Comunicatii de Marketing cu Piata

Cuprins referat Cum descarc?

Cap. 1 Metode si tehnici de promovare
1.1 Comunicarea si promovarea in marketing.3
1.2.Comunicarea si promovarea in marketing .4
Cap. 2 Tehnici promotionale.4
2.1. Publicitatea.5
2.2.Promovarea vanzarilor .6
2.3.Relatiile publice.7
2.4 Vanzarea personala .7
Cap. 3Tehnici de comunicare cu clientii .8


Extras din referat Cum descarc?

CAPITOLUL I METODE SI TEHNICI DE PROMOVARE
1.1. Comunicarea si promovarea in marketing
Politica de marketing, care determina un anumit ,,stil" si o anumita ,,maniera" propriede actiune a firmei, presupune in primul rand alegerea unei strategii de piata in concordanta curesursele intreprinderii si cu particularitatile pietei pe care intreprinderea actioneaza si abia apoistabilirea structurii, dimensiunilor, si modului in care va evolua productia (politica de produs),stabilirea modului de vanzare a produselor (politica de distributie), stabilirea preturior corespunzatoare pentru produsele realizate (politica de pret) si nu in ultimul rand o permanentacomunicare cu piata prin intermediul unor activitati specifice, folosind mijloace de actiunefoarte diferse (politica promotionala). Aceasta ultima componenta a politicii de marketing afirmei este foarte importanta pentru ca ea asigura de fapt legatura permanenta a firmei cu piatape care aceasta actioneaza. Fara aceasta legatura permanenta (receptionarea si transmiterea deinformatii), politica de marketing a firmei este sortita esecului, iar firma va disparea de pe piata.O problema importanta in aceasta directie este eficienta cu care se realizeaza acest schimb deinformatii, aceasta comunicatie intre firma si piata, dat fiind faptul ca firma trebuie sa obtina unanumit rezultat fata de resursele alocate pentru realizarea acestui proces.Este foarte clar ca, in conditiile actuale ale dinamismului economico-social, prezenta cusucces a unei firme pe piata este din ce in ce mai dificila. 
Concurenta este foarte puternica inmarea majoritate a domeniilor de activitate, astfel incat pentru a supravietui si a se dezvolta,firma trebuie sa-si cunoasca bine piata pe care actioneaza. Pentru a realiza acest lucru, firmatrebuie sa comunice cu piata, trebuie sa-si informeze potentialii clienti despre existenta ei,despre modalitatile in care produsele si serviciile pe care le ofera pot intra in posesia acestora.In acelasi timp, intreprinderea trebuie sa receptioneze informatii de la acesti potentiali clienti cuprivire la rezultatele produse in procesul de comunicatie in vederea imbunatatirii permanente apropriei activitatii. Pentru intreprinderea moderna, ca dealtfel pentru orice tip de organizatie, comunicatiade marketing reprezinta o componenta de baza a activitatii de marketing.
Din punct de vedere etimologic, substantivul comunicare provine din latinescul comunication, care inseamna impartasire, conversatie; de asemenea, verbul a comunica provinedin latinescul comunico, al carui inteles este de a face comun, a impartasi (cuiva), a fi inlegatura (cu). Prin urmare, comunicarea - definita in Dictionarul explicativ al limbii romane(DEX) ca fiind actiunea de a comunica si rezultatul ei- reprezinta demersul de a face comun, dea impartasi idei, ganduri, informatii, atitudini. Aceasta presupune ca emitatorul si receptorulmesajului sa se gaseasca pe un teritoriu comun, astfel incat intre acestia sa se stabileasca olegatura reala, cu dublu sens.
1.2.Comunicarea si promovarea in marketing 
In prezent, comunicatiile contribuie in mod decisiv la gestionarea procesului decumparare, acoperind nu numai etapele de prevanzare si vanzare, ci si cele de postvanzare siconsum. Procesul de comunicare manageriala reprezinta, dealtfel, suportul realizarii mai ales auneia dintre cele cinci functii ale mamagementului , si anume coordonarea. Comunicatiile de marketing , in schimb, au un rol ceva mai specific, contribuind la atingerea obiectivelor prevazute in planurile de marketing ale organizatiei.In prezent, literatura de specialitate nu ofera un punct de vedere care sa indiceunanimitate opiniilor cu privire la continutul comunicatiei de marketing.Astfel, unii autori pun semn de egalitate intre comunicatia de marketing si promovare.Potrivit lui Michael Ray, comunicatia de marketing reprezinta un mix format din patruelemente (publicitate, vanzari personale, promovarea vanzarilor si relatii publice).
Prin urmare comunicarea de marketing se poate realiza in mod concret prin intermediula doua categorii de tehnici:tehnici de comunicare promotionala, presupunand actiuni cucaracter temporar, ce se desfasoara in cadrul unor companii si
tehnici de comunicare continua, incluzand demersurile menite sa asigure o comunicare neintrerupta cu publicul vizat.In cazul comunicarii promotionale, mesajele emise de anuntator difera de la o campaniela alta, in functie de obiectivele urmarite. In plus, tehnica promotionala utilizata, ca si mediulde transmitere a mesajului fac ca aceasta din urma sa imbrace forme concrete extrem dediverse.In ceea ce priveste comunicarea continua, apreciem ca aceasta se bazeaza pe elementerelativ stabile, imprimand mesajului transmis un caracter constant.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicatii de Marketing cu Piata.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1.Nicolaescu, Ovidiu, Verboncu, Ion - Management, Editia a III-a, Editura Economica, Bucuresti, 1999
2.Florescu, C. (coordonator) - Marketing , Editura Marketer, Bucuresti, 1992
3. Elenea Botezat, Ciprian Beniamin Benea -Comunicarea si negocierea in afaceri, Editura Universitatii, Oradea, 2010
4. Elena Botezat - Bazele marketingului, Editura Universitatii, Oradea, 2010


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!