Cercetări de marketing

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: ppt
Pagini : 96 în total
Mărime: 28.00KB (arhivat)
Publicat de: Iuliana Maftei
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Marcel Prunea
Prezentare PowerPoint Universitatea Tehnica din Cluj - Napoca Facultatea de Constructii de Masini Specializare : Inginerie economica

Extras din referat

Motto:

A fura idei de la cineva este plagiat. A fura de la mai mulţi este cercetare. (Legea lui Felson)

O cercetare suficientă este cea care vine să-ţi confirme concluziile.

(Adăugirile lui Yulison)

Obiectivele capitolului

Prezentul capitol vizează:

-cunoaşterea conceptelor si funcţiilor cercetării de marketing;

-delimitarea sferei, tipologiei cercetărilor de marketing;

-asimilarea etapelor procesului unei cercetari de marketing, cunoaşterea metodelor, tehnicilor, instrumentelor de cercetare în marketing etc.

Conţinutul cercetărilor de marketing

Conţinutul cercetărilor de marketing este definit de:

-concepte

-funcţii

-sfera (aria) de cuprindere.

Concepte

Philip Kotler defineşte cercetarea de marketing ca fiind “proiectarea, culegerea, analiza şi raportarea sistematică a datelor şi concluziilor referitoare la o situaţie cu care firma se confruntă pe piaţă” .

Concepte

Cercetarea de marketing reprezintă un sistem de activităţi de planificare, culegere, inregistrare, prelucrare, analiză, interpretare şi comunicare a datelor şi informaţiilor relevante, destinate managementului firmei, în scopul cunoaşterii mediului în care organizaţia îşi desfaşoară activitatea şi pentru a sprijini alegerea diferitelor alternative pentru actiunile de marketing.

Functii

Conform unor puncte de vedere, funcţiile cercetărilor de marketing ar putea fi sintetizate astfel :

-funcţia descriptivă (constă in explorarea si prezentarea realitatii, a starii de fapt existente);

-funcţia diagnostic ( constă în explicarea realităţii );

Functii

-funcţia predictivă (constă în previzionarea rezultatelor, efectelor deciziilor de marketing, pe baza cercetarilor descriptive si diagnostic);

-funcţia proiectivă (sprijinirea dezvoltării unei strategii pe termen lung, prin creşterea rolului activ al firmei în raport cu schimbările din mediu, pe baza alocării optime a resurselor, adică sprijinirea firmei pentru a adopta o atitudine anticipativ-activă pe piaţă ).

Sfera

-cercetări la nivel micro si macro-economic;

-cercetări privind preţurile;

-cercetări privind produsele;

-cercetări privind distribuţia;

-cercetări privind promovarea;

-cercetări ale comportamentului de cumparare.

Tipologie

În funcţie de obiectul cercetării, cercetările de marketing pot fi:

-exploratorii

-instrumentale

-descriptive

-explicative (cauzale)

-predictive.

Conținut arhivă zip

  • Cercetari de Marketing.ppt

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Cercetare de Marketing

1. FAZA PRELIMINARA A CERCETARII 1.1 Stabilirea problemei decizionale si a scopului unei cercetarii de marketing a) Definirea problemei...

Analiza datelor obținute din surse secundare

CAPITOLUL I I.1. Analiza cifrei de afaceri, pe tari, în corelatie cu cheltuielile publicitare. Cifra de afaceri reprezinta un indicator care...

Metode și tehnici de culegere a informațiilor în cercetările de marketing

INTRODUCERE Marketingul sintetizează orientarea activităţii unei firme în funcţie de nevoile pieţei. Aceasta se reflectă într-un ansamblu de...

Aplicarea Sondajului pe Valea Prahovei

Cap I Cercetarea de marketing in turism –notiuni teoretice 1.1Definitia cercetarii de marketing in turism Orientarea de marketing a activitatii...

Cercetări de marketing

Cercetarea de marketing reprezinta un element important in caracterizarea gradului insusi de dezvoltare a marketingului. Cercetarea de marketing...

Cercetări de Marketing

U1.1. Introducere Marketingul Plaseaza Clientul În Centrul Preocuparilor Unei Firme, Având Ca Obiectiv Principal Satisfacerea Nevoilor Si...

Identificarea clienților și cerințelor acestora

INTRODUCERE Prezenta lucrare reda sintetic continutul cercetarilor de marketing, sub aspectul conceptelor, utilitatii, istoricului, functiilor,...

Metodele cercetării de marketing

OBSERVAREA – METODA A CERCETARII DIRECTE 1. Natura procesului observarii în cercetarea de marketing 2. Tipuri de observare utilizate în...

Ai nevoie de altceva?