Comportamentul consumatorului de produse sociale

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1916
Mărime: 10.99KB (arhivat)
Publicat de: Anghel Oros
Puncte necesare: 0
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Andreea Dima

Extras din referat

Ȋn general comportamentul consumatorului poate fi definit ca “ un concept prin excelenţӑ multidimensional, ca rezultantӑ specificӑ a unui sistem de relaţii dinamice dintre procesele de percepţie, informaţie, atitudine, motivaţie şi manifestare efectivӑ, ce caracterizeazӑ integrarea individului sau a grupului ȋn spaţiul descris de ansamblul bunurilor de consum şi serviciilor existente ȋn societate la un moment dat, prin acte decizionale individuale sau de grup privitoare la acestea.”(Cӑtoiu, Iacob; Teodorescu, Nicolae – “Comportametul consumatorului – teorie si practica”)

În mod tradiţional, marketingul a fost asociat cu conceptele profitabilităţii şi concurenţei, în timp ce activităţile nonprofit nu se află în raport direct cu ceea ce relevă cele două concepte . Într-o companie comercială lucrurile se prezintă astfel: compania produce bunuri sau servicii, consumatorul plăteşte pentru a intra în posesia lor şi compania obţine din această tranzacţie un câştig sub formă de profit. Relaţiile de schimb în organizaţiile nonprofit sunt mai complexe, deoarece ele pot fi influenţate într-o mai mare măsură de statutul organizaţiei, de presiunile sociale şi de alte elemente similare. Un produs sau serviciu este furnizat, dar consumatorul nu trebuie neapărat să plătească pentru el, deci organizaţia poate să nu aibă drept obiectiv obţinerea de profit.

Una dintre primele definiţii date marketingului social aparţine americanilor Philip Kotler şi Gerald Zaltman, care, în 1973, considerau că “marketingul social reprezintă proiectarea, implementarea şi controlul programelor de marketing care privesc acceptarea unor idei sociale”. Ulterior, Philip Kotler reformulează uşor această definiţie, considerând că marketingul social reprezintă o “tehnică de gestiune a schimburilor sociale înţelegând proiectarea, implementarea şi controlul programelor ce vizează sporirea acceptabilităţii unei idei sau acţiuni sociale de către grupurile ţintă”.

Spre deosebire de marketingul clasic, unde decizia de cumpӑrare pentru multe produse(cele alimentare, de exemplu) nu ȋl implicӑ prea mult pe consumator, ȋn marketingul social, cele mai multe dintre schimbӑrile comportamentale urmӑrite presupun un grad ȋnalt de implicare din partea ţintei vizate.Vaccinarea copiilor, renunţarea la fumat, donarea de sânge, crearea reflexului de a-ţi pune centura de siguranţӑ sau participarea ca voluntar la activitatea unei organizaţii sociale sunt decizii care, ȋn multe cazuri, implicӑ o schimbare de mentalitate, ceea ce necesitӑ din partea organizaţiilor sociale interesate ȋn promovarea unor asemenea comportamente eforturi mari şi ȋndelungate.Alte deosebiri ȋntre marketingul clasic si cel social sunt prezentate ȋn urmatorul tabel:

Marketingul social Marketingul clasic

1. se aplică organizaţiilor, persoanelor, locurilor, ideilor, bunurilor şi serviciilor 1. se aplică bunurilor şi serviciilor şi, în mai mică măsură, ideilor

2. schimburile nu sunt, de regulă, de natură financiară 2. schimburile sunt de natură financiară

3. finalitatea activităţii este mai complexă, iar succesul sau eşecul nu pot fi măsurate strict în termeni financiari 3. finalitatea activităţii este reprezentată, în general, de sporirea profitului, a vânzărilor etc.

4. beneficiile grupurilor-ţintă nu sunt corelate, cel mai adesea, cu plăţile efectuate de acestea 4. beneficiile sunt corelate cu plăţile făcute de consumator

5. organizaţiile sociale se adresează, în cele mai multe cazuri, unor grupuri-ţintă cu o putere de cumpărare redusă, ineficiente din punct de vedere economic 5. întreprinderile se adresează doar segmentelor de piaţă profitabile

6. în general, piaţa organizaţiilor sociale are două componente: relaţiile cu grupurile-ţintă şi relaţiile cu subscriptorii 6. piaţa întreprinderii are o singură componentă: relaţia cu clientul

Preview document

Comportamentul consumatorului de produse sociale - Pagina 1
Comportamentul consumatorului de produse sociale - Pagina 2
Comportamentul consumatorului de produse sociale - Pagina 3
Comportamentul consumatorului de produse sociale - Pagina 4
Comportamentul consumatorului de produse sociale - Pagina 5
Comportamentul consumatorului de produse sociale - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Comportamentul Consumatorului de Produse Sociale.doc

Te-ar putea interesa și

Studiul Comportamentului Consumatorului de Produse Heidi pe Piața Locală

Capitolul I Studiul comportamentului consumatorului 1. Comportamentul consumatorului Comportamentul de cumpărare al consumatorului, ca domeniu...

Imaginea Mărcii Philips pe Piața Produselor Electrice și Electrocasnice din România

INTRODUCERE Piata produselor electrice si electronice este în acest moment invadata de noutati, de firme noi, de marci noi, de produse noi. Este...

Comportamentul Consumatorului de Băuturi Răcoritoare

În orice loc de pe planetă, producătorul de bunuri şi servicii este animat de un unic scop - acela de a obţine un profit cât mai mare. Dar, el...

Motivația Consumatorilor Privind Serviciile Financiar Bancare

INTRODUCERE Domeniul serviciilor este un domeniu mai apropiat de consumator faţă de celelalte domenii ale economiei. Acest lucru se concretizează...

Comportamentul consumatorului - balsam de rufe

COMPORTAMENTULUI CONSUMATORULUI PENTRU GRUPA DE PRODUSE BALSAM DE RUFE 1.PREZENTAREA PRODUSULUI Avand in vedere concurenta tot mai puternica de...

Prezentarea Firmei Primola

Introducere Ciocolata este un un produs alimentar obţinut dintr-un amestec de cacao, zahăr, uneori lapte şi unele arome specifice. Ciocolata este...

Comportamentul consumatorului român de produse alimentare

CAPITOLUL 1 NOTIUNI INTRODUCTIVE DESPRE COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI “Ca urmare a dezvoltarii deosebite a marketing-ului,mai ales in ultimele...

Factorii care Influențează Comportamentul Consumatorului

I Conceptul de comportament al consumatorului Comportamentul consumatorului reprezinta totalitatea actelor, atitudinilor si deciziilor acestuia cu...

Ai nevoie de altceva?