Comportamentul Consumatorului

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere 2
1.Comportamentul consumatorului
1.1. Consumatorul - trasaturi si factori de influenta 3
1.2. Importanta cunoasterii comportamentului consumatorului 3
1.3. Factorii explicative individuali 5
1.4. Factorii explicative ai mediului social 6
2. Procesul decisional
2.1. Generalitati 8
2.2. Etapele procesului decisional 8
3. Studiu de caz - Dell Computers 13
Concluzii 14
Bibliografie 15


Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Proiectul are ca subiect central consumatorul, element important caruia orice intreprindere acorda o importanta sporita. Am urmarit comportamentul consumatorului, axandu-ma pe factorii ce in influenteaza si pe procesul ce duce la cumparare.
Proiectul este structurat in trei parti. Prima parte "Comportamentul consumatorului" cuprinde trasaturi generale despre acesta, importanta cunosterii comportamentului consumatorilor, factorii ce in influenteaza. Acesti factori pot fi: explicativi individuali si explicativi ai mediului social. Am analizat fiecare subdiviziune a acestor factori, punctand influenta fiecaruia asupra consumatorului.
In a doua parte "Procesul decizional" am analizat etapele care conduc la cumpararea unui produs de catre consumator, prezentand avantajele si dezavantajele fiecarei etape. Exista 5 etape de analiza: indentificarea problemei, cautare informatiei, evaluare alternativelor, alegerea, evaluare post-cumparare.
In ultima parte am prezentat un studiu de caz privind comportamentul consumatorului cu privire la Dell Computers. Cum actionarii acestei firme s-au dezvoltat analizand atent comportamentul consumatorilor, si axandu-se pe nevoile si cerintele acestora.
1.Comportamentul consumatorului
1.1 Consumatorul - trasaturi si factori de influenta
Una dintre cele mai importante variabile ale mediului de marketing asupra carora firma nu are control, dar pe care incearca sa o influenteze in sensul dorit, este consumatorul.
Comportamentul consumatorului cuprinde toate actiunile implicate in alegerea, cumpararea, utlizarea si debarasarea de produse si servicii. In analiza comportamentului consumatorilor, marketerii trebuie sa aibe in vedere urmatoarele trasaturi:
o Comportamentul consumatorului este dinamic, deoarece exista foarte putine reguli absolute ale comportamentului uman;
o Comportamentul consumatorului determina interactiuni, fiind necesare sa se cunoasca ce cred consumatorii, ce simt si ce fac.
o Comportamentul consumatorilor determina schimburi intre participantii la procesul de vanzare - cumparare;
o Consumatorii actioneaza mai degraba emotional decat rational si pot actiona diferit in momente de timp distincte;
o Comportamentul consumatorului poate fi influentat, acesta poate invata si isi poate schimba atitudinea si comportamentul.
Factorii care determina comportamentul consumatorilor referitor la cumpararea unui bun sau serviciu nu se refera doar la necesitasile fizice si nu depind in exclusivitate de puterea sa de cumparare.
Cele mai multe teorii considera comportamentul consumatorului ca fiind o functie determinata de factori socio-culturali si trasaturi personale. Dintre factorii socio-culturali cu cea mai mare influenta asupra comportamentului consumatorului si respectiv in elaborarea strategiei de marketing, se disting:
- Cultura
- Clasa si pozitia sociala
- Comportamentul familial
- Grupul.
2.1. Importanta cunoasterii comportamentului consumatorului
In ultimele decenii, una din problemele esentiale ale firmelor producatoare o constituie cunoasterea manierei in care vor raspunde consumatorii la diversi stimuli pe care le vor folosi ele in vederea atingerii telului lor final: profitul cat mai mare.
Studierea comportamentului consumatorului a devenit o preocupare a specialistilor in marketing, intrucat ei pot afla cum isi aleg cumparatorii bunurile si serviciile necesare satisfacerii multiplelor nevoi, care sunt stimulii, factorii care le influenteaza alegerea.
La mijlocul anilor 60 studierea comportamentului consumatorului devine un domeniu distinct al marketingului, intrucat in acest moment adoptarea optiunii de marketing impune intelegerea mecanismului complex de transformare a nevoii in cerere de marfuri si servicii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comportamentul Consumatorului.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!