Cercetarea pe Piata Produsului - Test de Sarcina

Extras din referat Cum descarc?

Cercetarea pe piata produsului: TEST DE SARCINA
2. Problema decizionala
Pentru a-si satisface clientii, o firma trebuie sa fie preocupata in permanenta de preferintele clientilor, bazandu-se pe principiul ?CLIENTUL NOSTRU, STAPANUL NOSTRU?. Pornind de la acest lucru, ALMA PHARM s-a hotarat sa efectueze o cercetare de marketing privind lansarea noului produs.
Scopul cercetarii noastre reprezinta aflarea preferintelor potentialilor consumatori referitoare la testele de sarcina. Suntem interesati de pretul pe care consumatorii nostri ar fi dispusi sa-l plateasca pentru produsul nostru si ce canale de promovare putem utiliza.
3. Obiective
Orientarea unei firme catre cerintele pietei este o conditie obligatorie pentru existenta acesteia.
Principalele obiective urmarite pentru a afla cerintele consumatorilor sunt:
o Sa aflam caracteristicile si principalele avantaje cautate de consumatori la un test de sarcina;
o Sa identificam locurile si canalele media de promovare usor accesibile consumatorilor;
o Sa aflam pretul optim pe care ar fi dispusi consumatorii sa il plateasca pentru produsul nostru.
4. Metoda
Pornind de la scopul si obiectivele investigatiei, ca si de la ipotezele formulate in primul pas al procesului cercetarii de marketing, am conceput urmatorul chestionar ca instrument de cercetare pentru metoda utilizata, respectiv ancheta, telefonica si online.
Pentru realizarea acestui studiu de piata, echipa noastra a ales aceasta metoda deoarece este mult mai facila, oferind raspunsuri clare si concise, ceea ce este foarte important pentru produsul nostru. Acest tip de ancheta iti ofera posibilitatea de a afla informatiile dorite intr-un timp mult mai scurt decat in cazul anchetei stradale avand in vedere faptul ca in ziua de azi internetul este accesibil tuturor si este utilizat cu o frecventa din ce in ce mai mare, iar telefonul este un obiect indispensabil majoritatii populatiei mai ales ca a devenit mai ieftin.
CHESTIONAR 
Buna ziua! Ma numesc ____________________si reprezint firma ALMA PHARM care realizeaza o ancheta cu privire la testele de sarcina. Va rog sa imi acordati cateva minute din timpul dumneavoastra pentru completarea acestui chestionar deoarece firma noastra doreste sa stie care sunt cerintele dumneavoastra cu privire la acest produs! Va multumim!
1. Ce varsta aveti?
a) 15 - 23 ani b) 24 - 33ani c) 34 - 43 ani d) 44 - 50 ani 
2. Ce mijloc de depistare a sarcinii preferati sa utilizati prima data?
a) testul de urina b) testele de sange
3. Sub ce forma folositi testul de sarcina?
a) tip caseta b) tip banda c) tip stilou
4. Vi se pare importanta culoarea ambalajului?
a) deloc b) nu prea c) nu am nicio parere d) oarecum e) foarte 
5. Ierarhizati urmatoarele avantaje ale testelor de sarcina, numerotand de la 1 la 5 in ordinea preferintelor dumneavoastra, 1 fiind cel mai important, respectiv 5 cel mai putin important.
a) acuratete (exactitate, precizie) 
b) pret accesibil
c) usurinta utilizarii
d) calitate
e) dimensiuni reduse 
6. Cautati un anumit brand atunci cand achizitionati un test de sarcina?
a) da
b) nu
7. Testele de sarcina prezinta o siguranta de peste 97 %.
a) Dezacord total b) Dezacord partial c) Neutru d) Acord partial e) Acord total
8. Ce mijloace de informare utilizati cel mai des?
a) TV b) Internet c) radio d) presa scrisa
9. Care din urmatoarele reviste le cititi cel mai des? (precizati 3)
a) Cosmopolitan
b) Unica 
c) Ioana
d) Avantaje 
e) Felicia
f) Cool Girl
g) Style
h) Altele _____________________
10. De unde ati prefera sa va procurati un test de sarcina?
a) farmacie din cartier 
b) supermarket
c) farmacie dintr-un centru comercial 
d) cabinete medicale
e) magazine online
11. Care ar fi pretul pe care ati fi dispusa sa il platiti pentru un test de sarcina?
a) 5 - 10 RON 
b) 11 - 15 RON 
c) 16 - 20 RON 
d) 21 - 25 RON 
e) 26 - 30 RON
12. Venitul lunar net pe membru de familie: 
a) sub 150 RON b) 150 - 250 RON c) 250 - 350 RON d) peste 350 RON
Va multumim pentru timpul acordat!
Explicarea intrebarilor:
Intrebarea 1: Ce varsta aveti?
Aceasta intrebare am adresat-o cu scopul de a afla daca persoanele anchetate se inscriu in piata noastra tinta, si anume 15 - 50 ani.
Intrebarea 2: Ce mijloc de depistare a sarcinii preferati sa utilizati prima data?
Prin adresarea acestei intrebari am vrut sa aflam preferintele persoanelor anchetate in materie de teste existente pentru depistarea unei posibile sarcini. Avand in vedere faptul ca noi ne-am propus sa promovam un test pe baza de urina, am vrut sa aflam daca testul pe baza de sange ar putea reprezenta un puternic concurent pe piata.
Intrebarea 3: Sub ce forma folositi testul de sarcina?
Adresarea acestei intrebari, cu raspuns posibil dintr-o lista data, a avut drept scop aflarea formei optime a produsului ce urmeaza a fi lansat, in functie de preferintele consumatorului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cercetarea pe Piata Produsului - Test de Sarcina.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!