Comportamentul Consumatorului

Cuprins referat Cum descarc?

CUPRINS:
1. DESCRIEREA PRODUSULUI
2. DESCRIEREA PROCESULUI DE CUMPARARE
A. CONSTIENTIZAREA NEVOII
B. CAUTAREA INFORMATIILOR DESPRE PRODUS
C. SELECTIA/EVALUAREA ALTERNATIVELOR
D. CUMPARAREA EFECTIVA
E. EVALUAREA SATISFACTIEI POST-CUMPARARE
3. INFLUENTE PROCESULUI DE CUMPARARE
4. ORIENTAREA DE MARKETING A FIRMEI KRAFT FOODS ROMANIA
5. TENDINTE PRIVIND COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI DE CIOCOLATA POIANA


Extras din referat Cum descarc?

1. DESCRIEREA PRODUSULUI
Desi o plac, romanii consuma putina ciocolata, in special sub forma de tablete (70% din piata), considerate energizante (chiar inlocuitor al cafelei). Batoanele si pralinele se multumesc cu cote de piata minore, de 20% si respectiv 10%. 
Piata romaneasca de ciocolata a crescut semnificativ din 2003 incoace si are o valoare estimata la 120-150 milioane de euro.
Consumul anual pe cap de locuitor are o valoare in jurul a 1,5 kg, fata de 4- 5 kg in tari precum Polonia si Grecia, sau 12 kg in Elvetia. Preferintele de consum par sa fie influentate in primul rand de ingredientele ciocolatei, domeniu in care optiunile sunt mult mai numeroase, atat la nivel de brand cat si la nivel de segment de piata Ca si in alte domenii de activitate, identitatea verbala a brandurilor de ciocolata tablete reflecta cu concizie specifica elemente din respectivele strategii de brand.
Cantarind 100 de grame, tabletele de ciocolata utilizeaza un ambalaj secundar de hartie sau carton al carui design este intotdeauna dominat de reprezentarea ingredientului (ciocolata, crema de fructe sau de alt tip) Identificarea ingredientului este de departe cel mai important rol pe care il joaca ambalajul, inclusiv prin proeminenta vizuala a descriptorului respectiv. 
Ambalajul primar este cel aflat in contact direct cu ciocolata, si este fabricat din hartie sau folie metalica.
Cerea de cicolata nu este sezoniera. Este o cere elastica deoarece la modificari cu un procent ale pretuluii se modifica si cantitatea cumparata.
Factori care determina elasticitatea cererii sunt:
-produse similare substituibile;
-termenul e valabilitate;
-conditii de pastrare;
Piata cicolatei nu poate fi delimitata in mod concret deoarece nu este consumata de grupuri total diferite.Este consumata de persoane de toate varstele, din mediul rural cat si urban, din toate regiunile,din culturi diferite.
Pot fi evidentiate doar segmente influentate de factori psihologici persoane care nu consuma ciocolata deoarece contine multe calorii si duce la ingrasare sau persoane care sufera de anumite boli si nu au voie sa manance ciocolata.
Cu o crestere semnificativa in ultimii doi ani, piata romaneasca a ciocolatei este impartita intre patru mari jucatori, care domina toate segmentele de pret. In ciuda unor strategii distincte, acestia nu reusesc sa ofere suficienta diversitate unui public nu foarte cunoscator,dar care isi redescopera treptat apetitul.
Patru mari jucatori concentreaza peste 90% din aceasta piata: 
1. Kandia-Excelent, producator autohton, intre 30 si 40%. 
2. Kraft Foods Romania, subsidiara locala a concernului multinational Kraft, intre 30 si 35%. 
3. Supreme Chocolat, producator autohton, parte a Supreme Group, aproximativ 25%. 
4. Heidi Chocolats Suisse, membra a grupului elvetian Laderach 
Chocolatier Suisse, aproximativ 7%. 
In toate segmentele de pret (premium, mediu si economic), brandurile acestor jucatori domina clar rafturile cu tablete de ciocolata ale marilor 
retaileri din mediul urban.
Trasaturi comune 
In Romania, brandurile de ciocolata tablete poarta nume scurte, feminine. 
- segmentul premium este impartit de Milka, Poiana Senzatii (Kraft), Heidi si Anidor (Supreme) 
- segmentul mediu apartine brandurilor Kandia, Poiana Kraft) si Primola (Supreme) 
- segmentul economic include Laura (Kandia-Excelent), Africana (Kraft) si Novatini (Supreme). 
Alegerile pe care le are la dispozitie consumatorul roman de tablete de ciocolata sunt asadar destul de limitate in materie de branduri (3-4 in fiecare segment). 
2. DESCRIEREA PROCESULUI DE CUMPARARE
Comportamentul consumatorului cuprinde mai multe actiuni pe care le intreprinde acesta de la alegere pana la cumparare si utilizare a bunului necesar. Cumpararea este rezultatul unui intreg proces secvential cu o anumita durata in timp.
A.CONSTIENTIZAREA NEVOII
Constientizarea nevoii poate fi 
-instantanee:consumatorul isi da seama ca vrea sa manance o ciocolata;este pus in fata unor promotii irezistibile de ciocolata
-evolutiva:se gandeste ca trebuie sa faca un cadou pentru cineva apropiat si isi propune sa cumpere ciocolata.
B. CAUTAREA INFORMATIILOR DESPRE PRODUS
Consumatorul cauta informatii raportandu-se la situatii anterioare.Se intreaba de unde a cumparat data trecuta, ce fel de ciocolata i-a placut si cum s-a simtit dupa aceea.Aceasta este cutarea interioara. Daca nu gaseste rezultate multumitoare roaga prietenii,rudele sa-i recomande produse si centre comerciale pentru a-si satisface nevoia.Aceasta este cautarea exterioara.
Rezultatele cautarii depind de intensitatea cu care a fost facuta, de rabdarea de cautare, de personalitatea consumatorului. 
C. SELECTIA/EVALUAREA ALTERNATIVELOR
Din gama de produse se va alege unul singur care corespunde cu nevoia respectiva.Consumatorul de ciocolata face o evaluare a marcilor existente.Pune in balanta compozitia, umplutura, pretul, calitatea.Un alt criteriu este tara de origine;in domeniul ciocolatei se pare ca locul I il ocupa ciocolata elvetiana.Marcile de ciocolata din Romania sunt intr-o adevarata concurenta Se intrec in calitate, diversitate si chiar aspect fizic.Consumatorul se raporteaza la segmentul de pret din care fac parte marcile disponibile.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comportamentul Consumatorului.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!