Comportamentul Consumatorului de Vin Murfatlar

Cuprins referat Cum descarc?

I. Factorii de influenta ai comportamentului consumatorului 
I.1.Influente direct observabile asupra comportamentului
1. factorii demografici
2. factorii economici
3. factorii specifici mixului de marketing
4. factori situationali
I.2.Influente de natura endogena
1. perceptia
2. invatarea/personalitatea
3. motivatia
4. atitudinea
I.3.Influente de natura exogena
1. familia
2. grupurile de referinta
3. clasa sociala
4. cultura si subcultura 
II. Comportamentul consumatorului de vin Murfatlar
III. Bibliografie


Extras din referat Cum descarc?

I. Factorii de influenta ai comportamentului consumatorului
I.1.Influente direct observabile asupra comportamentului
1. Factorii demografici
Factorii demografici sunt reflectarea structurii populatiei si a proceselor care o afecteaza. La nivel macroeconomic, principalele variabile vizeaza: numarul populatiei si distributia ei geografica, sporul natural, structura pe grupe de varsta, ocupatie, nivel educational, numar de familii si gospodarii, marimea unei familii si a gospodariei, mobilitatea populatiei, tipul de habitat (urban, rural).
In general, sunt trei caracteristici demografice care influenteaza cumpararea vinurilor produse de Murfatlar: varsta, veniturile si localizarea geografica. Varsta este aceea care diferentiaza deciziile de cumparare, iar odata cu inaintarea in varsta se produc modificari de care trebuie tinut seama.
Persoanele care vor cumpara aceste vinuri sunt cei cu varsta cuprinsa intre 25 si 60 de ani, cu venituri medii si mari si cei din mediul urban sau rural. 
2. Factorii economici
Si in epoca moderna factorii economici au rol esential, deoarece la nivel macroeconomic ei caracterizeaza capacitatea de cumparare de care dispune societatea la un moment dat, constituind premisa formarii comportamentul consumatorului. Ei afecteaza direct marimea si evolutia consumului.
Consumatorii produselor Murfatlar, in urma analizei facute, sunt cu predilectie cei care au un venit personal net lunar cuprins intre 300 si 600 de lei.
3. Factorii specifici mixului de marketing
Influentele mixului de marketing pot fi puternice sau slabe, pozitive sau negative, in functie de cat de bine este cunoscut consumatorul si cum sunt proiectate elementele mixului pe baza acestor cunostinte. 
Pentru atragerea si fidelizarea clientilor, firma MURFATLAR - ROMANIA a procedat astfel: magazinele vor fi amenajate in locuri special, cu un parcurs schematic al etapelor agricole, urmate de cele de vinificatie. Un spatiu dedicat istoriei podgoriei respective si a distinctiilor primite, sali de degustare-protocol si, in cel mai fericit, caz chiar extensii de entertainment si cazare.
Atuul major al acestui tip de deschidere catre iubitorii vinului nu este doar cel legat de pretul de achizitie, pentru ca, in mod normal, preturile pietei trebuie respectate ci, mai mult pentru placerea cumpararii de la locul de origine, cu toate amanuntele pe care le poate oferi cel ce ingrijeste via si vinul.
4. Factori situationali
Influentele situationale sunt factori ce actioneaza la un moment dat, intr-un anumit loc, independent de caracteristicile produsului sau consumatorului. 
Acestea influenteaza consumatorul atunci cand cumpara vinul. O asezare corespunzatoare a acestuia pe raft il vor determina pe consumator sa cumpere acest produs.
In orice supermarket se afla diferitele produse ale firmei MURFATLAR- ROMANIA, deci prin modul de promovare, calitatea produselor, gama variata de produse si nu numai, firma si-a realizat unul dintre obiective: sa detina cat mai multe produse de calitate pe piata si la un pret accesibil oricarei persoane. 
I.2.Influente de natura endogena
1. Perceptia 
Inainte ca oamenii sa cumpere vinul Murfatlar, ei trebuie sa fie constienti de existenta produsului. Constientizare este un proces care incepe odata cu expunerea la stimuli senzoriali ce reprezinta produsul si continua cu acordarea atentiei si interpretarea informatiilor pentru a-si forma o reprezentare mentala a obiectului.
2. Invatarea/personalitatea
Cea mai mare parte a comportamentului uman nu este nativa, ci este invatata. In marketing, invatarea este procesul prin care oamenii dobandesc cunostinte si experienta pe care le aplica in cumpararea si utilizarea produselor.
O mare parte din invatare, mai ales in anii copilariei, se face prin observarea si copierea altor oameni. Inca de mici, copii observa in jurul lor (parinti, rude, la televizor) ca un eveniment special se sarbatoreste cu vin (Revelion, nunti, zile festive, etc.). Ei vor sti cand vor mai creste ca acesta este produsul la care vor apela cand ceva extraordinar se petrece in viata lor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comportamentul Consumatorului de Vin Murfatlar.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!