Comportamentul consumatorului

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 1568
Mărime: 16.21KB (arhivat)
Publicat de: Mirela T.
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Introducere

Obiectivul urmarit de aceasta lucrare este analizarea factorilor care ne influenteaza comportamentul de consum; exista numerosi specialisti in marketing care analizaeaza dorintele consumatorilor, chiar prognozand dorintele acestora cu scopul de a produce produsul potrivit la momentul potrivit.

Comportamentul consumatorului reprezinta comportamentul manifestat de catre client in cercetarea sa pentru cumparare, folosire, evaluare si parasire a produselor si serviciilor cu scopul de a satisface nevoile.

In calitate de consumatori avem privilegiul de a beneficia de sporirea capacitatii noastre de a ne subordona propriului nostru sistem de pregatire a deciziilor: ce, de ce, cum cumparam? Studiul consumatorilor implica evaluarea modului in care isi cheltuiesc fondurile, cum evolueaza alternativele, cum pregatesc deciziile pentru a-si maximiza satisfactia. Teoria omului economic este evaluata prin prisma rationalitatii pentru a maximiza utilitatile sale in cumpararea bunurilor si serviciilor.

I. Comportamentul consumatorilor este influentat din punct de vedere intern, cat si extern, care indeamna indivizii sa actioneze in anumite moduri in ceea ce priveste consumul:

Influente interne Influente externe

Implicare Puterea de convingere

Valori, credinte Socializarea consumatorului

Procesarea informatiei Situatia

Psihologie Cultura

Stil de viata Lideri de opinie

Disonanta cognitiva Comunicari

Invatarea Stratificarea sociala

Personalitatea Procesul deciziei in familie

Perceptia Demografia

Motivatia

Atitudinile

II. Nevoile, motivatia si implicarea consumatorului sunt redate in urmatorul paragraf.

Nevoile de baza ale majoritatii oamenilor le motiveaza comportamentul; fiecare persoana este diferita fata de celelalte, oamenii cauta placeri diferite, isi cheltuiesc banii in moduri diverse: „O persoana isi petrece vacanta la bunici, alta in strainatate etc.” Oamenii achizitioneaza doar ceea ce doresc sa cumpere, iar daca cineva nu le poate satisface dorintele, ei vor alege pe altcineva mai capabil.

Se spune adesea ca preferintele noastre tin de gusturi, iar uneori auzim ca „despre gusturi si culori nu se discuta” (de gustibus et coloribus non est disputandum – proverb al scolasticilor).

Este actul de alegere intre bunuri supus gusturilor subiective ale consumatorilor sau exista baze obiective si, implicit, o cale de studiu a comportamentului de consum?

Motivatiile ii determina pe oameni sa cumpere: cele emotionale, latente au, de obicei, prioritate fata de motivatiile rationale, constiente. De asemenea, instinctele joaca un rol important in comportamentul consumatorului, acestea constand in reflexe programate, innascute si involuntare.

O nevoie nesatisfacuta produce un sentiment de disconfort care genereaza in mintea consumatorului o serie de evenimente:

* constientizarea nevoii;

* generarea imboldului;

* alegerea unei motivatii relevante;

* alegerea scopului;

* alegerea unei variante de actiune destinate atingerii scopului.

Majoritatea cumparaturilor sunt motivate, in parte, de scopuri hedonistice(hedonism = cultul placerii, teorie intemeiata de adeptii scolii filozofice a Greciei antice, care proclama desfatarea si delectarea drept un bun suprem si scop al vietii).

Privind comportamentul consumatorului, hedonismul defineste placerea de a detine un anume produs.

Ierarhia nevoilor

III. Personalitatea reprezinta o serie de trasaturi psihologice ce determina si reflecta modul in care o persoana raspunde la mediul sau:

- reflecta diferentele individuale;

- este consecventa si durabila;

- se poate schimba.

Consumatorii nu numai ca atribuie trasaturi descriptive sau caracteristici, trasaturi de personalitate produselor si serviciilor, ci ei tind, de asemenea, sa asocieze factorii personalitatii cu culori specifice. De exemplu, culoarea galben reprezinta noutate, negru – sofisticare, iar produsele precum Coca-Cola -> rosu = senzatie (emotie).

Consumatorii au un grad scazut de dogmatism(deschisi la minte), sunt mult mai tentati in a prefera produsele inovate fata de alternativele stabile sau traditionale. De aici rezulta si binecunoscuta „gap generation”. Stim cu totii cate conflicte s-au produs intre noi si parinti, implicit bunicii nostri atunci cand noi ne doream excursii, discoteci, haine „la moda”.

Preview document

Comportamentul consumatorului - Pagina 1
Comportamentul consumatorului - Pagina 2
Comportamentul consumatorului - Pagina 3
Comportamentul consumatorului - Pagina 4
Comportamentul consumatorului - Pagina 5
Comportamentul consumatorului - Pagina 6
Comportamentul consumatorului - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Comportamentul Consumatorului.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Studiul Comportamentului Consumatorului de Produse Heidi pe Piața Locală

Capitolul I Studiul comportamentului consumatorului 1. Comportamentul consumatorului Comportamentul de cumpărare al consumatorului, ca domeniu...

Orientări în Determinarea Nivelului Prețului pe Piața Bunurilor De Consum

INTRODUCERE Preţul a constituit, de-a lungul timpului, obiectul preocupărilor cercetătorilor din domeniul economiei, psihologiei, statisticii sau...

Studierea influenței statutului social individual dezirabil asupra comportamentului consumatorului

INTRODUCERE Din totdeauna, în vremuri de schimbări, oamenii s-au aflat confruntați cu probleme inedite. Ceea ce desemnăm azi îndeobște prin...

Cercetarea comportamentului de cumpărare pentru televizoarele Liquid Crystal Display și cu plasmă - studiu de caz - Media Galaxy Bricostore

CAPITOLUL 1 Rolul şi locul consumatorului în optica de marketing a firmei 1.1. Consumatorul şi comportamentul consumatorului în optica de...

Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto

Introducere În această lucrare voi analiza influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto. Am ales să fac această...

Cercetare de marketing privind identificarea comportamentului consumatorului de autoturisme Dacia Logan

Introducere Lucrarea de faţă, structurată în trei capitole, îşi propune să trateze într-o manieră explicită şi detaliată activitatea de marketing,...

Definirea comportamentului consumatorului de servicii

I Capitol. Cercetarea comportamentului consumatorului si rolul ei in luarea deciziei de marketing Comportamentul consumatorului reprezinta un...

Abordarea consumatorului în marketing direct pe piața de afaceri la SC Hidrocon SRL

INTRODUCERE Lucrarea doreşte un studiu amplu despre abordarea consumatorului în marketingul direct la SC HIDROCON SRL. În ultimii ani odată cu...

Ai nevoie de altceva?