Conjunctura pieței europene

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 20 în total
Cuvinte : 4637
Mărime: 120.86KB (arhivat)
Publicat de: Abel Dumitrache
Puncte necesare: 7
UNIVERSITATEA TIBISCUS TIMISOARA FACULTATEA DE STIINTE ECONOMICE SPECIALIZAREA STRATEGIA AFACERILOR IN MEDIUL EUROPEAN

Cuprins

  1. CAP.I Prezentare generala a firmei
  2. CAP.II Prezentarea pieţei auto româneşti
  3. CAP.III Scurt Istoric al Uzinelor Dacia Pitesti
  4. CAP.IV Furnizori
  5. CAP.V Politica firmei
  6. CAP.VI Conjunctura Pietei

Extras din referat

CAP.I Prezentare generala a firmei

Societatea Comerciala ,AUTOSHOP SRL” a luat fiinta in anul 2006,avand ca scop principal vanzarea de automobile ,inregistrata la Oficiul Registrului Comertului(cod CAEN 5010-comert cu autovehicule),avand CUI RO 1623549,J35/2576/2006,cod IBAN RO70UNCR1000171345770RO, Unicredit Tiriac Bank,cu sediul social in Ghiroda,str.Dunarea, nr.148, com.Ghiroda,jud.Timis,reprezentata prin asociatul unic Ilie Alexandru-Ioan,domiciliat in str.Deliblata,nr.5-7,bl.C3,ap.12,Timisoara,avand CNP 1820805114546 si buletin CI TM 571416.

Societatea astfel infiintata are ca principal obiectiv vanzarea de automobile pe piata interna si internationala fiind dealer autorizat al marcii Dacia Renault,marca relansata pe vechea Uzina Dacia Pitesti.Principalele modele promovate sunt Dacia Logan si Sandero cat si cele mai populare modele Renault:Sedane,Megane,Symbol.

După 1999, Renault a investit peste 600 de milioane de euro în modernizarea echipamentelor de producţie ale uzinei Dacia de la Piteşti. Un vehicul produs la Piteşti respectă aceleaşi standarde ca orice alt vehicul produs în orice uzină din cadrul grupului Renault.

Avand ca baza o reclama de succes a noilor modele de automobile Dacia Renault,societatea noastra a cunoscut un real success in vanzarea modelelor Logan si Sandero clasandu-se intre primii 5 dealeri de automobile Dacia din tara.

Sediul construit in Timisoara,aleea Ghirodei reprezinta al 3 lea sediu din tara ca marime la nivel de showroom si service,ce ofera servicii complete,preturi accesibile si dispune de un personal calificat in tot ce reprezinta marca Dacia Renault.

Din 2006, AUTOSHOP SRL a devenit dealer autorizat al Automobile Dacia S.A. In cei 2 ani de activitate, profesionalismul si seriozitatea firmei au garantat o crestere continua a vânzarilor. Mai mult, anual au fost stabilite noi recorduri de vânzari, în acelasi timp cu deschiderea unor noi parcuri auto si investitii importante în modernizarea activitatii de service. În prezent, AUTOSHOP detine pozitia de lider de necontestat pe plan local, firma având o cota de piata de aproape 7% pe plan national si peste 30% din piata zonei de Vest a tarii.

Societatea AUTOSHOP S.R.L. pune la dispozitia clientilor.o echipa de profesionisti gata sa ofere cele mai multe detalii despre modelele Dacia, precum si service-ul echipat cu cele mai moderne aparate si instrumente de diagnosticare si remediere a problemelor aparute in perioadele de garantie si postgarantie.

In magazinul de prezentare se gasesc o gama variata de accesorii la preturi fara concurenta.

AUTOSHOP S.R.L ofera clientilor sai urmatoarele servicii:

- consiliere gratuita vanzare, dosare rate, leasing;

- inmatriculari, radieri, acte de vanzare-cumparare auto;

- asigurari RCA si Casco;

- serviciul RENT A CAR.

- lucrari de reparatii pentru toate autoturismele marca DACIA aflate in perioada de garantie si postgarantie;

- montari optionale (alarma, antifiirt roti, carlig remorcare, capace roti, senzori parcare, elemente de tunning etc.);

- carosari autoutilitare (fibra de sticla, aluminiu);

- vanzari piese schimb de origine Dacia;

- constatari daune accidente cu decontare directa;

- revizii tehnice si IIP in service-uri conforme standardelor de calitate Dacia-Group Renault si RAR.

CAP.II Prezentarea pieţei româneşti de automobile

Anul 2008 a bulversat orice prognoze, piaţa autovehiculelor noi crescând de două ori mai repede decât preconizau analiştii, cu 33,7%.

O creştere cu o treime a pieţei auto este în orice conjunctură un rezultat de excepţie, dar nu trebuie uitat că această creştere survine după alţi trei ani de creştere solidă : 2005 cu 8,7%; 2006 cu 22,4%; 2007 cu 20,8%. Piaţa auto din 2008 a fost de 2,15 ori mai mare decât cea din anul 2003, care a fost, ce-i drept, cel mai slab an de după 1990.

