Comportamentul consumatorului - Spaghetti Băneasa

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 3031
Mărime: 659.20KB (arhivat)
Publicat de: Florin Dan
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Adriana Manolica
Acest proiect a fost realizat pentru disciplina Comportamentul Consumatorului, semestrul 2, anul 2 in cadrul Facultatii de Economie si Administrarea Afacerilor, Universitatea Al.I.Cuza Iasi.

Extras din referat

Puternic concurenţială, piaţa pastelor făinoase din România se află în plin proces de maturizare şi evoluează în sensul dezvoltării produselor de calitate, accentul punându-se pe noutate şi pe valoarea produsului.

Această piaţă este una în valoare de aproximativ 75 milioane euro şi cu o producţie de 58.000 tone pe an. Din totalul pieţei pastelor făinoase, spaghetele sunt a doua categorie de paste ca volum de vânzare cu o cotă de 22,4%, în scădere faţă de anul trecut cu 3,1%. Cele normale (fara ouă) deţin peste 90% din piaţa de spaghete, în timp ce spaghetele cu ouă acoperă până la 10%, din aceasta.

Din anul 1995 românul de rând a trecut de la o cantitate de 1,5 kg de spaghetti consumate pe an la 1,95 kg pe an în 2000, în prezent consumându-se în medie circa 2,8-3kg de spaghete pe an. Acest trend în creştere se va menţine şi în perioada urmatoare, consumul anual de spaghete urmând sa ajungă la 10 kg pe cap de locuitor, la orizontul anului 2014. Daca extindem comparaţiile la intervalul 1995-2014, atunci se poate observa că, în doar 20 de ani, România va înregistra la consumul de spaghete o creştere cu peste 600%.

Explicatia creşterii constante a consumului de paste se regaseşte atât în preţul mic al produselor - 35% din cetăţenii din mediul rural cumpără spaghete cel puţin o dată pe saptămână, în timp ce in mediul urban frecvenţa cumpărării este de 25% - cât şi in schimbarea obiceiurilor de consum ale românilor. Acest lucru a fost posibil datorită creşterii numărului pizzeriilor şi restaurantelor cu specific italian, pe de o parte, dar şi influenţei pe care au avut-o şi o vor mai avea românii care muncesc în strainatate (în special cei care muncesc în ţările mediteraneene, unde pastele sunt foarte apreciate), care se intorc acasă cu alte obiceiuri şi preferinţe culinare.

În România există peste 30 de societăţi de panificaţie care produc spaghete. Însă, cu o producţie totală de doar 58.000 tone anual, România este la mare distanţă de principalele ţări producătoare şi consumatoare de spaghete ca Franţa, Germania, Spania sau Belgia, distanţă care capătă dimensiuni uriaşe daca ne raportăm la liderul mondial, Italia, unde se produc anual 3 milioane de tone de spaghete.

Piaţa pastelor făinoase din România este dominată de zece producatori mari, din care nouă sunt producatori locali şi doar unul este străin. Cei zece jucători produc împreuna 84% din volumul total al pastelor făinoase care sunt comercializate pe piaţă. Producătorul Baneasa este liderul vânzărilor de paste făinoase şi de spaghete. Pe poziţia a doua se află compania Pambac, iar pe locul trei Pangram Resita. Topul celor zece este completat de Arnos Prodcom, European Food, Private Label, Pan Group, Propast Iaşi, Barilla Italia si Flour Mills Loulis.

Dominaţia producătorilor români este evidentă, aceştia având aproximativ 98% din piaţa volumică şi 96% din cea valorica. Din cotele de piaţă ale primilor trei jucători rezultă că aceştia au aproximativ trei sferturi din piaţa (Baneasa - 27%, Pambac - 25%, Pangram Resita - 12%, Arnos Prodcom 8%), respectiv 72%. Ceilalti şase mari producători controlează 12% din piaţă, iar ultimele 16 procente sunt disputate de alţi peste 20 de producători şi importatori.

Cap II – Prezentarea brandului ales şi a marketingului produsului

Brandul Băneasa este leaderul pieţei pastelor făinoase şi cel mai bine distribuit brand la scară naţională, având cea mai bună distribuţie în canalul supermarket. Conform studiilor ISRA Center Marketing Research - brandul Băneasa este cel mai apreciat şi cel mai cunoscut brand de paste făinoase în intreaga piaţă din Romania.

Istoria mărcii Băneasa începe în anul 1984, când se inaugurează prima secţie de panificaţie cu profil de fabricare a pâinii pe trei linii tunel şi o unitate de micro producţie.

Compania a renăscut în 1996 prin cumpărarea pachetului majoritar de către Grupul de Firme Overseas şi şi-a restructurat, organizat şi modernizat activitatea astfel: moară de grâu, paste făinoase, panificaţie, produse de panificaţie şi de patiserie.

Beneficiind de un program de investiţii extrem de ambiţios, compania Morărit Panificaţie Băneasa S.A. a devenit în doar câtiva ani una dintre cele mai mari şi mai dinamice complexe integrate de morărit şi panificaţie din România.

Brandul Baneasa se remarcă faţă de celelalte mărci prodcătoare de spaghete prin logoul distinctiv ce conţine o moară de grâu veche aflată pe un ogor însorit, fiind înconjurată de lanuri de grâu galen-auriu ce cresc pe dealuri domoale. Aceste elemente tradiţionale plus sloganul “Pastele bine facute”al companiei fac ca brandul Băneasa să fie perceput ca unul tradiţional, specific românesc ce oferă produse de calitate.

Preview document

Comportamentul consumatorului - Spaghetti Băneasa - Pagina 1
Comportamentul consumatorului - Spaghetti Băneasa - Pagina 2
Comportamentul consumatorului - Spaghetti Băneasa - Pagina 3
Comportamentul consumatorului - Spaghetti Băneasa - Pagina 4
Comportamentul consumatorului - Spaghetti Băneasa - Pagina 5
Comportamentul consumatorului - Spaghetti Băneasa - Pagina 6
Comportamentul consumatorului - Spaghetti Băneasa - Pagina 7
Comportamentul consumatorului - Spaghetti Băneasa - Pagina 8
Comportamentul consumatorului - Spaghetti Băneasa - Pagina 9
Comportamentul consumatorului - Spaghetti Băneasa - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Comportamentul Consumatorului - Spaghetti Baneasa.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza Firmei SC BANEASA SA

Scopul proiectului Prin acest proiect, se urmareste realizarea unui studiu de piata asupra acceptului de catre populatia Romaniei a unor produse...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Cercetarea comportamentului consumatorului de iaurt

I Scopul cercetarii Studiul comportamentului de cumparare pentru iaurturi in randul populatiei din Bucuresti cu varsta intre 18-65 ani. II...

Ai nevoie de altceva?