Comportamentul consumatorului

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 15 în total
Cuvinte : 5048
Mărime: 30.47KB (arhivat)
Publicat de: Mihaela Savin
Puncte necesare: 8

Cuprins

  1. Introducere 2
  2. 1.Comportamentul consumatorului
  3. 1.1. Consumatorul – trăsături şi factori de influenţă 3
  4. 1.2. Importanţa cunoaşterii comportamentului consumatorului 3
  5. 1.3. Factorii explicative individuali 5
  6. 1.4. Factorii explicative ai mediului social 6
  7. 2. Procesul decisional
  8. 2.1. Generalităţi 8
  9. 2.2. Etapele procesului decisional 8
  10. 3. Studiu de caz – Dell Computers 13
  11. Concluzii 14
  12. Bibliografie 15

Extras din referat

Introducere

Proiectul are ca subiect central consumatorul, element important căruia orice întreprindere acordă o importanţă sporită. Am urmărit comportamentul consumatorului, axându-mă pe factorii ce în influenţează şi pe procesul ce duce la cumpărare.

Proiectul este structurat în trei părţi. Prima parte “Comportamentul consumatorului” cuprinde trăsături generale despre acesta, importanţa cunoşterii comportamentului consumatorilor, factorii ce în influenţează. Aceşti factori pot fi: explicativi individuali şi explicativi ai mediului social. Am analizat fiecare subdiviziune a acestor factori, punctând influenţa fiecăruia asupra consumatorului.

În a doua parte “Procesul decizional” am analizat etapele care conduc la cumpărarea unui produs de către consumator, prezentând avantajele şi dezavantajele fiecărei etape. Există 5 etape de analiză: indentificarea problemei, căutare informaţiei, evaluare alternativelor, alegerea, evaluare post-cumpărare.

În ultima parte am prezentat un studiu de caz privind comportamentul consumatorului cu privire la Dell Computers. Cum acţionarii acestei firme s-au dezvoltat analizând atent comportamentul consumatorilor, şi axându-se pe nevoile şi cerinţele acestora.

1.Comportamentul consumatorului

1.1 Consumatorul – trăsături şi factori de influenţă

Una dintre cele mai importante variabile ale mediului de marketing asupra cărora firma nu are control, dar pe care încearcă să o influenţeze în sensul dorit, este consumatorul.

Comportamentul consumatorului cuprinde toate acţiunile implicate în alegerea, cumpărarea, utlizarea şi debarasarea de produse şi servicii. În analiza comportamentului consumatorilor, marketerii trebuie să aibe în vedere următoarele trăsături:

• Comportamentul consumatorului este dinamic, deoarece există foarte puţine reguli absolute ale comportamentului uman;

• Comportamentul consumatorului determină interacţiuni, fiind necesare să se cunoască ce cred consumatorii, ce simt şi ce fac.

• Comportamentul consumatorilor determină schimburi între participanţii la procesul de vânzare – cumpărare;

• Consumatorii acţionează mai degrabă emoţional decât raţional şi pot acţiona diferit în momente de timp distincte;

• Comportamentul consumatorului poate fi influenţat, acesta poate învăţa şi îşi poate schimba atitudinea şi comportamentul.

Factorii care determină comportamentul consumatorilor referitor la cumpărarea unui bun sau serviciu nu se referă doar la necesităşile fizice si nu depind în exclusivitate de puterea sa de cumpărare.

Cele mai multe teorii consideră comportamentul consumatorului ca fiind o funcţie determinată de factori socio-culturali şi trăsături personale. Dintre factorii socio-culturali cu cea mai mare influenţă asupra comportamentului consumatorului şi respectiv în elaborarea strategiei de marketing, se disting:

- Cultura

- Clasa şi poziţia socială

- Comportamentul familial

- Grupul.

2.1. Importanţa cunoaşterii comportamentului consumatorului

In ultimele decenii, una din problemele esenţiale ale firmelor producătoare o constituie cunoaşterea manierei în care vor răspunde consumatorii la diverşi stimuli pe care le vor folosi ele în vederea atingerii ţelului lor final: profitul cât mai mare.

Studierea comportamentului consumatorului a devenit o preocupare a specialiştilor în marketing, întrucât ei pot afla cum îşi aleg cumpărătorii bunurile şi serviciile necesare satisfacerii multiplelor nevoi, care sunt stimulii, factorii care le influenţează alegerea.

