Comportamentul Consumatorului - Spaghetti Baneasa

Extras din referat Cum descarc?

Puternic concurentiala, piata pastelor fainoase din Romania se afla in plin proces de maturizare si evolueaza in sensul dezvoltarii produselor de calitate, accentul punandu-se pe noutate si pe valoarea produsului.
Aceasta piata este una in valoare de aproximativ 75 milioane euro si cu o productie de 58.000 tone pe an. Din totalul pietei pastelor fainoase, spaghetele sunt a doua categorie de paste ca volum de vanzare cu o cota de 22,4%, in scadere fata de anul trecut cu 3,1%. Cele normale (fara oua) detin peste 90% din piata de spaghete, in timp ce spaghetele cu oua acopera pana la 10%, din aceasta. 
Din anul 1995 romanul de rand a trecut de la o cantitate de 1,5 kg de spaghetti consumate pe an la 1,95 kg pe an in 2000, in prezent consumandu-se in medie circa 2,8-3kg de spaghete pe an. Acest trend in crestere se va mentine si in perioada urmatoare, consumul anual de spaghete urmand sa ajunga la 10 kg pe cap de locuitor, la orizontul anului 2014. Daca extindem comparatiile la intervalul 1995-2014, atunci se poate observa ca, in doar 20 de ani, Romania va inregistra la consumul de spaghete o crestere cu peste 600%.
Explicatia cresterii constante a consumului de paste se regaseste atat in pretul mic al produselor - 35% din cetatenii din mediul rural cumpara spaghete cel putin o data pe saptamana, in timp ce in mediul urban frecventa cumpararii este de 25% - cat si in schimbarea obiceiurilor de consum ale romanilor. Acest lucru a fost posibil datorita cresterii numarului pizzeriilor si restaurantelor cu specific italian, pe de o parte, dar si influentei pe care au avut-o si o vor mai avea romanii care muncesc in strainatate (in special cei care muncesc in tarile mediteraneene, unde pastele sunt foarte apreciate), care se intorc acasa cu alte obiceiuri si preferinte culinare.
In Romania exista peste 30 de societati de panificatie care produc spaghete. Insa, cu o productie totala de doar 58.000 tone anual, Romania este la mare distanta de principalele tari producatoare si consumatoare de spaghete ca Franta, Germania, Spania sau Belgia, distanta care capata dimensiuni uriase daca ne raportam la liderul mondial, Italia, unde se produc anual 3 milioane de tone de spaghete.
Piata pastelor fainoase din Romania este dominata de zece producatori mari, din care noua sunt producatori locali si doar unul este strain. Cei zece jucatori produc impreuna 84% din volumul total al pastelor fainoase care sunt comercializate pe piata. Producatorul Baneasa este liderul vanzarilor de paste fainoase si de spaghete. Pe pozitia a doua se afla compania Pambac, iar pe locul trei Pangram Resita. Topul celor zece este completat de Arnos Prodcom, European Food, Private Label, Pan Group, Propast Iasi, Barilla Italia si Flour Mills Loulis. 
Dominatia producatorilor romani este evidenta, acestia avand aproximativ 98% din piata volumica si 96% din cea valorica. Din cotele de piata ale primilor trei jucatori rezulta ca acestia au aproximativ trei sferturi din piata (Baneasa - 27%, Pambac - 25%, Pangram Resita - 12%, Arnos Prodcom 8%), respectiv 72%. Ceilalti sase mari producatori controleaza 12% din piata, iar ultimele 16 procente sunt disputate de alti peste 20 de producatori si importatori.
Cap II - Prezentarea brandului ales si a marketingului produsului
Brandul Baneasa este leaderul pietei pastelor fainoase si cel mai bine distribuit brand la scara nationala, avand cea mai buna distributie in canalul supermarket. Conform studiilor ISRA Center Marketing Research - brandul Baneasa este cel mai apreciat si cel mai cunoscut brand de paste fainoase in intreaga piata din Romania.
Istoria marcii Baneasa incepe in anul 1984, cand se inaugureaza prima sectie de panificatie cu profil de fabricare a painii pe trei linii tunel si o unitate de micro productie.
Compania a renascut in 1996 prin cumpararea pachetului majoritar de catre Grupul de Firme Overseas si si-a restructurat, organizat si modernizat activitatea astfel: moara de grau, paste fainoase, panificatie, produse de panificatie si de patiserie.
Beneficiind de un program de investitii extrem de ambitios, compania Morarit Panificatie Baneasa S.A. a devenit in doar cativa ani una dintre cele mai mari si mai dinamice complexe integrate de morarit si panificatie din Romania.
Brandul Baneasa se remarca fata de celelalte marci prodcatoare de spaghete prin logoul distinctiv ce contine o moara de grau veche aflata pe un ogor insorit, fiind inconjurata de lanuri de grau galen-auriu ce cresc pe dealuri domoale. Aceste elemente traditionale plus sloganul "Pastele bine facute"al companiei fac ca brandul Baneasa sa fie perceput ca unul traditional, specific romanesc ce ofera produse de calitate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comportamentul Consumatorului - Spaghetti Baneasa.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!