Comportamentul Consumatorului - Cotnari

Extras din referat Cum descarc?

La nivelul grupei de studenti 23 ECTS, anul III a fost aplicat testul de percepere a unei marci, prin metoda portretului chinezesc. Obiectivul principal reprezinta evidentierea personalitatii marcilor. 
Cum fiecare individ prezinta o anumita personalitate pentru societate, asa si fiecare marca isi prezinta personalitatea care se construieste mai intai in mintea consumatorului.Astfel in urma testarii vom aduce atitudinea fie pozitiva fie negativa a clientilor fata de marca,fata de unele caracteristici fizice ale produsului, chiar si unele elemente psihice ce tin de perceptia fiecarui consumator in parte.
Pentru marca ieseana ,,COTNARI" am analizat ,,harta perceptiilor" studentilor prin asocierea cu primul cuvant indus care ii vine in minte, precum si asocierea cu un VIP, o culoare, un animal, un sport, o masina. 
Marca ,,COTNARI" apartine S.C. Cotnari S.A. ce are ca tip de activitate producerea si in special exportul de vinuri, academicianul Valeriu D. Cotea explic in prefata unei carti despre podgoria Cotnari: ,,In peisajul vitivinicol romanesc, Cotnarii sunt, incontestabil, una din cele mai importante podgorii. Vinul produs aici nu are pereche in tara noastra, iar cele din Sauternes - Franta, sau Tokaj - Ungaria, cu care se aseamana, nu-l intrec". Astfel ea este una dintre cele mai importante companii atat la nivel national cat si international. Aceasta denumire vine de la renumita podgorie din judetul Iasi, localitatea Cotnari.
La auzul acestui cuvant ~ 28,5% din studenti recunosc denumirea produsului sub aceasta marca, ~ 14,3% isi aduc aminte de podgoriile renumite, ~ 9,5% recunosc aceasta marca ca fiind una de calitate, si ca respecta o traditie veche de fabricare astfel oferind un gust renumit ce nu se uita si nu poate fi uitat. Cuvantul ,,nobil" reda o trasatura de respect ce i se ofera acestei marci. In general evidentiaza personalitatea marcii si calitatile ce o caracterizeaza si ce nu pot fi confundate fiind alaturi de consumatori in cele mai frumoase momente: nunti si alte sarbatori.
In urma acestei analize perceptiei, am dedus faptul ca marca este una foarte puternica, in care lumea are ingredere si o recunoaste mereu.
In ceea ce priveste asocierea marcii ,,Cotnari" cu un anumit VIP acesteea i s-au asociat in procent de ~ 80% nume din tara adica autohtoni ceea ce indica faptul ca marca este una nationala, ~ 14,3% au asociat chiar presedintelui tarii ceea ce reda faptul ca este una ce reprezinta tara peste hotare la multe expozitii simpozioane, concursuri unde a castigat numeroase premii si medalii. Exista o asociere si cu un personaj istoric care tot a reprezentat tara noastra si anume legendarul Stefan cel Mare, acesta da marcii o tenta veche, cu o traditie specifica de fabricatie. Alti ~ 14,3% asociaza personalitati straine ce arata ca marca este recunoscuta si peste hotarele tarii.
Asocierea VIP-urilor cum ar fi Mihaela Tatu si Teo Trandafir scot in evidenta ca marca este una ce ar reprezenta Romania in ceea ce priveste industria vinurilor. Un alt VIP este Catalin Botezatu care se remarca prin colectiile sale astfel si marca ,,Cotnari" este un renumit producator de cele mai alese vinuri de pe aceste meleaguri.
Luand in considerare un alt punct de vedere cum ar fi domeniul in care activeaza VIP-urile ~ 24% sunt din politica ceea ce reda ca marca este una serioasa servind de multe ori in sitatii foarte importante,iar ~ 33% sunt din show-biz care scot in evidenta ca produsele sub acesta marca sunt si pentru distractii si alte evenimente de sarbtoare.
Se stie ca fiecare culoare are o semnnificaaie iar simbolurile ei se reflecta si asipra personalitatii marcii "Cotnari". Printre culorile care au fost asociate acestei marci predomina culoarea rosie in procent de ~38%


Fisiere in arhiva (1):

  • Comportamentul Consumatorului - Cotnari.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!