Crearea Mesajelor Publicitare

Extras din referat Cum descarc?

Discursul publicitar
Discursul publicitar este un discurs persuasiv prin excelenta. Bunul-simt si intelepciunea garanteaza adevarul enunturilor (argument de autoritate). Discursul isi propune a determina o actiune (a cumpara, a alege, a se implica), dar nu isi expliciteaza scopul ilocutionar (prin aceasta fiind un act ilocutionar indirect). 
Discursul publicitar reprezinta un tip de discurs public care se caracterizeaza prin umatoarele trasaturi: 
- prezinta intr-un mod (cat mai) concis un produs (comercial, cultural, politic) pentru a convinge publicul de importanta si utilitatea sa; 
- are o difuzare sociala pe scara larga; 
- codul publicitar este cunoscut de public; 
- publicitatea se sprijina pe un corpus de maxime admise social si propune o imagine standard a bunastarii, a standardului optim, a idealului in viata de zi cu zi; 
- publicitatea pune in miscare continuturi puternic marcate de norme culturale; 
- mesajele lingvistice, iconice si plastice sufera un proces de integrare in cadrul discursului publicitar; de aceea "dezmembrarea mesajului publicitar in tipuri de mesaje poate fi considerata ca fiind un procedeu ilicit, pentru ca anuntul publicitar este o constructie unitara in care textul si imaginea sunt dimensiuni inseparabile ale unui sens global". 
Strategiile indirecte ale actului constatativ, tipice pentru discursul publicitar, pun in interactiune: 
1) acte asertive prin care se afirma faptul ca produsul ce face obiectul publicitatii este utilizat. 
2) acte descriptive prin care: 
- se indica marca produsului; 
- se plaseaza produsul in cadrul unei game de produse similare ("pozitionare"); 
- se afirma (la nivel lingvistic) superioritatea produsului; 
- se impune un model descriptiv care priveste un ansamblu eterogen format din calitatile, modul de folosire, adecvarea la anumite situatii de folosire etc. 
3) acte atributive, prin care atribuirea unei calitati pentru un produs se face in doua etape: 
- la inceput se prezinta o valoare (mizanscena joaca in acest caz un rol important) 
- urmeaza prezentarea produsului prin diferite procedee cum ar fi supraexpunerea, plasarea ca semnatura etc. 
4) acte informative prin care campania de publicitate ce anunta un produs nou se prezinta ca o "instanta" ce indeplineste un act de informare a publicului.
Functiile discursului publicitar 
Acest tip discursiv indeplineste simultan trei functii: 
- informare; 
- sugestie (publicitatea induce dorinta mimetica prin afirmarea articularii destinatarului cu obiectul); 
- gratificatie (publicitatea actioneaza in aceeasi masura si dupa cumparare pentru a-l linisti si asigura pe cumparator prin producerea unei imagini pozitive a produsului). 
Discursul publicitar se doreste a fi verosimil, conform realitatii socio-culturale, reprezentand evenimente si situatii stereotipe si asteptate de catre destinatar.
Sistemul de imagini al publicitatii se conformeaza unui cod iconografic foarte strict care tine seama in special de urmatoarele elemente "universale": 
- relatii sociale 
- eternul feminin 
- familie 
- cuplu 
- ecologie 
- sanatate 
- petrecerea timpului liber.
Discursul publicitar simbolic
Publicitatea difuzeaza cu predilectie simboluri mai mult decat bunuri reale: ea instaureaza cultul obiectului nu pentru serviciile pe care acesta le-ar putea aduce utilizatorului, ci pentru imaginea pe care obiectul i-ar permite consumatorului sa si-o faca despre el insusi. Astfel, prin publicitate se propun atentiei publicului nu automobile, ci superioritate, nu telefoane mobile ci speranta, libertate, nu produse de infrumusetare, ci efectul lor - tinerete si frumusete-, nu frigidere, ci inovatie in domeniul pastrarii alimentelor etc. 
Exemple: 
WHIRLPOOL- Aduce calitate vietii. 
KENT PREMIUM LIGHTS - Atitudinea creeaza viitorul. 
CONNEX - Viitorul Suna Bine.


Fisiere in arhiva (1):

  • Crearea Mesajelor Publicitare.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!