Codificarea Marfurilor

Extras din referat Cum descarc?

Analizand economia romaneasca din ultimele doua decenii putem spune
ca se caracterizeaza si printr-o mare varietate de marfuri si servicii. Dezvoltarea
de noi tehnologii in productie, a tehnicii de calcul si a sistemelor informationale,
au condus la aparitia de noi si noi produse pe piata. Trecerea la economia de
piata a avut drept urmare si intensificarea schimburilor comerciale, atat la nivel
national, cat si international.
Toate aceste fenomene, avand drept rezultat largirea sortimentului de
produse si servicii, au generat diferite probleme in ceea ce priveste incadrarea
produselor/serviciilor respective in anumite categorii/grupe de produse/servicii.
Specialisti din domeniul sistematicii marfurilor au elaborat diferite studii
cu privire la clasificarea si codificarea marfurilor la nivel national, au analizat
sistemele de clasificare existente la nivel national si international si, fie au
adoptat sistemele de clasificare si simbologiile folosite la nivel international, fie
au adaptat sistemele nationale de clasificare la cele internationale, astfel incat
schimburile economice sa se desfasoare in conditii optime.
Tipuri de clasificari si codificari specifice marfurilor alimentare
utilizate in tara noastra
Sectorul agroalimentar, aflat intr-o continua expansiune, ofera
consumatorilor alimente obtinute prin procedee tehnologice foarte precise, din
ce in ce mai complexe si intr-un sortiment foarte variat, mai stabile si mai bine
conservate, mai rapid de preparat.
In aceste conditii, cercetarile in domeniul sistematicii marfurilor trebuie
sa tina seama de efectele acestor progrese in stabilirea clasificarii produselor, a
criteriilor pentru delimitarea celor mai importante categorii de marfuri.
Corelarea cererii cu oferta de marfuri alimentare constituie un obiectiv
al politicii la nivel national, care excede politica alimentara si politica
nutritionala in directia politicii de protectie biologica, economica si sociala a
consumatorului.
Politica nutritionala vizeaza asigurarea unui echilibru intre trebuintele
fiziologice de consum alimentar si aportul de nutrienti pentru satisfacerea
acestora. Ea are in vedere corijarea insuficientei in consum a unui factor nutritiv
(vitamine, minerale, aminoacizi etc.).
Legea cererii si a ofertei de marfuri alimentare actioneaza la nivelul
ambelor piete pe care se realizeaza produsul alimentar . piata metabolica si piata
economica.
In plan metabolic, satisfacerea cererii determina un aport zilnic de
nutrienti, ceea ce presupune un echilibru asigurat cantitativ si structural.
Necesarul fiziologic zilnic de energie, trofine calorigene si substante cu
rol catalitic, diferentiat pe categorii ale populatiei (varsta, sex, efort depus, starea
de sanatate etc.), este utilizat pentru estimarea volumului si structurii ofertei de
produse alimentare in raport cu estimarea necesarului virtual de alimente.
Pe plan mondial, plecand de la clasificarea FAO/OMS (Organizatia
pentru Agricultura si Alimentatie / Organizatia Mondiala a Sanatatii), in materie
de valoare nutritiva a alimentelor, putem distinge trei mari grupe agronutritionale
[37] (tabelul 10):
Analizand aceste grupe de produse putem trage urmatoarele concluzii:
! Laptele si produsele lactate, nucile si oleaginoasele pot fi considerate
ca fiind produse cu functie nutritionala echilibrata; ele furnizeaza glucide si
protide in cantitati aproximativ egale (20-25%), restul fiind reprezentat de
lipide;


Fisiere in arhiva (1):

  • Codificarea Marfurilor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!