Factorii care influenteaza comportamentul consumatorului Factorii culturali Cultura reprezinta ansamblul de valori fundamentale, perceptii, dorinte si comportamente invatate din familie si de la alte institutii importante. De exemplu, fiecare popor are diferite preparate traditionale pe care doreste sa le aseze pe masa de sarbatori. Craciunul in Franta: scoici, gasca, curcan cu garnitura de piure de castane sau de mere, branzeturi; desertul traditional al francezilor este prajitura Buturuga (La buche de Noel). Prajitura are un blat de vanilie si crema de ciocolata. Bauturi: diferite vinuri si sampanie. Prajitura Buturuga Craciunul in Italia: carne de porc sau de vita cu spanac, paste, salata sau mazare, Lo Zampone (picior de porc umplut cu carne si organe de porc tocate), Il Cotechino (un carnat cu aceeasi umplutura), Torrone (un soi de nuga cu nuci). Ca aperitive: prosciutto cu pepene galben si mozzarela. Craciunul in Spania: orezul, portocale, migdalele, nuci sau fructe uscate, peste, PAELLA (preparat din orez si fructe de mare sau din orez si legume). Craciunul in Grecia: curcan umplut, paine, placinte ovale. Prajituri traditionale de Craciun: Melomakaronas (insiropata cu miere), Kourabiedes (acoperita cu fulgi de zahar). Clasele sociale Sunt diviziuni relativ permanente si ordonate ierarhic dintr-o societate, ai caror membri au in comun valori, interese si comportamente similare. Acestea sunt determinate de venit, ocupatie, educatie, avere etc. Se constata ca prin consumul anumitor produse, indivizii isi demonstreaza apartenenta lor sau aspiratia catre o anume clasa sociala, ierarhia sociala evidentiindu-se si prin puterea de cumparare. Persoanele cu venituri mari cumpara din ce in ce mai mult, indiferent daca criza s-a instalat in lume sau nu. In schimb, clasa mijlocie si cea inferioara cheltuie in total mai putin decat clasa superioara a societatii, desi sunt mult mai numerosi. Pentru persoanele cu venituri mari, achizitionarea de cadouri de Craciun pentru cei dragi si pentru cunoscuti le este mult mai usoara, avand mai multi bani de cheltuit. Asa se face ca produsele de lux inca se mai cauta. Cadouri de lux de la Goldess - Pix placat cu aur de 24 de carate - Pix placat cu aur de 24 de carate si 1388 de Pietre Swarovski Diamant si Smarald - Mouse pentru laptop cristalizat cu 600 de Pietre Swarovski
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).