe care un agent de vânzari îl vinde este imaginea proprie, astfel zâmbetul, tonul pe care îl foloseste pentru a aborda un client si hainele pe care le poarta influenteaza decisiv hotarârea clientului. Hainele trebuie sa fie potrivite pentru meseria ta. Indiferent de domeniu, hainele trebuie sa fie curate, asortate, de calitate, de bun gust. Hainele trebuie sa se potriveasca cu clientela, este evident ca un agent de vânzari care lucreaza în domeniul îngrasamintelor agricole si viziteaza fermele se va îmbraca pentru acest mediu, astfel încât clientii lui sa se simta în largul lor. Cei care lucreaza în domeniul aparaturii de birou sau consilierii financiari vor purta cu totul alte haine.

Preview document

Cum poți vinde - Pagina 1
Cum poți vinde - Pagina 2
Cum poți vinde - Pagina 3
Cum poți vinde - Pagina 4

Conținut arhivă zip

  • Cum Poti Vinde.doc

Te-ar putea interesa și

Tranzacțiile futures și cu opțiuni la bursa monetara - financiară și de mărfuri Sibiu

1.1. Bursa - definire, scop, trăsături 1.1.1. Definiţie şi scop Bursa este o constituţie cu putere de autoreglementare, specifică economiei de...

Contractele Options

Bursa Monetar-Financiara si de Marfuri Sibiu a implementat mecanismul de tranzactionare a optiunilor pentru prima oara în România pentru a raspunde...

Piața mondială de mărfuri

PIATA MONDIALA DE MARFURI In cadrul acestei piete mondiale, au loc tranzactii atat pentru produsele de baza, cat si pentru produse finite. In...

Operații concurente asupra bazelor de date

INTRODUCERE Până nu demult, conceptul nostru despre bazele de date a fost unul în care programele care accesează o bază de date sunt rulate unul...

Gestiunea portofoliului de contracte Options pe piața de capital românească

Capitolul 1- Gestiunea portofoliului de contracte options 1.1.Conceptul de gestiunea portofoliului Definiţia portofoliului şi tipuri de...

Bursele internaționale

INTRODUCERE Aparitia si formarea burselor de marfuri este rezultatul procesului evolutiv firesc care a început în urma cu aproximativ 2000 de ani...

Tranzacții Bursiere

INTRODUCERE Apariţia şi formarea burselor de mărfuri este rezultatul procesului evolutiv firesc care a început în urmă cu aproximativ 2000 de ani...

Incursiune în Mediul Financiar și Bursier al Societății Românești

CAP.1 INTRODUCERE-scurt istoric Darul şi schimbul de marfă datează de la începutul civilizaţiei. Apariţia şi formarea burselor de mărfuri este...

Ai nevoie de altceva?