Comportamentul Consumatorului de Produse Sociale

Extras din referat Cum descarc?

In general comportamentul consumatorului poate fi definit ca " un concept prin excelent? multidimensional, ca rezultant? specific? a unui sistem de relatii dinamice dintre procesele de perceptie, informatie, atitudine, motivatie si manifestare efectiv?, ce caracterizeaz? integrarea individului sau a grupului in spatiul descris de ansamblul bunurilor de consum si serviciilor existente in societate la un moment dat, prin acte decizionale individuale sau de grup privitoare la acestea."(C?toiu, Iacob; Teodorescu, Nicolae - "Comportametul consumatorului - teorie si practica")
In mod traditional, marketingul a fost asociat cu conceptele profitabilitatii si concurentei, in timp ce activitatile nonprofit nu se afla in raport direct cu ceea ce releva cele doua concepte . Intr-o companie comerciala lucrurile se prezinta astfel: compania produce bunuri sau servicii, consumatorul plateste pentru a intra in posesia lor si compania obtine din aceasta tranzactie un castig sub forma de profit. Relatiile de schimb in organizatiile nonprofit sunt mai complexe, deoarece ele pot fi influentate intr-o mai mare masura de statutul organizatiei, de presiunile sociale si de alte elemente similare. Un produs sau serviciu este furnizat, dar consumatorul nu trebuie neaparat sa plateasca pentru el, deci organizatia poate sa nu aiba drept obiectiv obtinerea de profit. 
Una dintre primele definitii date marketingului social apartine americanilor Philip Kotler si Gerald Zaltman, care, in 1973, considerau ca "marketingul social reprezinta proiectarea, implementarea si controlul programelor de marketing care privesc acceptarea unor idei sociale". Ulterior, Philip Kotler reformuleaza usor aceasta definitie, considerand ca marketingul social reprezinta o "tehnica de gestiune a schimburilor sociale intelegand proiectarea, implementarea si controlul programelor ce vizeaza sporirea acceptabilitatii unei idei sau actiuni sociale de catre grupurile tinta". 
Spre deosebire de marketingul clasic, unde decizia de cump?rare pentru multe produse(cele alimentare, de exemplu) nu il implic? prea mult pe consumator, in marketingul social, cele mai multe dintre schimb?rile comportamentale urm?rite presupun un grad inalt de implicare din partea tintei vizate.Vaccinarea copiilor, renuntarea la fumat, donarea de sange, crearea reflexului de a-ti pune centura de sigurant? sau participarea ca voluntar la activitatea unei organizatii sociale sunt decizii care, in multe cazuri, implic? o schimbare de mentalitate, ceea ce necesit? din partea organizatiilor sociale interesate in promovarea unor asemenea comportamente eforturi mari si indelungate.Alte deosebiri intre marketingul clasic si cel social sunt prezentate in urmatorul tabel:
Marketingul social Marketingul clasic
1. se aplica organizatiilor, persoanelor, locurilor, ideilor, bunurilor si serviciilor 1. se aplica bunurilor si serviciilor si, in mai mica masura, ideilor
2. schimburile nu sunt, de regula, de natura financiara 2. schimburile sunt de natura financiara
3. finalitatea activitatii este mai complexa, iar succesul sau esecul nu pot fi masurate strict in termeni financiari 3. finalitatea activitatii este reprezentata, in general, de sporirea profitului, a vanzarilor etc.
4. beneficiile grupurilor-tinta nu sunt corelate, cel mai adesea, cu platile efectuate de acestea 4. beneficiile sunt corelate cu platile facute de consumator
5. organizatiile sociale se adreseaza, in cele mai multe cazuri, unor grupuri-tinta cu o putere de cumparare redusa, ineficiente din punct de vedere economic 5. intreprinderile se adreseaza doar segmentelor de piata profitabile
6. in general, piata organizatiilor sociale are doua componente: relatiile cu grupurile-tinta si relatiile cu subscriptorii 6. piata intreprinderii are o singura componenta: relatia cu clientul


Fisiere in arhiva (1):

  • Comportamentul Consumatorului de Produse Sociale.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!