Extras din referat
Motto:
A fura idei de la cineva este plagiat. A fura de la mai mulţi este cercetare. (Legea lui Felson)
O cercetare suficientă este cea care vine să-ţi confirme concluziile.
(Adăugirile lui Yulison)
Obiectivele capitolului
Prezentul capitol vizează:
-cunoaşterea conceptelor si funcţiilor cercetării de marketing;
-delimitarea sferei, tipologiei cercetărilor de marketing;
-asimilarea etapelor procesului unei cercetari de marketing, cunoaşterea metodelor, tehnicilor, instrumentelor de cercetare în marketing etc.
Conţinutul cercetărilor de marketing
Conţinutul cercetărilor de marketing este definit de:
-concepte
-funcţii
-sfera (aria) de cuprindere.
Concepte
Philip Kotler defineşte cercetarea de marketing ca fiind “proiectarea, culegerea, analiza şi raportarea sistematică a datelor şi concluziilor referitoare la o situaţie cu care firma se confruntă pe piaţă” .
Concepte
Cercetarea de marketing reprezintă un sistem de activităţi de planificare, culegere, inregistrare, prelucrare, analiză, interpretare şi comunicare a datelor şi informaţiilor relevante, destinate managementului firmei, în scopul cunoaşterii mediului în care organizaţia îşi desfaşoară activitatea şi pentru a sprijini alegerea diferitelor alternative pentru actiunile de marketing.
Functii
Conform unor puncte de vedere, funcţiile cercetărilor de marketing ar putea fi sintetizate astfel :
-funcţia descriptivă (constă in explorarea si prezentarea realitatii, a starii de fapt existente);
-funcţia diagnostic ( constă în explicarea realităţii );
Functii
-funcţia predictivă (constă în previzionarea rezultatelor, efectelor deciziilor de marketing, pe baza cercetarilor descriptive si diagnostic);
-funcţia proiectivă (sprijinirea dezvoltării unei strategii pe termen lung, prin creşterea rolului activ al firmei în raport cu schimbările din mediu, pe baza alocării optime a resurselor, adică sprijinirea firmei pentru a adopta o atitudine anticipativ-activă pe piaţă ).
Sfera
-cercetări la nivel micro si macro-economic;
-cercetări privind preţurile;
-cercetări privind produsele;
-cercetări privind distribuţia;
-cercetări privind promovarea;
-cercetări ale comportamentului de cumparare.
Tipologie
În funcţie de obiectul cercetării, cercetările de marketing pot fi:
-exploratorii
-instrumentale
-descriptive
-explicative (cauzale)
-predictive.
Conținut arhivă zip
- Cercetari de Marketing.ppt