Comunicarea de marketing și relația cu strategia de marketing

Extras din referat Cum descarc?

Pentru inceput voi aduce cateva argumente prin care sa arat importanta marketingului si a comunicarea de marketing.
Asa cum precizeaza si Kotler la inceputul anilor '80 ''marketingul este functia comerciala care identifica nevoile si cererile curente nesatisfacute, defineste si apreciaza dimensiunea acestora, hotaraste care piete ar putea fi cel mai bine definite de organizatie si decide asupra produselor, serviciilor si programelor utile aprovizionarii acestora. Cu alte cuvinte, marketingul reprezinta legatura dintre nevoile societatii si structua raspunsului industrial al acesteia.'' Pe scurt, marketingul reprezinta cheia in satisfacerea nevoilor si dorintelor omenesti.
Managerii serviciului de marketing au doua responsabilitati paralele. Pe de o parte, ei trebuie sa ia decizii operationale privind implementrea unor programe de marketing pe termen scurt. Pe de alta parte, ei trebuie sa ofere o contributie vitala la elaborarea deciziilor strategice, menite sa orienteze evolutia viitoare a companiei si sa-i asigure supravietuirea pe termen lung, atunci cand aceasta se confrunta cu schimbari de natura sociala, tehnologica, de mediu si, mai ales, concurentiala. O buna organizare a activitatii de marketing, trebuie sa corespunda cerintelor proceselor decizionale si sa ofere un bun teren atat pentru deciziilor strategice, cat si pentru cele operative.
Inainte de a discuta despre strategiile de marketing este nevoie sa avem o viziune de ansamblu asupra comunicarii de marketing in general. Este nevoie sa vedem conceptul de "comunicare de marketing" in stransa legatura cu mixul de marketing.
La inceput comunicarea de marketing a fost considerata ca fiind un mix format din patru elemente (publicitate, vanzari personale, promovarea vanzarilor si relatii publice) sau din mesaje specifice elaborate pentru a evoca anumite opinii, sentimente sau comportamente; comunicarea de marketing corespunde unei anumite situatii si face parte din mixul de marketing alaturi de produs, pret si distributie. Aceasta abordare este una simplista prin care practic se pune egal intre conceptul de "comunicare de marketing" si promovare.
Insa comunicarea de marketing reprezinta un concept mai complex, care inglobeaza promovarea. Astfel, comunicarea de marketing are mai multe componente, ce reprezinta "ingredientele mixului de marketing":
-  Planificarea produsului/serviciului;
-  Pretul;
-  Marca;
-  Publicitatea;
-  Relatiile publice;
-  Colectarea datelor si analiza.
Si astfel apar strategiile de marketing, fiecare marketer, indiferent de domeniul din care face parte, trebuie sa isi construiasca anumite strategii, in ceea ce priveste ,,ingredientele mixului de marketing", pentru a putea ajunge la rezultatele dorite de el, cat si de compania/multinationala in care lucreaza.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicarea de marketing si relatia cu strategia de marketing.docx

Imagini din acest referat Cum descarc?

Bibliografie

-  Michael, J.T., (versiunea romaneasca - 1998), Manual de Marketing (Trad. Cristina Ionita & Dorina Oprea), Bucuresti: CODECS
-  Godin, S., (2007), Vaca MOV -  Transorma-ti afacerea prin idei remarcabile (Trad. Ruxandra Aldea, Bogdan Barbu, Adriana Badescu, Cristina Buzea, Tatiana Cherea, carmen Dogaru etc.), Bucuresti: BRANDBUILDERS
-  Alexandra, Z., (2014), Marketing muzeal pentru nonmarketeri, Busuresti: TRITONIC
-  http://www.ionut-ciurea.com/ro/articole/afaceri_business/strategii_advertising_publicitate_comunicare_marketing.shtml (accesat la data de 11.12.2016)
-  http://www.zf.ro/ (accesat la data de 10.12.2016)


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!