Cercetarea imaginii magazinului Tomis - Constanța

Referat
6/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 1695
Mărime: 22.42KB (arhivat)
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Scopul general, obiectivele, ipotezele si variabilele de cercetare

De la bun inceput trebuie sa se defineasca cu claritate scopul general si obiectivele cercetarii. In acest mod se va obtine o imagine a caracteristicilor ce urmeaza sa fie studiate si a tabelelor in care urmeaza sa se concretizeze informatiile culese. Calitatea rezultatelor finale este evaluata prin prisma modului in care au fost realizate obiectivele formulate. Aceasta etapa solicita o stransa colaborare intre beneficiarul si organizatorul cercrtarii.

Odata fixate obiectivele, este necesara in continuare formularea ipotezelor care urmeaza sa fie testate. O cercetare buna nu poate fi realizata decat daca are la baza un set de ipoteze valide. In acest sens, se va urmari ca, pe baza unei analize logice a tuturor ipotezelor posibile legate de problema studiata, sa fie selectionate acelea care pot fi verificate prin cercetarea intreprinsa.

Tot in aceasta etapa este necesara definirea variabilelor cu care se va opera in cadrul cercetarii. Fiecare variabila va fi definita din punct de vedere atat conceptional cat si operational.

Colectivitatea cercetata

Colectivitatea cercetata constituie baza, cadrul de esantionare si totodata multimea asupra careia se vor generaliza rezultatele cercetarii. In mod cu totul deosebit intereseaza din cate componente este formata colectivitatea, care sunt aceste componente, ce caracteristici poseda, unde se afla dispuse in spatiu si care este gradul lor de dispersie din punct de vedere al caracteristicilor studiate. Este totodata necesara definirea corespunzatoare atat a unitatii care va face obiectul investigatiei, cat si a celei de la care se recolteaza informatiile- respectiv unitatea de observare si unitatea de sondaj. Orice incorectitudine, neclaritate sau ambiguitate in definirea acestora poate compromite parti mai mult sau mai putin importante sau chiar intreaga cercetare.

Metode de recoltare

Exista o mare varietate de metode de recoltare a informatiilor. Astfel, dupa modul de comunicare cu unitatea cercetata se disting forme structurate de comunicare( au la baza un chestionar ale carui intrebari sunt prezentate tuturor subietilor in aceeasi ordine si cu aceeasi formulare), forme partial structurate ( chestionar cu intrebari prestabilite, dar care pot fi reformulate sau prezentate in ordine diferita de la un subiect la altul) si forme nestructurate ( se lasa la latitudinea operatorului de interviu formularea intrebarilor).Pentru consemnarea raspunsurilor exista mai multe posibilitati: autoinregistrarea( inregistrarea raspunsurilor de catre subiect), inregistrarea informatiilor de catre operatorul de interviu, inregistrarea raspunsurilor de catre subiect la intrebarile ce ii sunt adresate de catre operatorul de interviu.

Chestionarul

Chestionarul reprezinta unul din cele mai importante elemente de care depinde reusita unei cercetari selective. Desi in privinta metodologiei de elaborare a chestionarului s-au inregistrat progrese deosebite, acest domeniu se considera ca reprezinta inca mai mult o arta decat o stiinta. Se apreciaza ca in elaborarea chestionarului trebuie sa se importanta unor aspecte cum sunt:

- identificarea caracteristicilor cuprinse in obiectivele si programul de sondaj si ordonarea logica a acestora;

- formularea intrebarilor ce urmeaza sa fie adresate subiectului, tipul acestora si ordinea lor- chestionarul poate fi alcatuit dupa principiu “palniei”, cand se incepe cu intrebari mai generale si se merge spre intrebari tot mai specifice sau al “palniei intoarse”;

- dimensionarea corespunzatoare, punerea in pagina si aspectul estetic general;

- codificarea si elaborarea listei de coduri.

Chestionarul anchetei Formular nr.

Tipul magazinului

Ziua interviului

Momentul zilei

Chestionar

Pentru imbunatatirea aprovizionarii magazinului cu marfuri care sa satisfaca tot mai deplin nevoile si preferintele dvs. va rugam sa aveti amabilitatea de a ne raspunde la urmatoarele intrebari:

1) Va rugam sa ne spuneti in ce scop ati vizitat aest magazin:

a) pentru a efectua cumparaturi;

b) pentru a va informa asupra preturilor;

c) in alte scopuri;

2) Ati efectuat cumparaturi acum din acest magazin:

a) da;

Preview document

Cercetarea imaginii magazinului Tomis - Constanța - Pagina 1
Cercetarea imaginii magazinului Tomis - Constanța - Pagina 2
Cercetarea imaginii magazinului Tomis - Constanța - Pagina 3
Cercetarea imaginii magazinului Tomis - Constanța - Pagina 4
Cercetarea imaginii magazinului Tomis - Constanța - Pagina 5
Cercetarea imaginii magazinului Tomis - Constanța - Pagina 6
Cercetarea imaginii magazinului Tomis - Constanța - Pagina 7
Cercetarea imaginii magazinului Tomis - Constanța - Pagina 8
Cercetarea imaginii magazinului Tomis - Constanța - Pagina 9
Cercetarea imaginii magazinului Tomis - Constanța - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Cercetarea Imaginii Magazinului Tomis - Constanta.Doc

Ai nevoie de altceva?