Filozofia C&A este o companie cu valori care sunt valabile si in viata familiala. In calitate de companie privata, isi stabilesc pe termen lung obiectivele companiei si relatiile de afaceri. Mentin relatii durabile la toate nivelurile - cu clientii, cu angajatii si cu furnizorii lor si cu toate celelalte persoane cu care colaboreaza zilnic. In acelasi timp, se afla in concurenta si cu alte companii. De aceea, pentru ei este foarte important sa fie competitivi pe piata si sa activeze cu raspundere in domeniu. Angajamentul Clientul se afla intotdeauna pe primul loc. C&A ofera clientului moda de calitate buna si la preturi avantajoase. Acest lucru nu este valabil numai pentru vanzarile importante, ci si pentru intreaga paleta de produse - de la modern la clasic. Astfel, pot sa satisfaca (rapid) orice gust si (rapid) orice dorinta. Abordarea lor se bazeaza pe o idee centrala: doresc sa aiba clienti, angajati, furnizori si parteneri multumiti. Conduita se bazeaza pe respectul reciproc. Acesta este motto-ul companiei, aceasta este deviza activitatii ei, care se dovedeste a fi corecta de peste 150 ani. Date si evenimente C&A este casa de moda pentru intreaga familie. 10 marci exclusive de la Clockhouse pana la Westbury si Your Sixth Sense. 1084 filiale + 213 magazine pentru copii + 17 magazine pentru femei + 11 magazine Clockhouse +3 Shoe Shops in 18 state europene: - Olanda: 125 + 1 magazin pentru copii - Germania: 330 + 105 magazine pentru copii + 15 magazine pentru femei - Belgia: 108 + 4 magazine pentru copii + 3 Shoe Shops - Luxemburg: 8 - Franta: 114 + 1 magazin pentru copii - Elvetia: 74 + 17 magazine pentru copii + 3 magazine Clockhouse - Spania: 84 + 24 magazine pentru copii - Portugalia: 28 + 6 magazine pentru copii - Austria: 78 + 52 magazine pentru copii + 1 magazin pentru femei + 7 magazine Clockhouse - Republica Ceha: 33 + 1 magazin pentru femei + 1 magazin Clockhouse - Ungaria: 35 - Polonia: 33 - Rusia: 10 - Slovacia: 4 - Turcia: 13 + 2 magazine pentru copii - Slovenia: 5 - Italia: 1 magazin pentru copii - Romania: 2 - Infiintata in 1841 - 34.000 angajati - Peste 100 stilisti lucreaza cu 300 achizitori - 900 furnizori care sunt supravegheati cu Socam - sediile operative se afla la Bruxelles si Dusseldorf - cifra de afaceri (2002): 2,81 miliarde de euro - profit (2002): 107 milioane de euro. Acuzatii - exploatare, molestare sexuala si alte nereguli in fabricile furnizoare C&A se situeaza dupa KarstadtQuelle si Otto pe locul trei in comertul en-detail cu produsele textile din Germania. Desi numarul de filiale a crescut de la data aparitiei primei editii a "Cartii negre a firmelor de marca"(2001), numarul de angajati a scazut de la 35.000 la 30.000. In anul 1989 a aparut cartea "C&A - Gigantul mut", in care erau dezvaluite masivele incalcari ale drepturilor omului savarsite de concern, fapt care a dus in Olanda la aparitia Campaniei "Haine Curate" (Clean Clothes Campaign). La presiunea consumatorilor, concernul a adoptat un cod de conduita si a acceptat controlarea firmelor sale furnizoare de catre organizatia "Socam" infiintata in anul 1996, dar care este finantata de familia Brenninkmeyer si, deci, nu este independenta. Desi codul de conduita se refera la toate produsele si subfilialele firmei C&A, organizatiile de protectie a drepturilor omului critica faptul ca libertatea de asociere este garantata numai partial. C&A si-a intrerupt legaturile de afaceri cu numerosi furnizori, dupa ce propria institutie de control Socam a descoperit nereguli in activitatea acestora. Daca firma C&A se conformeaza propriilor reguli cu privire la angajati, nu se cunoaste. De la sfarsitul anului 1999, C&A administreaza un centru de pregatire profesionala pentru fostii muncitori copii din India. Insa costurile anuale in valoare de 40.900 de euro investite in acest scop devin ridicole daca se observa cat de mari sunt prejudiciile sociale cauzate deja numeroaselor locuri de productie. Astfel, in anul 2000, Campania "Haine Curate" a stabilit faptul ca, in doua locuri de productie din Indonezia, muncitorii erau obligati sub sanctiunea unor amenzi considerabile sa presteze ore suplimentare. Muncitoarele erau inchise, in ciuda protestelor, si molestate sexual, iar in cazul unei sarcini erau concediate iar la reintoarcere erau platite mai prost. In afara de acestea, daca isi luau liber in preioada menstruatiei, lucru prevazut in legislatie, muncitoarelor indoneziene li se retinea din salariu. Nici macar o singura data nu s-a platit salariul minim garantat. Raportul vorbeste despre un salariu pe zi de 80 de centi, fara plata orelor suplimentare, si despre timp de ucru de pna la 80 de ore pe saptamana. Pe langa acestea se vorbeste si despre copii sub 15 ani, care sunt obligati sa lucreze tot atatea ore ca si ceilalti muncitori. Concernul sustinea ca intreprinderile verificate nu (mai) sunt furnizori ai C&A. Legatura cu concernul din perioada in care s-a efectuat verificarea putea fi insa dovedita cu ajutorul etichetelor cu sigla C&A de pe piesele de imbracaminte produse. In Cambodgia, salariile extrem de mici platite in 69 de firme furnizoare ale cncernelor C&A, Nike, Gap, Ralph Lauren si Calvin Klein au dus in iunie 2000 la o greva de mai multe zile. Muncitoarele au cerut cresterea salariilor minime de la 45 la 78 de euro. Costurile de productie ar fi crescut doar cu 2,8 procente. Conform organizatiei Cambodian Labor, costurile de trai ale unei familii medii din capitala cambodgiana Phnom Penh se ridica la 212 euro.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).