1.Elementele specifice ale mediului de Marketing Facem parte din departamentul de marketing al firmei . Firma noastra decide sa lanseze in Iasi un nou produs. Este vorba de piercing cu magnet . Mediul de marketing este alcatuit din trei componente: mediul intern Micromediul si Macromediul. 1.1.Mediul intern al intreprinderii este alcatuit din totalitatea elementelor ce asigura realizarea obiectului de activitate al acesteia: resurse umane, marketing, departamentul financiar-contabil, departamentul pruductie/servicii, departamentul cercertare. Mediul intern al firmei este caracterizat si prin cultura organizationala (sistemul de valori, prezumtii, credinte, norme impartasite de membrii unei intreprinderi). 1.2.Micromediul include factorii si fortele cu actiune imediata asupra intreprinderii, care influenteaza direct succesul activitatii desfasurate si asupra carora si intreprinderea isi exercita controlul intr-o masura mai mica sau mai mare: intreprinderea insasi, furnizorii, intermediarii, concurentii si publicul. 1.3.Macromediul de marketing reprezinta totalitatea factorilor externi firmei ce exercita influenta asupra starii si evolutiei ei si asupra carora firma nu are un control sau o influenta directa. Ca factori ai macromediului se disting: factorul politic si juridic, economic, socio-cultural, tehnologic, legislativ si ecologic. Factori politici-legislativi pentru o firma cuprinde totalitatea structurilor, a fortelor politice si a legilor si actelor normative prin care se poate limita sau extinde (influenta) activitatea firmei respective. Factorul economic cuprinde totalitatea factorilor din economie care influenteaza capacitatea unei intreprinderi de a concura in domeniul sau de activitate, dar si posibilitatea si disponibilitatea consumatorilor de a cumpara diverse bunuri si servicii. Factorul socio-cultural include institutiile si factorii care definesc o societate, conferindu-i un sistem propriu de valori, de traditii, norme si obiceiuri ce genereaza un anumit comportament etic, moral si cultral pentru toti membrii sai. Factorul tehnologic influenteaza atat diversificarea produselor/serviciilor oferite de o firma, cat si pretul, calitatea dar si distributia lor. Factor ecologic este constituit din totalitatea resurselor naturale necesare desfasurarii activitatii de marketing sau care sunt influentate de activitatile de marketing. Oportunitatile identificate pe piata actuala pentru firma noastra producatoare de piercing-uri sunt: - patrunderea pe o piata in care consumatorilor care privesc piercing-ul ca pe un accesoriu cu care pot participa in cadrul unor evenimente mondene, importanta fiind eleganta acestora. Aceasta va avea un impact pozitiv asupra vanzarilor realizate de catre firma nostra. - pe langa un design-ul placut adus piercing-urilor , produsul nostru vine si cu un nou sistem de prindere bazat pe doi magneti de poli opusi. Acest sistem de prindere inovator tinde sa atraga noi categorii de consumatori care in trecut se temeau de durerea cauzata si de grija infectarii zonei perforata - dezvoltarea productiei prin introducerea piercing-urilor "custom" pentru a satisface o gama mai larga de dorinte. Astfel clientii nostrii pot alege modelul preferat si aliajul din care doreste sa fie confectionat piercing-ul 2.Analiza complexa din perspectiva de marketing 2.1.Analizand totalitatea populatiei Municipiului Iasi, avem un numar de 923 354 locuitori, dintre care 157 056 copii cu varstele cuprinse intri 0-14 ani, 596 843 tineri si adulti cu varste cuprinse intre 15-59 de ani, 169 455 varstnici peste 60 ani. Consumatorii sunt reprezentati de copii cu varstele cuprinse intre 0-14 ani de gen feminin , tineri si adulti in total 673 170 de aici nonconsumatorii totalizand 250 184. 2.2.Segmentarea in fuctie de avantaje a piercing-urilor este reprezentata de cerintele clientilor. Criterii ale piercing-urilor (ce-si doresc oamenii de la la un piercing) -Pret -Sa nu rugineasca -Sa nu se oxideze -Metal pretios -Sa fie stralucitoare -Difertite marimi - Diferite Modele - Sa fie personalizate
http://www.iasi.insse.ro/main.php https://ro.wikipedia.org/wiki/Piercing https://www.scribd.com/doc/94536341/Macromediul-si-Micromediul Marketing principii, practici, orizonturi, editura SEDCOM LIBRIS https://www.bbcollection.ro/Bijuterii-Brand-STUDEX-571.html
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).