Creativitate in Managementul Organizational

Extras din referat Cum descarc?

MANAGEMENT. MANAGEMENT ORGANIZATIONAL.
1.1. Notiuni introductive
Managementul este o notiune complexa, care suporta mai multe interpretari. Din punct de vedere etimologic acest cuvant provine din latinescul "manus" (mana), ca mai apoi sa derive in limba italiana si franceza substantivul "manege" - loc de dresare a cailor. In limba engleza este preluat verbul "manage", care exprima dirijarea si instruirea. Pentru prima data cuvintul management a fost introdus de catre Frederich Winslow Taylor in lucrarea "The Principals of Scientific Management" din 1911, autorul fundamentand principiile managementului stiintific.
O abordare generala a managementului poate fi gasita in Dictionarul explicativ - Oxford al limbii engleze - "modalitatea, maniera de comportare cu oamenii, puterea si arta de a conduce, iscusinta si dexteritati administrative; organ de conducere, unitate administrativa."
Odata cu aparitia diferitor viziuni asupra procesului managerial, aparitia ca discipline aparte a managementului tehnic, financiar, ecologic, organizational, al resurselor umane, strategic, industrial, etc., apar interpretari diferite.
De exemplu, Larry Smeltzer in "Management Communications a Strategic Approach", afirma ca 75% din timpul sau managerul si-l petrece in comunicare, prin urmare comunicarea este cheia atingerii obiectivelor stabilite. Josef L. Bower, profesor de la Harvard Business School in lucrarea sa "The Craft of General Management", afirma ca managementul este axat pe rezolvarea a 6 probleme generale: definirea mediului cultural intern al intreprinderii, stabilirea strategiei, alocarea resurselor, dezvoltarea cadrelor, construirea organigramei si supravegherea activitatii operationale.
O definitie acceptata de economisti considera managementul ca fiind: "un set de activitati incluzind previziunea (planificarea), organizarea, antrenarea (motivarea), coordonarea si controlul, toate orientate spre folosirea resurselor umane, financiare, materiale si informationale a organizatiei intr-o maniera efectiva si eficienta pentru a atinge anumite scopuri".
Inceputurile teoriei si managementului organizatiei sunt strans legate de necesitatea imbunatatirii conducerii activitatilor productive, astfel s-a impus sistematizarea unor principii ale conducerii eficiente a oamenilor si a organizatiilor productive. Geneza teoriei organizatiei se regaseste in fazele de inceput ale stiintei managementului, interdependentele dintre cele doua stiinte intensificandu-se in timp. Dupa cel de-al doilea razboi mondial s-a evidentiat rolul fundamental al oamenilor in cadrul organizatiilor. Relatiile interumane sunt importante, oamenii sunt principala resursa a activitatii oricarei organizatii. Au devenit preponderente analizele referitoare la dezvoltarea organizatiilor, la capacitatea lor de schimbare, de adaptare. O tendinta recenta in teoria organizatiilor vizeaza organizatia ca intreg, elementele anterior acumulate fiind incluse intr-o "sociologie organizationala".
In concluzie, studiul evolutiei teoriei si managementului organizatiei face posibila intelegerea complexitatii conceptelor si strategiilor prin care sunt explicate si pot fi conduse eficient organizatiile.
Managementul organizatiei este abordat din multe puncte de vedere. Astfel, O. Nicolescu si I. Verboncu considera ca ,,managementul organizatiei rezida in studierea proceselor si relatiilor de management din cadrul lor, in vederea descoperirii legitatilor si principiilor care le guverneaza si a conceperii de noi sisteme, metode, tehnici si modalitati de conducere, de natura sa asigure obtinerea, mentinerea si cresterea competitivitatii"
Sociologul german Max Weber, studiind problemele organizatiei si ale organizarii, a reusit identificarea surselor de legitimitate ale autoritatii, explicarea temeiurilor prin care oamenii accepta autoritatea. Urmarind un asemenea scop Weber descrie trei tipuri "pure" ("standard") de organizatii: 
o organizatia orientata pe lider (tipul charismatic) - exercitarea autoritatii se realizeaza prin calitatile personale ale liderului;
o organizatia patriarhala (tipul traditional) - sursa autoritatii este traditionala, ierarhia organizatiei cuprinde relatii de tipul "stapan-supus";
o organizatia birocratica (tipul rational-legal) - se impun prin trasaturile lor de rationalitate si eficienta.
Weber a considerat organizatiile birocratice ca tipul ideal catre care este normal sa se indrepte toate formele de organizare. Prin impersonalitate, eficienta si echitabilitate, birocratia compatibilizeaza autoritatea organizatiei cu valorile democratiei. In practica, insa, exista riscul depersonalizarii organizatiei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Creativitate in Managementul Organizational.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!