Circuitul de Distribuție

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Circuitul de distributie reprezinta ansamblul drumurilor parcurse de catre un produs pentru a ajunge la consumatorul final. Caracteristicile circuitului de distributie sunt:

- numarul canalelor circuitului. Un canal de distributie este alcatuit din intermediarii ce au aceeasi natura si specializare si participa la fluxul unei marfi de la producator la consumator;

- marimea circuitului de distributie, care este data de numarul intermediarilor ce intervin in circuitul de distributie; in functie de numarul acestora, circuitul de distributie poate fi: direct, scurt si lung.

1. Tipuri de circuite

Producatori agricoli /

Consumatori

Circuitul direct (ultrascurt) Acest tip de circuit este specific situatiilor cand producatorii agricoli sau procesatorii vand direct (fara intermediari) produsele lor consumatorilor (figura 9.4)

Procesatori

Figura 9.4 Circuitul direct

Circuitul integrat Acest tip de circuit vizeaza integrarea verticala a procesarii cu distributia. Integrarea poate sa aiba la origine o intreprindere agroalimentara sau un distribuitor (angrosist sau detailist). In circuitul integrat exista un singur intermediar intre producatorii agricoli si consumatori (figura 9.5)

Producatori Procesatori

agricoli si distribuitori

Consumatori

Figura 9.5 Circuitul integrat

Circuitul scurt sau semiintegrat In acest tip de circuit exista doi intermediari intre producatorii agricoli si procesatori. El este rezultatul integrarii functiei de gros, fie prin intermediul procesatorilor care livreaza produsele lor direct detailistilor, fie prin intermediul intreprinderilor de distributie (centrale de cumparare si detailisti integrati) care se

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Circuitul de Distributie.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
5 pagini
Imagini extrase:
5 imagini
Nr cuvinte:
1 205 cuvinte
Nr caractere:
6 882 caractere
Marime:
161.02KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
producatori, intreprindere
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!