Extras din referat
1. Definirea calității
Îndeplinirea unor standarde de calitate pentru produse și/sau i-a preocupat pe oameni dintotdeauna.
De-a lungul timpului calității i-au fost date mai multe definiții, una dintre ele evidențiază faptul că trebuie să depășească așteptarile și nevoile clienților. Deming accentuează calitatea ca fiind cea care trebuie să aibă în obiectiv nevoile consumatorului prezent și viitor, fapt ce eu îl consider a fi foarte important deoarece producătorul trebuie să ia în considerare ceea ce își dorește clientul uneori chiar să anticipeze aceste lucruri prin inovare.
2. Definirea conceptului de control al calității
Autorii unor cărți de specialitate au ajuns la concluzia că prin controlul caliății este ansamblul acțiunilor desfășurate intr-o întreprindere ce au ca scop final aprecierea gradului de calitate obținut. Controlul calității este suma acțiunilor întreprinse ce duc la determinarea satisfacției obținute, pe când calitatea este o apreciere a satisfacției.
Controlul, prin caracterul său preventiv, influențează producția în direcția perfecționării acesteia.
Acest concept include detectarea și eliminarea componentelor/ produselor finale ce nu îndeplinesc standardele. Acest control nu trebuie să intervină doar pe fluxul de fabricație și în faza finală, ci trebuie să fie în toate etapele procesului de fabricație, deci în etapele de concepție constructivă, tehnologică, de pregătire a fabricației. Este de preferat ca să nu se încheie controlul după acceptarea produsului finit și livrarea lui, ci extinderea la beneficiari prin service-ul asigurat. Datorită așteptărilor utilizatorului în progresul tehnic s-a dorit ca perioada de garanție acordată de furnizori să pentru produse să se extindă în urmărirea utilizării produseor.
Controlul calității se referă la activitățile asociate cu validarea calității produselor livrate. Controlul calității este condus continuu pe parcursul unui proiect și vine în responsabilitatea managerului de proiect și a membrilor echipei.
3. Funcții ale controlului calității
a) Controlul propriu-zis: consta in executia controlului cu mijloace si metode adecvate:
- depistarea cauzelor care au dus la dereglări care au generat rebuturi, defecte
- stabilirea măsurilor necesare pentru prevenirea și eliminarea aspectelor negative.
b) Funcția de ameliorare a nivelului calității care constă în:
- cercetarea și analiza reclamațiilor
- efectuarea de studii comparative cu produse similare fabricate în țară și în afara ei
- efectuarea de analize tehnice referitoare la eventualele rebuturi obținute
4. Etapele controlului calității
a) Concepție și proiectare
Această etapă prevede o documentare asupra produselor asemănătoare realizate pe plan mondial și o adoptare a a celei mai bune variante de proiectare.
Aici se studiază piața, capacitatea produsului de a satisface cerințele clientului, se stabilește tehnologia și poiectarea fabricație.
b) Pregătirea materială ce vizează:
- Efectuarea unor reglaje
- Aprovizionarea tehnico-materială
- Asigurarea competenței preofesionale a personalului
- Realizarea de produse de un nivel calitativ ridicat
c) Asigurarea concordanței între calitatea concepției și cea a fabricației prin:
- Executarea produselor și a operațiilor prevăzute în documentația tehnică
- Obținerea produselor ce îndeplinesc indicii calitativi proiectați
- Realizarea randamentelor, productivității, consumurilor normate
d) Controlul produselor finite
- Masurarea caracteristicilor de calitate
- Verificarea gradului de protecție al ambalajului
- Comportarea pe timpul depozitarii, manipulării si transportului
e) Calitatea produselor la clienți, comportarea lor în utilizare, colectarea de păreri și observații.
5. Metode de control al calității- clasificare
În fluxul tehnologic metodele de control utilizate se pot clasifica după următoarele criterii:
a) În raport cu procesul de producție:
- control de recepție al materiilor prime și materialelor, al produselor finite la sfârșitul procesului de producție
- control curent desfășurat pe durata tuturor fazelor procesului tehnologic
b) În raport cu numărul produselor controlate:
- control total
- control prin sondaj
c) În functie de gradul de participare al omului:
- control manual, executat de om
Bibliografie
1. Controlul calitatii, https://www.scribd.com/doc/52496528/controlul-calitatii, vizualizat la data de 07.04.2011
2. Calitatea in servicii http://conspecte.com/Managementul-Serviciilor/calitatea-in-servicii.html
3. Controlul calitatii produselor in procesul productiei, http://www.creeaza.com/referate/management/CONTROLUL-CALITATII-PRODUSELOR111.php
4. Controlul calitatii produselor in procesul productiei, http://www.qreferat.com/referate/management/CONTROLUL-CALITATII-PRODUSELOR934.php
Preview document
Conținut arhivă zip
- Controlul calitatii.doc