Comportamentul consumatorului - Cotnari

Referat
6/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 4 în total
Cuvinte : 1544
Mărime: 361.78KB (arhivat)
Publicat de: Nae Bucur
Puncte necesare: 5

Extras din referat

La nivelul grupei de studenti 23 ECTS, anul III a fost aplicat testul de percepere a unei marci, prin metoda portretului chinezesc. Obiectivul principal reprezinta evidentierea personalitatii marcilor.

Cum fiecare individ prezinta o anumita personalitate pentru societate, asa si fiecare marca îsi prezinta personalitatea care se construieste mai întâi în mintea consumatorului.Astfel în urma testarii vom aduce atitudinea fie pozitiva fie negativa a clientilor fata de marca,fata de unele caracteristici fizice ale produsului, chiar si unele elemente psihice ce tin de perceptia fiecarui consumator în parte.

Pentru marca ieseana „COTNARI” am analizat „harta perceptiilor” studentilor prin asocierea cu primul cuvânt indus care îi vine în minte, precum si asocierea cu un VIP, o culoare, un animal, un sport, o masina.

Marca „COTNARI” apartine S.C. Cotnari S.A. ce are ca tip de activitate producerea si în special exportul de vinuri, academicianul Valeriu D. Cotea explic în prefata unei carti despre podgoria Cotnari: „În peisajul vitivinicol românesc, Cotnarii sunt, incontestabil, una din cele mai importante podgorii. Vinul produs aici nu are pereche în tara noastra, iar cele din Sauternes – Franta, sau Tokaj – Ungaria, cu care se aseamana, nu-l întrec”. Astfel ea este una dintre cele mai importante companii atât la nivel national cât si international. Aceasta denumire vine de la renumita podgorie din judetul Iasi, localitatea Cotnari.

La auzul acestui cuvânt ~ 28,5% din studenti recunosc denumirea produsului sub aceasta marca, ~ 14,3% îsi aduc aminte de podgoriile renumite, ~ 9,5% recunosc aceasta marca ca fiind una de calitate, si ca respecta o traditie veche de fabricare astfel oferind un gust renumit ce nu se uita si nu poate fi uitat. Cuvântul „nobil” reda o trasatura de respect ce i se ofera acestei marci. În general evidentiaza personalitatea marcii si calitatile ce o caracterizeaza si ce nu pot fi confundate fiind alaturi de consumatori în cele mai frumoase momente: nunti si alte sarbatori.

În urma acestei analize perceptiei, am dedus faptul ca marca este una foarte puternica, în care lumea are îngredere si o recunoaste mereu.

În ceea ce priveste asocierea marcii „Cotnari” cu un anumit VIP acesteea i s-au asociat în procent de ~ 80% nume din tara adica autohtoni ceea ce indica faptul ca marca este una nationala, ~ 14,3% au asociat chiar presedintelui tarii ceea ce reda faptul ca este una ce reprezinta tara peste hotare la multe expozitii simpozioane, concursuri unde a câstigat numeroase premii si medalii. Exista o asociere si cu un personaj istoric care tot a reprezentat tara noastra si anume legendarul Stefan cel Mare, acesta da marcii o tenta veche, cu o traditie specifica de fabricatie. Alti ~ 14,3% asociaza personalitati straine ce arata ca marca este recunoscuta si peste hotarele tarii.

Asocierea VIP-urilor cum ar fi Mihaela Tatu si Teo Trandafir scot în evidenta ca marca este una ce ar reprezenta România în ceea ce priveste industria vinurilor. Un alt VIP este Catalin Botezatu care se remarca prin colectiile sale astfel si marca „Cotnari” este un renumit producator de cele mai alese vinuri de pe aceste meleaguri.

Luând în considerare un alt punct de vedere cum ar fi domeniul în care activeaza VIP-urile ~ 24% sunt din politica ceea ce reda ca marca este una serioasa servind de multe ori în sitatii foarte importante,iar ~ 33% sunt din show-biz care scot în evidenta ca produsele sub acesta marca sunt si pentru distractii si alte evenimente de sarbtoare.

Se stie ca fiecare culoare are o semnnificaaie iar simbolurile ei se reflecta si asipra personalitatii marcii ”Cotnari”. Printre culorile care au fost asociate acestei marci predomina culoarea rosie în procent de ~38%

Preview document

Comportamentul consumatorului - Cotnari - Pagina 1
Comportamentul consumatorului - Cotnari - Pagina 2
Comportamentul consumatorului - Cotnari - Pagina 3
Comportamentul consumatorului - Cotnari - Pagina 4

Conținut arhivă zip

  • Comportamentul Consumatorului - Cotnari.doc

Te-ar putea interesa și

Strategii de Marketing în Mediul Concurențial

Introducere Competitia reprezinta un factor motor pentru dezvoltarea societatii economice. În acelasi timp, nu poate fi neglijata importanta...

Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești

I. DESCRIEREA GENERALA A PIETEI VINURILOR ROMANESTI Romania este o importanta tara europeana producatoare de vin, dispunand de un mare trecut...

Strategii de Produs Cotnari

Rezumat introductiv Compania Cotnari este inima podgoriei Cotnari din anul 1948. Drumul vinului este lung, dar plin de recompense. Cotnari are...

Grasă de cotnari - analiza produsului pe eșantion

Cap 1: Prezentarea generala a firmei 1.1 Elemente de identificare CULTURA VINULUI Daca ne-am putea intoarce cu aproximativ 2500 de ani in urma,...

Marketing - Un Nou Produs de Vin

1.1 Scurt istoric Piata vinului este o piata matura afecatata puternic de evolutiile favorabile sau defavorabile determinate de obisnuintele...

Grasă de Cotnari - marketing internațional

REZUMAT INTRODUCTIV Lucrarea de faţă evidenţiază întregul proces care trebuie parcurs în cazul în care o firmă autohtonă doreşte să îşi extindă...

Practică comportamentul consumatorului - vinuri

Introducere Scurt istoric despre vin Pe teritoriul Romaniei, vita de vie se cultiva din Comuna Primitiva si anume din Neoliticul Mijlociu, cu...

Comportamentul consumatorului - Cotnari

I.PERSONALITATEA MĂRCII Puţin, ca tot ce este bun, Şi bun, ca tot ce este rar Acesta-i vinul de Cotnar. Dacă ne-am putea întoarce cu...

Ai nevoie de altceva?