Cercetari de Marketing

Extras din referat Cum descarc?

Motto:
A fura idei de la cineva este plagiat. A fura de la mai multi este cercetare. (Legea lui Felson)
O cercetare suficienta este cea care vine sa-ti confirme concluziile. 
(Adaugirile lui Yulison)
Obiectivele capitolului
Prezentul capitol vizeaza:
-cunoasterea conceptelor si functiilor cercetarii de marketing;
-delimitarea sferei, tipologiei cercetarilor de marketing;
-asimilarea etapelor procesului unei cercetari de marketing, cunoasterea metodelor, tehnicilor, instrumentelor de cercetare in marketing etc.
Continutul cercetarilor de marketing
Continutul cercetarilor de marketing este definit de:
-concepte
-functii
-sfera (aria) de cuprindere.
Concepte
Philip Kotler defineste cercetarea de marketing ca fiind "proiectarea, culegerea, analiza si raportarea sistematica a datelor si concluziilor referitoare la o situatie cu care firma se confrunta pe piata" .
Concepte
Cercetarea de marketing reprezinta un sistem de activitati de planificare, culegere, inregistrare, prelucrare, analiza, interpretare si comunicare a datelor si informatiilor relevante, destinate managementului firmei, in scopul cunoasterii mediului in care organizatia isi desfasoara activitatea si pentru a sprijini alegerea diferitelor alternative pentru actiunile de marketing.
Functii
Conform unor puncte de vedere, functiile cercetarilor de marketing ar putea fi sintetizate astfel :
-functia descriptiva (consta in explorarea si prezentarea realitatii, a starii de fapt existente);
-functia diagnostic ( consta in explicarea realitatii );
Functii
-functia predictiva (consta in previzionarea rezultatelor, efectelor deciziilor de marketing, pe baza cercetarilor descriptive si diagnostic);
-functia proiectiva (sprijinirea dezvoltarii unei strategii pe termen lung, prin cresterea rolului activ al firmei in raport cu schimbarile din mediu, pe baza alocarii optime a resurselor, adica sprijinirea firmei pentru a adopta o atitudine anticipativ-activa pe piata ). 
Sfera
-cercetari la nivel micro si macro-economic;
-cercetari privind preturile;
-cercetari privind produsele;
-cercetari privind distributia;
-cercetari privind promovarea;
-cercetari ale comportamentului de cumparare. 
Tipologie
In functie de obiectul cercetarii, cercetarile de marketing pot fi:
-exploratorii 
-instrumentale
-descriptive
-explicative (cauzale) 
-predictive.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cercetari de Marketing.ppt

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!