Chaotics - management și marketing în era turbulențelor

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 2526
Mărime: 12.67KB (arhivat)
Publicat de: Adelin Toader
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Chaotics – Management si marketing in era turbulentelor

- Philip Kotler & John A. Caslione-

- Philip Kotler – considerat creatorul marketingului modern, preda aceasta disciplina la Kellogg School of Management din cadrul Northwestern University, fiind titularul catedrei de marketing international S.C. Johnson. A obtinut titlul de Master la University of Chicago, iar doctoratul la MIT, ambele in economie. A avut activitate postdoctorala in matematica la Harvard University si in stiintele comportamentului la University of Chicago. IBM, Bank of America, Merck, Ford, General Electric, Honeywell si multe alte companii au apelat la el pentru consultanta. De-a lungul timpului a primit 12 titluri de doctor honoris causa, din partea unor universitati de renume din toata lumea. E prima personalitate aleasa de American Marketing Association drept “lider in gandirea de markteing”, iar in topul Thinkrs 50 din 2009, ocupa pozitia a noua. Cartile lui, in care abordeaza teme precum markteingul strategic, electronic sau social, dar si marketingul lucrurilor, al idelilor si celebritatilor, au schimbat fata economiei.

- John A. Caslione – expert in problematica economiei mondiale, a pus in practica strategii de afaceri in 88 de tari in toata lumea. Este consilier al unor firme care opereaza pe piete mari si mijlocii, printre care Exxon Mobil, GE, Hewlet Packard, Johnson & Johnson, IBM si Philips NV. Conferintele lui despre economia globala, marketingul global si dezvoltarea afacerilor globale sunt foarte bine cotate. Este autorul a patru carti despre globalizare si despre strategii globale de afaceri. A obtinut titlul de MBA la University of New York si are un doctorat in stiinte juridice de la Chicago – Kent College of Law. Este membru fondator al primului club Rotary International, cu membri anglofoni de la Frankfurt, Germania, infiintat in anul 2006.

“Chaotics – Management si marketing in era turbulentelor” (2009) reprezinta o abordare disciplinata pentru depistarea surselor de turbulenta, pentru prezicerea punctelor vulnerabile si a oportunitatilor pe care turbulenta le aduce cu sine si pentru elaborarea masurilor cruciale si adecvate care vor asigura prosperitatea pe mai departe a firmei, ce are ca tel realizarea Durabilitatii Intreprinderii Economice.

Aceasta carte este considerata de autorii ei un manual practic de tip unic pe care liderii manageriali dintr-o gama foarte variata de domenii il pot folosi pentru a-si pregati companiile sa faca fata situatiilor haotice care le asteapta si pentru a se bucura de succes in era trubulentelor. Astfel, Kotler si Caslione isi impartasesc ideile si concluziile, bazate pe obsevatii legate de cum anume au procedat o seama de companii confruntate cu turbulenta si turbulenta sporita, pentru a supravietui cu rezultate mai bune decat competitorii lor.

Cartea este impartita in sase capitole plus o introducere, cuprinzand descrieri, sfaturi si exemple relevante pentru toti liderii ce se confrunta cu un nou tip de normalitate – o era a turbulentelor permanente, fara pauze si a haosului accentuat.

Primul capitol al cartii identifica numerosii factori care dau nastere acestei turbulente intensificate ce le impune conducatorilor de firme sa-si reinventeze modul de gandire, pentru a adopta noi comportamente strategice, care sa le minimizeze punctele vulnerabile si sa-i ajute sa-si exploateze oportunitatile in cadrul noii normalitati.

Astfel, turbulenta se identifica cu “schimbari rapide de guvernare pe pietele emergente, cotituri majore ale politicilor de actiune, escaladarea conflictelor armate, reduceri bugetare la nivel de administratie nationala si locala, cu consecintele de rigoare asupra agentilor economici ”. Aceste turbulente pot fi minore sau mai dramatice, caracteristicile lor definitorii fiind violenta, aparitia aleatorie si imprevizibilitatea. Strans legata de ideea de turbulenta este sintagma “efectul fluture”, ce se bazeaza pe ideea ca aripile unui fluture creeaza in atmosfera mici schimbari care, in cele din urma pot sa duca la aparitia si intensitatea unei tornade. Bazandu-se pa acest principiu, Kotler si Caslione considera ca acest efect are loc “pentru ca lumea de azi este una tot mai interconectata, mai interdependenta si mai globalizata ”. Prin urmare, traind intr-o lume tot mai afectata de astfel de turbulente (in speciale economice – cu referire directa la criza economica existenta in prezent si nu numai), ne confruntam cu o noua normalitate ce consta ea insasi intr-o turbulenta sporita, provoacandu-i pe liderii manageriali si politici s-o inteleaga mai bine, s-o accepte in totalitate si apoi sa imagineze noi moduri si strategii pentru a-i face fata in speranta unei reusite durabile in timp.

Preview document

Chaotics - management și marketing în era turbulențelor - Pagina 1
Chaotics - management și marketing în era turbulențelor - Pagina 2
Chaotics - management și marketing în era turbulențelor - Pagina 3
Chaotics - management și marketing în era turbulențelor - Pagina 4
Chaotics - management și marketing în era turbulențelor - Pagina 5
Chaotics - management și marketing în era turbulențelor - Pagina 6
Chaotics - management și marketing în era turbulențelor - Pagina 7
Chaotics - management și marketing în era turbulențelor - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Chaotics - Management si Marketing in Era Turbulentelor.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Strategii de Marketing în Perioade de Recesiune

I. Strategia – conceptii si perceptii Teoretic, nu există strategii bune de marketing. Strategiile bune sunt proaste. Şi strategiile proaste sunt...

Ai nevoie de altceva?