Concurența

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 2020
Mărime: 17.28KB (arhivat)
Publicat de: Pamfil Feraru
Puncte necesare: 3

Extras din referat

Concurenţa reprezintă un fenomen deosebit de important pentru viaţa economică, dar şi pentru viaţa socială, deoarece ea reprezintă factorul motor care motivează, atât afacerile, cât si existenţa oamenilor.

Concurenţa este privită ca o rivalitate sau o întrecere într-un anumit domeniu de activitate. Conform dicţionarului explicativ al limbii române, concurenţa reprezintă: “o rivalitate comercială, lupta dusă cu mijloace economice între industriaşi, comercianţi, monopoluri, ţări etc. pentru acapararea pieţei, desfacerea unor produse, clientelă şi pentru obţinerea unor câştiguri cât mai mari”.

Concurenţa sau competiţia presupune existenţa a două sau mai multe întreprinderi care activează în cadrul unei pieţe pentru atragerea unui număr cât mai mare de clienţi în vederea atingerii unor obiective propuse. Ca urmare, concurenţa îi determină pe agenţii economici să se orienteze către consumatori, mai precis către nevoile acestora, încercând să le satisfacă cât mai bine prin oferirea unor produse sau servicii diferenţiate faţă de cele ale celorlalţi competitori. Acest lucru presupune adoptarea unui anumit comportament concurenţial, comportament care se manifestă în relaţiile de concurenţă existente într-un domeniu de activitate sau într-o piaţă.

Deoarece concurenţa se manifestă, atât pe plan naţional, cât şi pe plan internaţional, ea a fost definită şi reglementată de către Organizaţia de Cooperare Economică şi de Dezvoltare (OECD), organism internaţional ce militează pentru crearea unui climat economic şi de afaceri optim pentru statele membre, astfel: “concurenţa exprimă situaţia de pe o piaţă în care firme sau vânzători se luptă în mod independent pentru a câştiga clientela cumpărătorilor, în scopul de a atinge un obiectiv economic, de exemplu, profituri, vânzări şi/sau împărţirea pieţei. În acest context, concurenţa este adesea echivalentă cu rivalitatea. Această rivalitate poate să se refere la preţuri, calitate, servicii sau combinaţii ale acestor sau altor factori pe care clienţii îi preţuiesc”.

Competiţia este un mijloc eficient de a elimina profiturile excedentare realizate de către unii agenţi economici, de a aloca resursele pentru anumite utilizări necesare societăţii, de a determina firmele să producă bunuri de calitate la costuri reduse şi în cantităţile dorite de consumatori, de a stimula introducerea inovaţiilor tehnologice. De aceea, competiţia trebuie văzută ca un proces dinamic cu efecte benefice asupra economiei în ansamblul său.

Economistul Alfred Marshall a ridicat o problemă ce a fost larg dezbătută de către teoreticieni şi anume, definirea conceptului de “concurenţă pură” şi cel de “concurenţă perfectă”. Astfel, dacă primul concept se referă la existenţa unui număr mare de producători în cadrul pieţei analizate, cel de-al doilea presupune şi condiţia suplimentară a unei intrări libere pe piaţă.

Preview document

Concurența - Pagina 1
Concurența - Pagina 2
Concurența - Pagina 3
Concurența - Pagina 4
Concurența - Pagina 5
Concurența - Pagina 6
Concurența - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Concurenta.docx

Alții au mai descărcat și

Analiza concurenților pe piață

CAPITOLUL 1 PIAŢA ÎNTREPRINDERII 1.1 CONŢINUTUL ŞI FORME DE MANIFESTARE ALE PIEŢEI Piaţa este o categorie economică specifică producţiei de...

Strategia de Piață și Mixul de Marketing

1. Conţinutul şi locul strategiei de piaţă Adoptarea conceptului de marketing de către o întreprindere presupune, între altele, utilizarea unui...

Piața întreprinderii

1. Definirea și conținutul pieței întreprinderii. Piața poate fi definită drept: “sfera economică în care producția (de bunuri materiale și...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Concurența pe Piața de Autoturisme în România

Productia, piata si concurenta în domeniul autoturismelor din România se afla înca de la începuturile lor sub influenta exigentelor interne si,...

Analiza și Cercetarea Concurențiilor Întreprinderii Elko pe Piața IT

Concurenta reprezinta un fenomen deosebit de important pentru sanatatea unei economii, intrucat ea genereaza motive pentru ca actorii unei piete sa...

Evaluarea Ofertei de Produse și Servicii a Concurenților

Argument Concurenţii sunt întreprinderi similare care urmaresc să satisfacă aceleaşi nevoi ale clienţilor, fiind percepute de către consumatori ca...

Microeconomie - concurența

1. Concurenta-trasatura esentiala a economiei de piata Manifestarea cererii si ofertei se bazeaza pe libera initiativa. Forma activa a liberei...

Concurența de oligopol

1. INTRODUCERE Relatiile dintre agentii economici pe piata, în functie de interesele lor, constituie un sistem economic de concurenta, în care...

Piața și concurența cafelei

Introducere 1.1 economia si concurenta De-a lungul evolutiei sale istorice, stiinta a cautat sa analizeze fenomenele complexe cu ajutorul...

Piața și concurența

Conceptul de structura a pietei Structura unei piete se defineste in fuctie de numarul si marimea firmelor, natura produsului si usurinta intrarii...

Infracțiuni privind concurența comercială

1. Cadrul general al reglementarii. 1.1.Consideratii generale.Concurenta este un element definitoriu al economiei de piata si reprezinta motorul...

Ai nevoie de altceva?