Comparații între 5 produse

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Analiza comparativa a calitatii consta in aplicarea unor metodologii adecvate ce presupun compararea a doua sau mai multe marfuri pe baza caracteristicilor lor reprezentative.

In practica, pentru a asigura un nivel convenabil de obiectivitate a analizelor comparative, care privesc segmente mai largi ale cererii, se procedeaza la cunoasterea prealabila a caracteristicilor cererii pentru o marfa anume, operatiune ce presupune studii de piata corespunzatoare.

Scopul acestei analize comparative este sa-l ajute pe consumator in achizitionarea de produse care sa satisfaca nevoile acestuia la un pret mai mic. Ceea ce prezinta importanta pentru consumator este raportul calitate/pret.Nu intotdeauna consumatorul poate sa exprime clar toate pretentiile sale, deoarece unele sunt considerate atat de firesti incat nu le mai anunta. Alteori nu stie sa le exprime sau nu are cunostinte suficiente pentru a le enunta, fapt de care isi da seama mai tarziu, in utilizare, sau dupa ce s-a produs o defectiune.In cazul produselor de folosinta indelungata consumatorul trebuie sa tina cont, atunci cand achizitioneaza un produs, de urmatoarele:

- pretul produsului,cheltuielile de intretinere,cheltuielile curente de exploatare(ex.consum de energie,carburant)

Este un fapt cunoscut ca ridicarea nivelului de calitate necesita cheltuieli de productie suplimentara. Aceste cheltuieli tind sa se echilibreze insa, prin reducerea cheltuielilor de exploatare si indeosebi ale celor de intretinere si reparatii. Cerintele consumatorilor evolueaza insa in timp, astfel ca procesele de identificare si definire a acestora trebuie mereu actualizate. Riscul neactualizarii cerintelor de calitate are drept consecinta pierderea competivitatii pe piata. Cerintele implicite, respectiv cele care s-au omis a se preciza prezinta, din acest punct de vedere un pericol potential, important prin capacitatea lor de a genera conflicte intre furnizori si clienti.

Prezentarea Produsului si a Grupei de Produse

Am ales pentru analiza comparativa 5 bunuri din clasa produselor de uz personal, acestea reprezentand telefoane mobile.

Am efectuat aceasta analiza, comparand telefoanele a 5 companii diferite, concurente pe piata romaneasca, alegand cate un model al fiecareia dintre ele. Companiile alese spre a le compara produsele sunt :

- NOKIA , cu modelul de telefon : Nokia 6230

- PHILIPS, cu modelul de telefon : Philips 550

- SIEMENS, cu modelul de telefon : Siemens SP65

- SONY ERICSSON, cu modelul de telefon : Sony Ericson K700i

- SAMSUNG cu modelul de telefon : Samsung D600

Prezentarea Firmelor

Nokia - 1960

Nokia a debutat in domeniul comunicatiilor mobile ca producator de hartie - primul instrument folosit in comunicatii. A urmat apoi tehnologia, odata cu infiintarea Finnish Rubber Works la inceputul secolului al XX-lea.

Cauciucul si substantele chimice conexe reprezentau tehnologii de varf la acea data. O alta schimbare tehnologica majora a fost introducerea pe scara larga a electricitatii in locuinte si fabrici, fapt care a condus la infiintarea Finnish Cable Works in anul 1912 si, implicit, la fabricarea de cabluri pentru industria telegrafului si la dezvoltarea noului aparat numit telefon!

Dupa 50 de ani de activitate, in 1960, a fost creat un Departament de Electronica in cadrul Cable Works, netezindu-se astfel drumul catre o noua era a telecomunicatiilor. Nokia Corporation s-a format in 1967 prin fuziunea dintre Nokia - compania care producea initial hartie -, Finnish Rubber Works si Finnish Cable Works.

1960 - 1980

Design-ul a ocupat intotdeauna un loc important pentru Nokia iar telefoanele mobile de astazi sunt considerate drept un standard in domeniu. Sa ne gandim, de exemplu, la capacele colorate, usor de atasat, care peste noapte au transformat telefoanele mobile intr-un articol de moda.

Dar Nokia a gandit mereu astfel, iar in anii 1960, perioada in care se acorda o mare atentie modei, cand una dintre filialele corporatiei era un important producttor de cauciuc, compania a lansat ideea de a confectiona cizme de cauciuc in culori vii, aceasta intr-o vreme cand cizmele erau produse dupa principiul lui Henry Ford - puteai avea orice culoare, numai negre sa fie!

Anii '60 au marcat totusi un moment mai important in evolutia companiei, Nokia facandu-si intrarea pe piata telecomunicatiilor. In 1963 a fost creat un telefon - radio, urmat in 1965 de modemuri pentru date - cu mult timp inainte ca publicul larg sa auda macar de asemenea aparate.

In anii 1980, toata lumea considera micro computerele ca fiind cea mai "tare" descoperire iar Nokia nu a constituit o exceptie in calitatea sa de producator important de computere, monitoare si aparate TV. In perioada aceea, perspectiva televizoarelor de inalta rezolutie, a conectarilor prin satelit si a serviciilor de teletext inflacara imaginatia consumatorului care dorea sa fie in pas cu moda.

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Comparatii intre 5 Produse.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
3/10 (3 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
6 pagini
Imagini extrase:
6 imagini
Nr cuvinte:
3 795 cuvinte
Nr caractere:
22 833 caractere
Marime:
19.65KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
comparatie, produs, analiza, calitate
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!