Comunicații de Marketing cu Piața

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 3291
Mărime: 33.80KB (arhivat)
Puncte necesare: 6

Cuprins

  1. Cap. 1 Metode şi tehnici de promovare
  2. 1.1 Comunicarea şi promovarea in marketing.3
  3. 1.2.Comunicarea şi promovarea în marketing .4
  4. Cap. 2 Tehnici promoţionale.4
  5. 2.1. Publicitatea.5
  6. 2.2.Promovarea vânzărilor .6
  7. 2.3.Relaţiile publice.7
  8. 2.4 Vânzarea personală .7
  9. Cap. 3Tehnici de comunicare cu clienţii .8

Extras din referat

CAPITOLUL I METODE ŞI TEHNICI DE PROMOVARE

1.1. Comunicarea şi promovarea in marketing

Politica de marketing, care determină un anumit „stil” şi o anumită „manieră” propriede acţiune a firmei, presupune în primul rând alegerea unei strategii de piaţă în concordanţă curesursele întreprinderii şi cu particularităţile pieţei pe care întreprinderea acţionează şi abia apoistabilirea structurii, dimensiunilor, şi modului în care va evolua producţia (politica de produs),stabilirea modului de vânzare a produselor (politica de distribuţie), stabilirea preţurior corespunzătoare pentru produsele realizate (politica de preţ) şi nu în ultimul rând o permanentăcomunicare cu piaţa prin intermediul unor activităţi specifice, folosind mijloace de acţiunefoarte diferse (politica promoţională). Această ultimă componentă a politicii de marketing afirmei este foarte importantă pentru că ea asigură de fapt legătura permanentă a firmei cu piaţape care aceasta acţionează. Fără această legătură permanentă (recepţionarea şi transmiterea deinformaţii), politica de marketing a firmei este sortită eşecului, iar firma va disparea de pe piaţă.O problemă importantă în această direcţie este eficienţa cu care se realizează acest schimb deinformaţii, această comunicaţie între firmă şi piaţă, dat fiind faptul că firma trebuie să obţină unanumit rezultat faţă de resursele alocate pentru realizarea acestui proces.Este foarte clar că, în condiţiile actuale ale dinamismului economico-social, prezenţa cusucces a unei firme pe piaţă este din ce în ce mai dificilă.

Concurenţa este foarte puternică înmarea majoritate a domeniilor de activitate, astfel încât pentru a supravieţui şi a se dezvolta,firma trebuie să-şi cunoască bine piaţa pe care acţionează. Pentru a realiza acest lucru, firmatrebuie să comunice cu piaţa, trebuie să-şi informeze potenţialii clienţi despre existenţa ei,despre modalităţile în care produsele şi serviciile pe care le oferă pot intra în posesia acestora.În acelaşi timp, întreprinderea trebuie să recepţioneze informaţii de la aceşti potenţiali clienţi cuprivire la rezultatele produse în procesul de comunicaţie în vederea îmbunătăţirii permanente apropriei activităţii. Pentru întreprinderea modernă, ca dealtfel pentru orice tip de organizaţie, comunicaţiade marketing reprezintă o componentă de bază a activitaţii de marketing.

Din punct de vedere etimologic, substantivul comunicare provine din latinescul comunication, care inseamnă împartaşire, conversaţie; de asemenea, verbul a comunica provinedin latinescul comunico, al cărui înţeles este de a face comun, a împărtăşi (cuiva), a fi înlegatură (cu). Prin urmare, comunicarea – definită în Dicţionarul explicativ al limbii romane(DEX) ca fiind acţiunea de a comunica şi rezultatul ei- reprezintă demersul de a face comun, dea împărtaşi idei, gânduri, informaţii, atitudini. Aceasta presupune ca emiţătorul şi receptorulmesajului să se găsească pe un teritoriu comun, astfel încât între aceştia să se stabilească olegătură reală, cu dublu sens.

1.2.Comunicarea şi promovarea în marketing

În prezent, comunicaţiile contribuie în mod decisiv la gestionarea procesului decumpărare, acoperind nu numai etapele de prevânzare şi vânzare, ci şi cele de postvânzare şiconsum. Procesul de comunicare managerială reprezintă, dealtfel, suportul realizarii mai ales auneia dintre cele cinci funcţii ale mamagementului , şi anume coordonarea. Comunicaţiile de marketing , în schimb, au un rol ceva mai specific, contribuind la atingerea obiectivelor prevăzute în planurile de marketing ale organizaţiei.În prezent, literatura de specialitate nu oferă un punct de vedere care să indiceunanimitate opiniilor cu privire la conţinutul comunicaţiei de marketing.Astfel, unii autori pun semn de egalitate între comunicaţia de marketing şi promovare.Potrivit lui Michael Ray, comunicaţia de marketing reprezintă un mix format din patruelemente (publicitate, vânzari personale, promovarea vânzărilor şi relaţii publice).

