Controlul Lansarii Noilor Produse

Extras din referat Cum descarc?

Controlul lansarii noilor produse 
Intrucat procesul de lansare a noilor produse are un caracter organizat, supravegherea reactiilor pietei fata de noile produse trebuie sa dobandeasca aceeasi insusire. Ea are ca obiect analiza eficacitatii noilor produse lansate pe piata, gradul de satisfacere a nevoilor carora le sunt destinate precum si totalitatea dimensiunilor comportamentului consumatorului, implicate in optiunea pentru bunurile in discutie. In acelasi timp, se cer studiate efectele de substituire si complementaritate, determinate de introducerea noilor marfuri pe piata. In esenta, controlul lansarii comerciale presupune obtinerea de informatii cantitative si calitative asupra unui spectru larg de probleme legate de determinarea nivelului de acceptare al noilor produse de catre piata, de masurarea succesului lor in randul consumatorilor. Informatiile cantitative necesare trebuie sa permita calculul urmatorilor trei indicatori: a) gradul de raspandire a noilor produse pe piata; b) gradul de patrundere a lor in consum si c) viteza de difuzare (de raspandire) pe piata, respectiv ritmul de trecere a noilor produse de la inovatorii initiali la restul consumatorilor potentiali. Punerea la punct a unei evidente operative, care sa dea posibilitatea cunoasterii in orice moment a nivelului vanzarilor, stocurilor, cheltuielilor etc. pe sortimente, este o operatiune costisitoare, dar rentabila prin bogatia informatiilor de piata furnizate. Extinderea sistemelor moderne de codificare a marfurilor (in primul rand a codului cu bare aplicat pe produs), paralel cu dotarea retelei comerciale cu amanuntul cu aparatura electronica de marcat, permite transpunerea in practica a acestui deziderat. Folosirea caselor de marcat cu dispozitive scanner da posibilitatea inregistrarii, in structura analitica, a evolutiei vanzarilor pe fiecare articol si permite deducerea, in mod corespunzator, la finele zilei, a structurii stocurilor din magazin. Sunt asigurate astfel premisele tehnice pentru controlul cererii satisfacute manifestate fata de produsele noi. Controlul lansarii nu prezinta o activitae izolata, ci face parte integrata din munca de pilotaj, prin care departamentul comercial supravegheaza permanent intreaga politica de marketing a intreprinderii. O serie de informatii privitoare la: desfaceri pe unitatea comerciala, pe mp. de liniar, pe lucrator comercial (reprezentant sau comis voiajor), cota de piata atinsa intr-un anumit interval de timp etc. pot constitui indicatori de alerta permitand marketerului sa intreprinda ajustari tactice necesare. Una dintre cele mai importante probleme, legate de introducerea in fabricatie si lansarea pe piata a unui nou produs este reducerea la minim a duratei si costurilor intregului proces. Totalitatea etapelor parcurse pot constitui activitatile unui program ce poate fi operationalizat folosind metoda drumului critic. Daca se are in vedere optimizarea duratei programului, este dificila incadrarea acestuia intr-un model determinist (fiind greu de estimat prin valori unice duratele activitatilor componente) si de aceea se recomanda folosirea metodei P.E.R.T. (Program Evaluation and Review Technique). Prin folosirea instrumentelor de programare in retea se usureaza identificarea activitatilor de baza - cele critice - de care depinde durata intregului program, asigurandu-se sub raport temporal, succesul lansarii pe piata a produsului nou. 13.5.3. Urmarirea comportarii produselor in consum (utilizare)
Ciclul activitatilor de marketing se incheie si incepe cu urmarirea comportarii produselor in consum sau utilizare. Interesand deopotriva pe producator si pe distribuitor, urmarirea comportarii produsului la utilizatori furnizeaza informatii referitoare la: modul cum a fost primit produsul de consumatori; gradul de satisfacere a necesitatilor pentru care a fost creat; masura in care consumatorii cunosc modul de folosire rationala a produsului; modificarile sau imbunatatirile solicitate de cumparatori; cauzele insatisfactiilor in utilizarea; aria de raspandire a produsului pe piata; noile intrebuintari date marfii in procesul utilizarii; idei noi de produse. Multitudinea de informatii ce se obtin prin investigatiile de piata cu aceasta tema reprezinta o pretioasa sursa de idei pentru continuarea activitatii de cercetare-dezvoltare, implicand tot mai mult pe utilizatorul marfii in munca de inovatie. In acelasi timp, demersul continuu de supraveghere a comportarii noii marfi pe piata se constituie intr-un audit de produse ce asigura un feed-back rapid pentru eventualele actiuni corective pe toate palierele activitatii de inovatie. Interesant este, spre exemplu, experienta firmei "Apple" in valorificarea ideilor noi, rezultate din urmarirea in consum a produselor sale, in proiectarea afisajului de birou. Aceasta firma a lansat pe piata calculatorul personal "Macintosh", care oferea o grafica buna si usurinta in folosinta. La respectivul moment afisajul de birou nu era inca cunoscut si nimeni nu-I prevedea o piata semnificativa ca marime. Utilizatorii produsului (ziarele si institutiile de cercetare) au inceput sa foloseasca, intre altele, capacitatea grafica a lui "Macintosh" pentru a crea harti si grafice. Primii utilizatori s-au multumit cu software si imprimatoare primitive, dar aceasta a fost destul ca sa aprinda imaginatia altora creatori. In timp ce cumparatorii au explorat posibilitatile oferite de noile tehnologii, acestea, la randul lor, s-au dezvoltat pentru a se adapta mai bine nevoilor utilizatorilor. 
Modalitatile ce cercetare, in cazul urmaririi comportarii noilor produse in consum, sunt variate. Alaturi de analiza evolutiei vanzarilor si a stocurilor pe intreaga durata a ciclului de viata, rezultatele cele mai bune se obtin cu ajutorul cercetarilor selective directe, ce permit contactul nemijlocit cu utilizatorii sau consumatorii marfurilor. In cadrul acestora, unora dintre modalitatile cele mai complexe o reprezinta studiul evolutiei imaginii produsului in randul consumatorilor. De la o imagine neclara si insuficient diferentiata, produsul evolueaza catre o imagine din ce in ce mai clara si mai puternic diferentiata. O astfel de imagine "scoate" produsul in evidenta in ansamblul domeniului de perceptie, conferindu-i o pozitie de sine statatoare in oferta globala


Fisiere in arhiva (1):

  • Controlul Lansarii Noilor Produse.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!