La mijlocul anilor 60 studierea comportamentului consumatorului devine un domeniu distinct al marketingului, întrucât în acest moment adoptarea opţiunii de marketing impune înţelegerea mecanismului complex de transformare a nevoii în cerere de mărfuri şi servicii.

Preview document

Comportamentul consumatorului - Pagina 1
Comportamentul consumatorului - Pagina 2
Comportamentul consumatorului - Pagina 3
Comportamentul consumatorului - Pagina 4
Comportamentul consumatorului - Pagina 5
Comportamentul consumatorului - Pagina 6
Comportamentul consumatorului - Pagina 7
Comportamentul consumatorului - Pagina 8
Comportamentul consumatorului - Pagina 9
Comportamentul consumatorului - Pagina 10
Comportamentul consumatorului - Pagina 11
Comportamentul consumatorului - Pagina 12
Comportamentul consumatorului - Pagina 13
Comportamentul consumatorului - Pagina 14
Comportamentul consumatorului - Pagina 15

Conținut arhivă zip

  • Comportamentul Consumatorului.doc

Alții au mai descărcat și

Pixul Logan - analiză în vederea fabricării și comercializării

I.PIATA 1.Descriere Obiectul de activitate al firmei „Byro” este productia si comercializarea pixurilor. Activitatea firmei se va desfasura în...

Factorii situaționali ce influențează comportamentul consumatorilor

Introducere: „doua treimi din ce vedem se afla in spatele ochiului”. Punerea în evidență a dimensiunilor comportamentului consumatorului ne...

Comportamentul consumatorului

1. Introducere Conceptul modern de marketing porneste de la premisa că orice activitate economică trebuie îndreptată în direcţia satisfacerii...

Comportamentul consumatorului - lame de ras

Capitolul 1 În zilele noastre, aparatul de ras este o necesitate pentru marea majoritate a oamenilor şi mai ales a bărbaţilor, acesta fiind un...

Responsabilitatea Socială Corporativă

Responsabilitatea etică şi socială în marketing. Un marketing intern eficace trebuie să fie dublat de un pronunţat simţ al responsabilităţii...

Analiza comportamentului consumatorului

Studierea comportamentului consumatorului cu privire la cumpărare presupune, în fapt, analiza comportamentului fiinţei umane, ceea ce nu este deloc...

Marketing prin E-mail

Marketing prin e-mail Când oamenii se gândesc la internet, ei au în minte în general website-urile. Adevărul este, totuşi, că website-urile...

Oferte promoționale - cereale pentru copii

1.1. Analiza Compania elveţiană Nestlé, liderul mondial al industriei alimentare, a fost fondată în anul 1866 de către Henri Nestlé şi este astăzi...

Te-ar putea interesa și

Studiul Comportamentului Consumatorului de Produse Heidi pe Piața Locală

Capitolul I Studiul comportamentului consumatorului 1. Comportamentul consumatorului Comportamentul de cumpărare al consumatorului, ca domeniu...

Orientări în Determinarea Nivelului Prețului pe Piața Bunurilor De Consum

INTRODUCERE Preţul a constituit, de-a lungul timpului, obiectul preocupărilor cercetătorilor din domeniul economiei, psihologiei, statisticii sau...

Studierea influenței statutului social individual dezirabil asupra comportamentului consumatorului

INTRODUCERE Din totdeauna, în vremuri de schimbări, oamenii s-au aflat confruntați cu probleme inedite. Ceea ce desemnăm azi îndeobște prin...

Cercetarea comportamentului de cumpărare pentru televizoarele Liquid Crystal Display și cu plasmă - studiu de caz - Media Galaxy Bricostore

CAPITOLUL 1 Rolul şi locul consumatorului în optica de marketing a firmei 1.1. Consumatorul şi comportamentul consumatorului în optica de...

Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto

Introducere În această lucrare voi analiza influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto. Am ales să fac această...

Cercetare de marketing privind identificarea comportamentului consumatorului de autoturisme Dacia Logan

Introducere Lucrarea de faţă, structurată în trei capitole, îşi propune să trateze într-o manieră explicită şi detaliată activitatea de marketing,...

Definirea comportamentului consumatorului de servicii

I Capitol. Cercetarea comportamentului consumatorului si rolul ei in luarea deciziei de marketing Comportamentul consumatorului reprezinta un...

Abordarea consumatorului în marketing direct pe piața de afaceri la SC Hidrocon SRL

INTRODUCERE Lucrarea doreşte un studiu amplu despre abordarea consumatorului în marketingul direct la SC HIDROCON SRL. În ultimii ani odată cu...

Ai nevoie de altceva?