Prin urmare comunicarea de marketing se poate realiza în mod concret prin intermediula două categorii de tehnici:tehnici de comunicare promoţională, presupunand acţiuni cucaracter temporar, ce se desfăşoară în cadrul unor companii şi

tehnici de comunicare continuă, incluzând demersurile menite să asigure o comunicare neîntreruptă cu publicul vizat.În cazul comunicării promoţionale, mesajele emise de anunţător diferă de la o campaniela alta, în funcţie de obiectivele urmărite. În plus, tehnica promoţională utilizată, ca şi mediulde transmitere a mesajului fac ca aceasta din urmă să îmbrace forme concrete extrem dediverse.În ceea ce priveşte comunicarea continuă, apreciem că aceasta se bazează pe elementerelativ stabile, imprimând mesajului transmis un caracter constant.

Bibliografie

1.Nicolaescu, Ovidiu, Verboncu, Ion – Management, Ediţia a III-a, Editura Economică, Bucureşti, 1999

2.Florescu, C. (coordonator) – Marketing , Editura Marketer, Bucureşti, 1992

3. Elenea Botezat, Ciprian Beniamin Benea -Comunicarea şi negocierea în afaceri, Editura Universităţii, Oradea, 2010

4. Elena Botezat – Bazele marketingului, Editura Universităţii, Oradea, 2010

Preview document

Comunicații de Marketing cu Piața - Pagina 1
Comunicații de Marketing cu Piața - Pagina 2
Comunicații de Marketing cu Piața - Pagina 3
Comunicații de Marketing cu Piața - Pagina 4
Comunicații de Marketing cu Piața - Pagina 5
Comunicații de Marketing cu Piața - Pagina 6
Comunicații de Marketing cu Piața - Pagina 7
Comunicații de Marketing cu Piața - Pagina 8
Comunicații de Marketing cu Piața - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Comunicatii de Marketing cu Piata.docx

Alții au mai descărcat și

Strategia comunicațională comercială - batonul de ciocolată Rom

Motivatia alegerii strategiei batonului de ciocolata ROM Echipa formata din Eliza Cosman, Roxana Draghici, Mirel Jarnea si Valentin Bucur a optat...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Promovarea Serviciilor de S.C.Romtrans S.A.

Cuvant inainte In ultima peritoada, marile piete pierd teren în favoarea dezvoltarii pietelor specializate, situate pe arii mai restrânse care...

Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru mărcile Milka și Heidi

I. Elemente definitorii ale pietei ciocolatei 1. Caracterizare generala Ciocolata este un produs obtinut prin amestecarea si maruntirea fina a...

Evoluția vânzărilor la Kenvelo

PROMOVAREA VANZARILOR – CONCEPT, INSTRUMENTE SI MODALITATI DE IMPLEMENTARE 1.1. Locul promovarii vanzarilor in structura activitatii promotionale...

Studiu de Caz privind Comunicarea de Marketing pe Piața Berii în România

CAPITOLUL 1 INTRODUCERE ÎN COMUNICAREA DE MARKETING. 1.1. ISTORICUL COMUNICARII DE MARKETING Comunicarea este un proces ale carui origini sunt...

Analiză comparativă a publicității pentru mărcile Red Bull și Burn

I. Elemente definitorii ale pietei de bauturi energizante 1. Caracterizarea principala 1.1 Dimensiunile pietei Piata bauturilor energizante pe...

Comunicarea de Marketing pentru Marca Milka pe Piața din România

Analiza comunicării de marketing pentru marca MILKA în perioada 2011 – 2012 1.1 Prezentarea succintă a companiei care deţine în portofoliu marca...

Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru mărcile Milka și Heidi

I. Elementele definitorii ale pietei ciocolatei 1.Caracterizare generala Istoria ciocolatei incepe inca din 250-900 I.H., cand maiasii utilizau...

Analiza comparativă de marketing a mărcilor Milka și Heidi

1.EMITATORUL Kraft Foods este o companie americană din industria alimentară, care a fost cumpărată în 1988 pentru 12,9 miliarde $ de Philip Morris...

Ai nevoie de altceva?