Controlul calitatii

Extras din referat Cum descarc?

1. Definirea calitatii
Indeplinirea unor standarde de calitate pentru produse si/sau i-a preocupat pe oameni dintotdeauna.
De-a lungul timpului calitatii i-au fost date mai multe definitii, una dintre ele evidentiaza faptul ca trebuie sa depaseasca asteptarile si nevoile clientilor. Deming accentueaza calitatea ca fiind cea care trebuie sa aiba in obiectiv nevoile consumatorului prezent si viitor, fapt ce eu il consider a fi foarte important deoarece producatorul trebuie sa ia in considerare ceea ce isi doreste clientul uneori chiar sa anticipeze aceste lucruri prin inovare.
2. Definirea conceptului de control al calitatii
Autorii unor carti de specialitate au ajuns la concluzia ca prin controlul caliatii este ansamblul actiunilor desfasurate intr-o intreprindere ce au ca scop final aprecierea gradului de calitate obtinut. Controlul calitatii este suma actiunilor intreprinse ce duc la determinarea satisfactiei obtinute, pe cand calitatea este o apreciere a satisfactiei. 
Controlul, prin caracterul sau preventiv, influenteaza productia in directia perfectionarii acesteia.
Acest concept include detectarea si eliminarea componentelor/ produselor finale ce nu indeplinesc standardele. Acest control nu trebuie sa intervina doar pe fluxul de fabricatie si in faza finala, ci trebuie sa fie in toate etapele procesului de fabricatie, deci in etapele de conceptie constructiva, tehnologica, de pregatire a fabricatiei. Este de preferat ca sa nu se incheie controlul dupa acceptarea produsului finit si livrarea lui, ci extinderea la beneficiari prin service-ul asigurat. Datorita asteptarilor utilizatorului in progresul tehnic s-a dorit ca perioada de garantie acordata de furnizori sa pentru produse sa se extinda in urmarirea utilizarii produseor.
Controlul calitatii se refera la activitatile asociate cu validarea calitatii produselor livrate. Controlul calitatii este condus continuu pe parcursul unui proiect si vine in responsabilitatea managerului de proiect si a membrilor echipei.
3. Functii ale controlului calitatii
a) Controlul propriu-zis: consta in executia controlului cu mijloace si metode adecvate:
- depistarea cauzelor care au dus la dereglari care au generat rebuturi, defecte
- stabilirea masurilor necesare pentru prevenirea si eliminarea aspectelor negative.
b) Functia de ameliorare a nivelului calitatii care consta in:
- cercetarea si analiza reclamatiilor
- efectuarea de studii comparative cu produse similare fabricate in tara si in afara ei
- efectuarea de analize tehnice referitoare la eventualele rebuturi obtinute
4. Etapele controlului calitatii
a) Conceptie si proiectare
Aceasta etapa prevede o documentare asupra produselor asemanatoare realizate pe plan mondial si o adoptare a a celei mai bune variante de proiectare.
Aici se studiaza piata, capacitatea produsului de a satisface cerintele clientului, se stabileste tehnologia si poiectarea fabricatie.
b) Pregatirea materiala ce vizeaza:
- Efectuarea unor reglaje
- Aprovizionarea tehnico-materiala
- Asigurarea competentei preofesionale a personalului
- Realizarea de produse de un nivel calitativ ridicat
c) Asigurarea concordantei intre calitatea conceptiei si cea a fabricatiei prin:
- Executarea produselor si a operatiilor prevazute in documentatia tehnica
- Obtinerea produselor ce indeplinesc indicii calitativi proiectati
- Realizarea randamentelor, productivitatii, consumurilor normate
d) Controlul produselor finite
- Masurarea caracteristicilor de calitate
- Verificarea gradului de protectie al ambalajului
- Comportarea pe timpul depozitarii, manipularii si transportului
e) Calitatea produselor la clienti, comportarea lor in utilizare, colectarea de pareri si observatii.
5. Metode de control al calitatii- clasificare
In fluxul tehnologic metodele de control utilizate se pot clasifica dupa urmatoarele criterii:
a) In raport cu procesul de productie:
- control de receptie al materiilor prime si materialelor, al produselor finite la sfarsitul procesului de productie
- control curent desfasurat pe durata tuturor fazelor procesului tehnologic
b) In raport cu numarul produselor controlate:
- control total
- control prin sondaj
c) In functie de gradul de participare al omului:
- control manual, executat de om


Fisiere in arhiva (1):

  • Controlul calitatii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Controlul calitatii, https://www.scribd.com/doc/52496528/controlul-calitatii, vizualizat la data de 07.04.2011
2. Calitatea in servicii http://conspecte.com/Managementul-Serviciilor/calitatea-in-servicii.html
3. Controlul calitatii produselor in procesul productiei, http://www.creeaza.com/referate/management/CONTROLUL-CALITATII-PRODUSELOR111.php
4. Controlul calitatii produselor in procesul productiei, http://www.qreferat.com/referate/management/CONTROLUL-CALITATII-PRODUSELOR934.php


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!