Condiții de Producție Cinstite pentru Colaboratori Potriviți

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 2024
Mărime: 43.89KB (arhivat)
Publicat de: Noris Leonte
Puncte necesare: 6
UNIVERSITATEA „LUCIAN BLAGA” DIN SIBIU FACULTATEA DE ŞTIINŢE ECONOMICE MASTER: Comunicare în afaceri şi relaţii publice ale firmei

Extras din referat

Filozofia

C&A este o companie cu valori care sunt valabile şi în viaţa familială. În calitate de companie privată, îşi stabilesc pe termen lung obiectivele companiei şi relaţiile de afaceri. Menţin relaţii durabile la toate nivelurile - cu clienţii, cu angajaţii şi cu furnizorii lor şi cu toate celelalte persoane cu care colaborează zilnic. În acelaşi timp, se află în concurenţă şi cu alte companii. De aceea, pentru ei este foarte important să fie competitivi pe piaţă şi să activeze cu răspundere în domeniu.

Angajamentul

Clientul se află întotdeauna pe primul loc. C&A oferă clientului modă de calitate bună şi la preţuri avantajoase. Acest lucru nu este valabil numai pentru vânzările importante, ci şi pentru întreaga paletă de produse – de la modern la clasic. Astfel, pot să satisfacă (rapid) orice gust şi (rapid) orice dorinţă. Abordarea lor se bazează pe o idee centrală: doresc să aibă clienţi, angajaţi, furnizori şi parteneri mulţumiţi.

Conduita se bazează pe respectul reciproc. Acesta este motto-ul companiei, aceasta este deviza activităţii ei, care se dovedeşte a fi corectă de peste 150 ani.

Date şi evenimente

C&A este casa de modă pentru întreaga familie.

10 mărci exclusive de la Clockhouse până la Westbury şi Your Sixth Sense.

1084 filiale + 213 magazine pentru copii + 17 magazine pentru femei + 11 magazine Clockhouse +3 Shoe Shops în 18 state europene:

- Olanda: 125 + 1 magazin pentru copii

- Germania: 330 + 105 magazine pentru copii + 15 magazine pentru femei

- Belgia: 108 + 4 magazine pentru copii + 3 Shoe Shops

- Luxemburg: 8

- Franţa: 114 + 1 magazin pentru copii

- Elveţia: 74 + 17 magazine pentru copii + 3 magazine Clockhouse

- Spania: 84 + 24 magazine pentru copii

- Portugalia: 28 + 6 magazine pentru copii

- Austria: 78 + 52 magazine pentru copii + 1 magazin pentru femei + 7 magazine Clockhouse

- Republica Cehă: 33 + 1 magazin pentru femei + 1 magazin Clockhouse

- Ungaria: 35

- Polonia: 33

- Rusia: 10

- Slovacia: 4

- Turcia: 13 + 2 magazine pentru copii

- Slovenia: 5

- Italia: 1 magazin pentru copii

- România: 2

- Înfiinţată în 1841

- 34.000 angajaţi

- Peste 100 stilişti lucrează cu 300 achizitori

- 900 furnizori care sunt supravegheaţi cu Socam

- sediile operative se află la Bruxelles şi Düsseldorf

- cifră de afaceri (2002): 2,81 miliarde de euro

- profit (2002): 107 milioane de euro.

Acuzaţii – exploatare, molestare sexuală şi alte nereguli în fabricile furnizoare

C&A se situeaza dupa KarstadtQuelle si Otto pe locul trei in comertul en-detail cu produsele textile din Germania. Desi numarul de filiale a crescut de la data aparitiei primei editii a “Cartii negre a firmelor de marca”(2001), numarul de angajati a scazut de la 35.000 la 30.000. In anul 1989 a aparut cartea “C&A – Gigantul mut”, in care erau dezvaluite masivele incalcari ale drepturilor omului savarsite de concern, fapt care a dus in Olanda la aparitia Campaniei “Haine Curate” (Clean Clothes Campaign). La presiunea consumatorilor, concernul a adoptat un cod de conduita si a acceptat controlarea firmelor sale furnizoare de catre organizatia “Socam” infiintata in anul 1996, dar care este finantata de familia Brenninkmeyer si, deci, nu este independenta. Desi codul de conduita se refera la toate produsele si subfilialele firmei C&A, organizatiile de protectie a drepturilor omului critica faptul ca libertatea de asociere este garantata numai partial.

C&A si-a intrerupt legaturile de afaceri cu numerosi furnizori, dupa ce propria institutie de control Socam a descoperit nereguli in activitatea acestora. Daca firma C&A se conformeaza propriilor reguli cu privire la angajati, nu se cunoaste. De la sfarsitul anului 1999, C&A administreaza un centru de pregatire profesionala pentru fostii muncitori copii din India. Insa costurile anuale in valoare de 40.900 de euro investite in acest scop devin ridicole daca se observa cat de mari sunt prejudiciile sociale cauzate deja numeroaselor locuri de productie.

Astfel, in anul 2000, Campania “Haine Curate” a stabilit faptul ca, in doua locuri de productie din Indonezia, muncitorii erau obligati sub sanctiunea unor amenzi considerabile sa presteze ore suplimentare. Muncitoarele erau inchise, in ciuda protestelor, si molestate sexual, iar in cazul unei sarcini erau concediate iar la reintoarcere erau platite mai prost. In afara de acestea, daca isi luau liber in preioada menstruatiei, lucru prevazut in legislatie, muncitoarelor indoneziene li se retinea din salariu. Nici macar o singura data nu s-a platit salariul minim garantat. Raportul vorbeste despre un salariu pe zi de 80 de centi, fara plata orelor suplimentare, si despre timp de ucru de pna la 80 de ore pe saptamana. Pe langa acestea se vorbeste si despre copii sub 15 ani, care sunt obligati sa lucreze tot atatea ore ca si ceilalti muncitori.

Concernul sustinea ca intreprinderile verificate nu (mai) sunt furnizori ai C&A. Legatura cu concernul din perioada in care s-a efectuat verificarea putea fi insa dovedita cu ajutorul etichetelor cu sigla C&A de pe piesele de imbracaminte produse.

In Cambodgia, salariile extrem de mici platite in 69 de firme furnizoare ale cncernelor C&A, Nike, Gap, Ralph Lauren si Calvin Klein au dus in iunie 2000 la o greva de mai multe zile. Muncitoarele au cerut cresterea salariilor minime de la 45 la 78 de euro. Costurile de productie ar fi crescut doar cu 2,8 procente. Conform organizatiei Cambodian Labor, costurile de trai ale unei familii medii din capitala cambodgiana Phnom Penh se ridica la 212 euro.

Preview document

Condiții de Producție Cinstite pentru Colaboratori Potriviți - Pagina 1
Condiții de Producție Cinstite pentru Colaboratori Potriviți - Pagina 2
Condiții de Producție Cinstite pentru Colaboratori Potriviți - Pagina 3
Condiții de Producție Cinstite pentru Colaboratori Potriviți - Pagina 4
Condiții de Producție Cinstite pentru Colaboratori Potriviți - Pagina 5
Condiții de Producție Cinstite pentru Colaboratori Potriviți - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Conditii de Productie Cinstite pentru Colaboratori Potriviti.doc

Ai nevoie de altceva?