Comportamentul consumatorului în timpul sărbătorilor de iarnă

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 1057
Mărime: 88.42KB (arhivat)
Publicat de: Arcadian Petrea
Puncte necesare: 5
Academia de Studii Economice Facultatea de Marketing

Extras din referat

Factorii care influenţează comportamentul consumatorului

Factorii culturali

Cultura reprezintă ansamblul de valori fundamentale, percepţii, dorinţe şi comportamente învăţate din familie şi de la alte instituţii importante. De exemplu, fiecare popor are diferite preparate tradiţionale pe care doreşte să le aşeze pe masă de sărbători.

Crăciunul în Franţa: scoici, gâscă, curcan cu garnitură de piure de castane sau de mere, brânzeturi; desertul tradiţional al francezilor este prăjitura Buturuga (La buche de Noel). Prăjitura are un blat de vanilie şi cremă de ciocolată. Băuturi: diferite vinuri şi şampanie.

Prăjitura Buturuga

Crăciunul în Italia: carne de porc sau de vită cu spanac, paste, salată sau mazăre, Lo Zampone (picior de porc umplut cu carne şi organe de porc tocate), Il Cotechino (un cârnat cu aceeaşi umplutură), Torrone (un soi de nuga cu nuci). Ca aperitive: prosciutto cu pepene galben şi mozzarela.

Crăciunul în Spania: orezul, portocale, migdalele, nuci sau fructe uscate, peşte, PAELLA (preparat din orez şi fructe de mare sau din orez şi legume).

Crăciunul în Grecia: curcan umplut, pâine, plăcinte ovale. Prăjituri tradiţionale de Crăciun: Melomakaronas (insiropată cu miere), Kourabiedes (acoperită cu fulgi de zahăr).

Clasele sociale

Sunt diviziuni relativ permanente şi ordonate ierarhic dintr-o societate, ai căror membri au în comun valori, interese şi comportamente similare. Acestea sunt determinate de venit, ocupaţie, educaţie, avere etc.

Se constată că prin consumul anumitor produse, indivizii îşi demonstrează apartenenţa lor sau aspiraţia către o anume clasă socială, ierarhia socială evidenţiindu-se şi prin puterea de cumpărare.

Persoanele cu venituri mari cumpară din ce în ce mai mult, indiferent dacă criza s-a instalat în lume sau nu. În schimb, clasa mijlocie şi cea inferioară cheltuie în total mai puţin decât clasa superioară a societăţii, deşi sunt mult mai numeroşi.

Pentru persoanele cu venituri mari, achiziţionarea de cadouri de Crăciun pentru cei dragi şi pentru cunoscuţi le este mult mai ușoară, având mai mulţi bani de cheltuit. Aşa se face că produsele de lux încă se mai caută.

Cadouri de lux de la Goldess

- Pix placat cu aur de 24 de carate

- Pix placat cu aur de 24 de carate şi 1388 de Pietre Swarovski Diamant şi Smarald

- Mouse pentru laptop cristalizat cu 600 de Pietre Swarovski

Preview document

Comportamentul consumatorului în timpul sărbătorilor de iarnă - Pagina 1
Comportamentul consumatorului în timpul sărbătorilor de iarnă - Pagina 2
Comportamentul consumatorului în timpul sărbătorilor de iarnă - Pagina 3
Comportamentul consumatorului în timpul sărbătorilor de iarnă - Pagina 4
Comportamentul consumatorului în timpul sărbătorilor de iarnă - Pagina 5
Comportamentul consumatorului în timpul sărbătorilor de iarnă - Pagina 6
Comportamentul consumatorului în timpul sărbătorilor de iarnă - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Comportamentul Consumatorului in Timpul Sarbatorilor de Iarna.doc

Te-ar putea interesa și

Piața iaurtului din România

1.1. Laptele in antichitate : Cele mai vechi informatii despre productia de lapte si prelucrarea laptelui se refera la laptele de vaca. Ele ar...

Procesul decizional de cumpărare - iaurtul

Scurt istoric: Iaurtul îsi are originea în Asia sau în Europa de est si a aparut ca raspuns la nevoia de a conserva laptele peste cele câteva ore...

Comportamentul Consumatorilor în Timpul Sărbătorilor de Iarnă

Factorii care influenţează comportamentul consumatorului Factorii culturali Cultura reprezintă ansamblul de valori fundamentale, percepţii,...

Analiza comportamentului consumatorului organizațional

Analiza comportamentului cumparatorului organizational Comportamentul cumparatorului organizational, spre deosebire de cel al cumparatorului...

Iaurtul Danone

Capitolul 1 Prezentarea produsului 1.1. Date despre produs Scurt istoric: Iaurtul îşi are originea în Asia sau în Europa de est şi a apărut ca...

Comportamentul Consumatorului de Ciocolată

CAP. I Prezentarea produsului I.1. Scurt istoric al ciocoloatei Arborele de cacao a fost descoperit în urmă cu mai bine de 2000 de ani în...

Evaluarea calității iaurtului

Capitolul 1: Caracterizare generala iaurt 1.1. Originile iaurtului: Cuvantul “iaurt” vine din limba turca, cuvantul “youghurmak” avand...

Analiza pieței iaurtului

1.PRODUSUL Scurt istoric al iaurtului Gama sortimentala existenta pe piata Iaurtul îşi are originea în Asia sau în Europa de Est şi a apărut ca...

Ai nevoie de altceva?