Anul 2008 a întregistrat mai multe recorduri pentru piaţa autovehiculelor noi :

• Cea mai mare creştere anuală, de 33,7% (precedentul record 24,3% în 1998)

• Cele mai mari vânzări de autovehicule: 180927 (precedentul record 142476)

• Cele mai mari vânzări de autoturisme : 145120 (precedentul record 115580)

• Cea mai mare creştere de vânzări la autoturismele de producţie naţională: 44,6%

Rezultate foarte bune s-au înregistrat pe toate segmentele domeniului auto. Astfel,

producţia naţională de autoturisme a crescut cu 30,8% iar cea de comerciale uşoare cu

18,9%. Ambii producători majori, Dacia şi Daewoo, au realizat creşteri apreciabile faţă de anul precedent, iar Daewoo a înregistrat chiar cel mai mare nivel al producţiei din 1996 încoace, de când produce în România : peste 26000 unităţi, marea majoritate modelul Matiz. Şi la Dacia creşterea cu o treime a producţiei faţă de 2007 e remarcabilă, mai ales în condiţiile în care a avut loc o schimbare majoră a gamei de produse pe parcursul anului.

Exportul a înregistrat de asemenea un progres apreciabil, cu 84%, chiar dacă totalul de aproape 20.000 de unităţi este sub cifrele înregistrate în prima parte a anilor ‘90. Să nu uităm însă că perspectivele de export pentru anii următori sunt apreciabile, modelul Dacia Logan (care e destinat în mare măsură exportului) fiind abia la începutul carierei.

Piaţa auto a crescut echilibrat, astfel că la autoturisme s-au înregistrat creşteri aproape egale atât la cele din import, cât şi la cele din producţia naţională. În acest mod, raportul dintre autoturismele naţionale şi cele din import s-a păstrat aproape neschimbat faţă de anul trecut.

Piaţa auto este în continuare dominată de producătorii naţionali, desigur pe segmentele de piaţă pe care activează aceştia: autoturisme şi comerciale uşoare. La autoturisme, 60% din piaţă este acoperită de producătorii naţionali (41,2% Dacia şi 18,6% Daewoo).

Preview document

Conjunctura pieței europene - Pagina 1
Conjunctura pieței europene - Pagina 2
Conjunctura pieței europene - Pagina 3
Conjunctura pieței europene - Pagina 4
Conjunctura pieței europene - Pagina 5
Conjunctura pieței europene - Pagina 6
Conjunctura pieței europene - Pagina 7
Conjunctura pieței europene - Pagina 8
Conjunctura pieței europene - Pagina 9
Conjunctura pieței europene - Pagina 10
Conjunctura pieței europene - Pagina 11
Conjunctura pieței europene - Pagina 12
Conjunctura pieței europene - Pagina 13
Conjunctura pieței europene - Pagina 14
Conjunctura pieței europene - Pagina 15
Conjunctura pieței europene - Pagina 16
Conjunctura pieței europene - Pagina 17
Conjunctura pieței europene - Pagina 18
Conjunctura pieței europene - Pagina 19
Conjunctura pieței europene - Pagina 20

Conținut arhivă zip

  • Conjunctura Pietei Europene.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Sistemul Monetar European și Perspectivele Integrării Piețelor financiar-europene

CAPITOLUL I. INTEGRAREA EUROPEANĂ 1.1. ÎNCEPUTURILE INTEGRĂRII ÎN EUROPA OCCIDENTALĂ A fost nevoie de două războaie mondiale pentru ca europenii...

Globalizarea Economiei

INTRODUCERE Cu siguranţă, deficienţele şi riscurile globalizării pot constitui obiectul multor ore de discuţii, poate fi admisă şi varianta...

Moneda euro

INTRODUCERE Moneda unica este unul din cele mai incitante proiecte economice realizate vreodata. De altfel, implicatiile introducerii unei monede...

Plan de Marketing Flamingo

1.1. Istoric si structura Înfiintata în 1994, Flamingo este o companie certificata ISO 9001-2000 atât pentru distributia de produse IT, cât si...

Rolul BNR și al Politicii Monetare Postaderare

INTRODUCERE Economia, privită ce un sistem de activităţi umane legate de producţia, distribuţia şi consumul unor bunuri şi servicii, ocupă un loc...

Internaționalizarea firmei SC Apicola SRL

Rezumat (executive summary) Am selecţionat de pe piaţa romanească o entitate economică a carei activităţi economice le-am supus unui demers de...

Strategia adoptată de Nestle Rowntree

Firma Rowntree a lansat marca de “biscuiti crocanti cu ciocolata” KitKat in august 1935. Redenumita de doua ori – in 1937 “biscuiti crocanti cu...

Managementul producției textile

I. DINAMICA SI CARACTERISTICILE INDUSTRIEI TEXTILE ACTUALE LA NIVEL MONDIAL Producţia şi comerţul cu articole textile a fost, de-a lungul...

Ai nevoie de altceva?