Cultura organizațională

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Dupa Geert Hofstede, cultura organizationala reprezinta o "programare mentala colectiva, care deosebeste membrii unei organizatii de membrii altei organizatii".

Elementele culturii sunt definite de Edgard Schein ca "solutii invatate ale problemelor". El identifica doua tipuri de invatare ale acestora:

a. rezolvarea pozitiva a problemei- in aceasta situatie grupul incearca raspunsuri variate pana se ajunge la rezolvarea problemei;

b. evitarea anxietatii- situatia in care un raspuns deja invatat este repetat pentru ca se stie ca rezolva situatia, evitand astfel starea de anxietate.

"Solutiile" gasite pentru evitarea acestor situatii se concretizeaza in ritualuri, modele de gandire si de comportament, transmise din generatie in generatie. Stabilitatea elementelor culturale bazate pe reducerea anxietatii este mai mare decat a celor bazate pe rezolvarea pozitiva a problemelor, pentru ca "se stie" ceea ce este "drept", "corect" iar indivizii sunt invatati "cum trebuie sa faca" intr-o anumita situatie, astfel incat lucrurile sa iasa "ca lumea", cum ar spune romanul.

Elementele de baza ale culturii organizationale sunt valorile, prezumtiile si paradigmele. Valoarea conduce individul catre un anumit comportament, care, daca va reprezenta solutie pentru problemele cu care acesta se confrunta, va transforma valoarea in prezumtie. Paradigmele culturale sunt alcatuite din mai multe prezumtii ce formeaza un model coerent. Am teoretizat putin subiectul pentru a oferi o baza conceptuala ideilor care urmeaza.

Intr-o lume in care mediul este in continua schimbare, cultura poate ajuta organizatia sa evolueze sau dimpotriva. Iata cateva intrebari de la care am putea pleca in evaluarea impactului propriei culturi organizationale asupra managementului

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Cultura Organizationala.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
2 pagini
Imagini extrase:
2 imagini
Nr cuvinte:
742 cuvinte
Nr caractere:
4 512 caractere
Marime:
7.99KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
cultura, solutii, modele
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!